رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان به برندسازی ملی به‌ویژه در حوزه گردشگری نیاز دارد و در حوزه برند سازی اقدامات شاخصی انجام نشده و نیازمند توجه به این مهم برای معرفی این کهن شهرتاریخی است.
کد خبر: ۸۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 29 November 2019
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان به برندسازی ملی به‌ویژه در حوزه گردشگری نیاز دارد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، افزود: همدان در حوزه برند سازی اقدامات شاخصی انجام نداده و نیازمند توجه به این مهم برای معرفی این کهن شهرتاریخی است.

قراباغی با بیان اینکه برندسازی لازمه رونق گردشگری است، تاکید کرد: لازم است برند واحدی برای همدان تعریف شود.

وی در ادامه از تهیه و تدوین شیوه نامه برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری خبر داد و یادآور شد:شورای شهر و شهرداری همدان در زمینه همکاری با شهر‌های گردشگری قدم‌های مهمی برداشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به بحث خواهرخواندگی شهر‌های داخلی اشاره کرد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های خواهر خواندگی بین شهر‌های گردشگری، افزود: در راستای تعاملات از جمله تبلیغات گردشگری باید دو سویه عمل کرده و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی شهر به خود بهره برد.

قراباغی همچنین از تدوین پیش نویس خواهرخواندگی همدان با اصفهان خبر داد، اظهار کرد: انتظار می‌رود با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی هر دو شهر در امر گردشگری موفق‌تر عمل کنیم.

وی همچنین به رویداد‌های که در سال‌های اخیر در همدان برگزار شده اشاره کرد و گفت: چنانچه همدان در حوزه برند سازی اقدامامی انجام داده بود با استفاده از برند همدان می‌توانستیم برای رونق بیشتر گردشگری بهره بهتری را ببریم.

ضرورت استفاده از ظرفیت شهر‌های مختلف در معرفی همدان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه برگزاری هفته فرهنگی همدان، گفت: برنامه‌های خوبی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان تدوین شده که این برنامه‌ها باید به درستی اجرا شود.

حمید بادامی نجات با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با تهران در حوزه گردشگری و برپایی نمایشگاه در برج میلاد جهت معرفی همدان، افزود: در این زمینه نباید، تنها به برگزاری یک نمایشگاه در برج میلاد بسنده کرد چرا که نیاز است برنامه ریزی مناسبی برای جامعه هدف تدوین شود.

بادامی نجات تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت گردشگری شهر‌های دیگر کشور برای معرفی همدان، اضافه کرد: بسیاری از اقدامات صورت گرفته، در جهت افزایش جذب گردشگر و سرمایه گذار، نیازمند هزینه نیست چراکه با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور از جمله کیفیت برگزاری اجلاس و همایش‌ها در شهر‌های مختلف می‌توان برای معرفی بیشتر همدان و رونق گردشگری بهره برد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان از ایجاد دبیرخانه خواهرخواندگی در شهرداری خبر داد و به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

شیری اضافه کرد: در حال حاضر شیوه نامه هفته فرهنگی و گردشگری نیز تهیه شده است که از آن برای تعامل با تهران جهت تبلیغات در برج میلاد استفاده می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار