انعکاس درد دل‌های اهالی گرمخانه همدان در تسنیم سبب حضور سرزده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در این مکان و رسیدگی به مطالبات مردان بی‌خانمان شد؛ وعده‌هایی که امیدواریم با گذر زمان به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۷۹۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 24 November 2019
انعکاس درد دل‌های اهالی گرمخانه همدان در تسنیم سبب حضور سرزده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در این مکان و رسیدگی به مطالبات مردان بی‌خانمان شد؛ وعده‌هایی که امیدواریم با گذر زمان به فراموشی سپرده نشود.


وعده مسئولان برای بهبود وضعیت گرمخانه همدان با پیگیری تسنیم: ساعت فعالیت گرمخانه افزایش می‌یابد

به گزارش  تابناک همدان از خبرگزاری تسنیم، سه چهار روز پیش بود که گزارش مشکلات ساکنان تنها گرمخانه همدان در تسنیم منتشر شده و اهالی این خانه به بیان کم و کسری‌های خود پرداختند.

آن‌ها ضمن اعلام رضایت از بهتر شدن شرایط گرمخانه نسبت به قبل از بسته شدن درب آن در صبح زود و سرمای هوا، کیفیت نامناسب غذا و وضعیت بهداشتی و نیامدن پزشک گلایه کردند.

به دنبال انتشار این گزارش، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان شب گذشته به‌طور سرزده از گرمخانه بازدید کرده و از نزدیک اوضاع را بررسی کرد.

علی فتحی با تأیید مطالب منتشرشده در خبرگزاری تسنیم، وعده برطرف شدن آن‌ها را داده و می‌گوید: قرار شد در فصل پاییز و زمستان، ساعت فعالیت گرمخانه ۳۰ دقیقه افزایش یافته و ۸:۳۰ صبح تعطیل شود.

وی با بیان اینکه غذای اهالی گرمخانه از طرف یک آشپزخانه تهیه می‌شود، می‌افزاید: برای افزایش کیفیت غذا مقرر شد تا از سال آینده، مبلغ بیشتری به این آشپزخانه داده شود تا غذای بهتری تهیه کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حمام هر روز برای افراد ساکن در این محل اجباری است، اعلام می‌کند: برخی اهالی گرمخانه گفته‌اند که متصدی گرمخانه اجازه هر روز حمام رفتن را به آن‌ها نمی‌دهد که در بازدید از این محل به آن هم رسیدگی شد.

فتحی بیان می‌کند: مشکل اصلی، پایین بودن فشار آب در گرمخانه بوده و برای برطرف شدن این مشکل قرار شد لوله آب گرمی به‌عنوان کمک از ایستگاه آتش‌نشانی کنار گرمخانه به این مکان منتقل شود.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی برخی اهالی گرمخانه هم تصریح می‌کند: دستگاه‌های متولی حوزه بهداشت و درمان وظیفه دارند که برای بررسی وضعیت بهداشتی مکان‌هایی مانند گرمخانه اقدام کنند، اما وقتی کوتاهی می‌کنند کاری نمی‌توان کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان مطرح می‌کند: ۳ نفر از ساکنان گرمخانه مبتلا به بیماری ایدز هستند.

فتحی می‌گوید: شهرداری برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی و پزشکی اهالی گرمخانه، قراردادی با درمانگاه سمیعی بسته شده تا افراد هر دو ماه یک بار به آنجا مراجعه کنند، اما این‌طور معمولاً داوطلبانه به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، آذرماه ۹۵ بود که انعکاس درد و دل پیرمرد کارتن‌خواب همدانی در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، موجی از مطالبات مردمی را ایجاد کرد و با پافشاری رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و سمن‌ها، گرمخانه‌ای در کمتر از ۷۲ ساعت کنار ایستگاه آتش‌نشانی میدان آرامگاه باباطاهر ایجاد شد.

هرچند روز‌های اول برخی دستگاه‌ها پای کار آمده و در تجهیز گرمخانه کمک کردند، اما با گذر زمان این خانه و ساکنانش به فراموشی سپرده شده و کسی جویای حالشان نشد.

سال گذشته بود که انعکاس مشکلات تنها گرمخانه همدان و درد دل‌های ساکنانش از وجود شپش گرفته تا وضعیت نامناسب غذا و جای استراحت و خوابیدن بر زمین سرد در رسانه‌ها بار دیگر خبرساز شده و مسئولان قول دادند آن‌ها را برطرف کنند.

امسال هم خبرگزاری تسنیم با هدف عمل به رسالت اصلی خود و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان به بررسی موضوع پرداخته و از نزدیک پای درددل اهالی گرمخانه نشست.

درددل‌هایی که مطالبه به حق آن‌ها بود و هرچند معتاد و کارتن‌خواب یا مبتلا به ایدز و هپاتیت، اما حق شهروندی ایجاب می‌کرد که شنیده شود.

خبرگزاری تسنیم با قدردانی از تلاش رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای همدان و شهرداری برای برطرف کردن مشکلات تأکید می‌کند که مسئولان هر دستگاه اداری باید به‌طور مرتب وضعیت زیرمجموعه مدیریتی خود را بررسی کنند تا مردم ناچار نباشند که برای برطرف شدن مشکلات، دست به دامن رسانه‌ها شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار