معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: مدتی قرص آنفلوآنزا در سطح استان کمیاب شده بود که به محض دریافت مجوز توزیع شد.
کد خبر: ۷۹۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 20 November 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: مدتی قرص آنفلوآنزا در سطح استان کمیاب شده بود که به محض دریافت مجوز توزیع شد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه بیماری جدید آنفلوآنزا در استان وجود ندارد، اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ در سراسر کشور شیوع یافته که همان آنفلوانزای معمولی است.

وی ادامه داد: این بیماری برای سالخوردگان و زنان باردار به عنوان گروه‌های حساس که سیستم ایمنی حساس تری دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره مرگ بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: در صورت فوت افراد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا، آزمایش‌های لازم از آن‌ها گرفته می‌شود تا فوت ناشی از این بیماری مورد تأیید قرار گیرد.

وی تأکید کرد: توصیه‌های لازم در رابطه با این بیماری و علائم و هشدار‌های آن به آموزش و پرورش و نهاد‌هایی که با حجم زیادی از مردم سروکار دارند، داده شده است.

کرمی درباره شایعه نبود واکسن ویژه نوزادان در سطح استان نیز گفت: به هیچ عنوان این مسئله وجود ندارد چرا که همدان کلیه واکسن‌های غرب کشور را توزیع می‌کند و در صورت بستن تمامی محور‌های مواصلاتی باز هم مشکلی در تأمین واکسن استان و غرب کشور وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان نه تنها در تأمین واکسن آنفلوآنزا بلکه کلیه دارو‌ها هم مشکلی ندارد و حتی قرص آنفلوآنزا که مدتی در سطح استان کمیاب شده بود که این مشکل نیز به محض دریافت مجوز توزیع، مرتفع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار