رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از بهره­برداری بوستان مشاهیر تا اواسط تابستان سال ۹۹ خبر داد و گفت: لازم است شهرداری برنامه زمان­بندی احداث این بوستان را به شورا ارائه دهد.
کد خبر: ۸۰۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 28 November 2019
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از بهره­برداری بوستان مشاهیر تا اواسط تابستان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به مصوبه­ی احداث بوستان مشاهیر در شورا یادآور شد: لازم است شهرداری برنامه زمان­بندی احداث این بوستان را به شورا ارائه دهد.

سلماسی احداث بوستان‌های موضوعی را نیاز شهر دانست و افزود: ضروریست طراحی بوستان‌های موضوعی، با هدف تخصصی کردن عملکرد فضا‌های تفریحی شهر در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی همچنین بر احداث بوستان نهج البلاغه تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است اعتبار کافی جهت احداث این بوستان در بودجه سال ۹۹ دیده شود.

سلماسی با بیان اینکه همدان نیاز به احداث بوستان کتاب دارد، اظهار کرد: در طراحی تمام بوستان­ها طرح­های ارائه شده از­سوی مناطق باید پس از تایید معاونت معماری و شهرسازی و معاونت خدمات شهری، جهت بهبود عملکرد بوستان­های مذکور و استفاده­ی حداکثری از توان شهرداری اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با تاکید بر احداث پاویون­های شهری در سال آینده با هدف بالابردن تعاملات اجتماعی در راستای تحقق مشارکت حداکثری اجتماعی شهروندان، افزود: اتاق مادر و کودک در بوستان ها، معابر پیاده­راهی، نمایشگاه بین­المللی و ترمینال اصلی شهر برمبنای دستورالعمل اجرایی طراحی اتاق مادر و کودک (ابلاغیه سازمان شهرداری­ها و دهیاری­ها سال ۲۴/۶/۹۸) از ضرورت­های فضای شهری در راستای تسهیل شرایط حضور ایمن و بانشاط بانوان در شهر است­که احداث این مراکز خدماتی باید در دستورکار سال ۱۳۹۹ شهرداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به احداث بوستان مشاهیر گفت: اقدامات اولیه از جمله فراخوان برگزاری جشنواره هنری تا قبل از ایام نوروز ۹۹ انجام و در خرداد ماه سال آتی جشنواره مذکور برگزار خواهد شد.

وحید علی‌ضمیر اضافه کرد: خروجی این جشنواره که در سطح ملی برگزار می­شود طراحی و اجرای سردیس‌ها یا تندیس‌های مورد نظر با رقابت و نظر حرفه‌ای گروه متخص این حوزه خواهد بود.

علی ضمیر همچنین از برنامه‌ریزی جهت احداث بوستان نهج البلاغه خبر داد و یادآور شد: هم اکنون اقدامات نامه نگاری برای تعیین مکان مورد نظر برای بوستان نهج البلاغه در حال انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار