امام جمعه همدان بابیان اینکه آشوب هیچ گاه منافع مردم را تامین نمی‌کند، گفت: باید مطالبات خود را در آرامش بیان کنیم.
کد خبر: ۷۹۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 20 November 2019
امام جمعه همدان بابیان اینکه آشوب هیچ گاه منافع مردم را تامین نمی‌کند، گفت: باید مطالبات خود را در آرامش بیان کنیم.

به گزارش تابناک همدان از مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر چهارشنبه در اجتماع مردم همدان در لبیک به مقام معظم رهبری و دفاع از اقتدار و امنیت کشور با بیان اینکه خدارا شاکریم که ملت عظیم، عزیز و عظیم ایران یکبار دیگر برای همیشه تاریخ؛ بصیرت و همت خود را به تمام جهانیان عالم نشان دادند؛ گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های بزرگ اقتصادی که می‌تواند جامعه را متاثر کند نیازمند کارشناسی‌ها و آسیب شناسی‌های دقیق است، گفت: کارشناسان اقتصادی باید به فراخور اقتصاد کشور تصمیم بگیرند.

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئله سهمیه بندی بنزین نیز یک موضوع کاملا کارشناسانه است، گفت: آنچه که رهبری از آن حمایت کردند مسئله ضرورت انجام این کار در کشور است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در موضوع سهمیه بندی بنزین ۲ مساله وجود دارد که یک اصل ضرورت سهمیه بندی و دیگری نحوه اجرای این تصمیم است، گفت: یک اقدام کارشناسی در کشور اتفاق افتاده به طوری که کارشناسان اقتصادی این مساله را تایید کرده اند و سران قوا در مورد آن تصمیم گرفته اند و مقام معظم رهبری نیز از آن حمایت کرده اند و ما هم در این مساله، چون امری تخصصی است مطیع نظر کارشناسان هستیم، اما حرف ما در مورد نحوه اجرای این تصمیم است.

مسئولان باید اذهان عمومی جامعه را اقناع می‌کردند

وی با تاکید بر اینکه در بحث اجرا نیازمند مطالعات اجتماعی بودیم و مسئولان باید اذهان عمومی جامعه را اقناع می‌کردند، گفت: پس از آنکه تصمیم اجرایی شد نگرانی‌هایی برای مردم رقم خورد در حالی که اگر ذهنیت جامعه آماده می‌شد مردم در اجرای طرح همراه می‌شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم ایران همواره همراه بوده اند و با بصیرت همیشه در میدان بوده اند، گفت: طی ۴۰ سال اخیر همراهی مردم با مسئولان در تصمیمات بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را نشان داده است و بهتر بود در همین مساله نیز یک آمادگی در جامعه ایجاد و شرایط فراهم و آسیب شناسی صورت می‌گرفت تا باعث ناراحتی‌ها و نگرانی‌ها نشود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این چنین تصمیم‌هایی که ممکن است در جامعه تنش زا باشد نیاز به زمینه سازی کارشناسی دارد و باید مردم همراه شوند، گفت: از دولتمردان و مسئولان درخواست داریم با مردم صحبت کنند و ضرورت این مساله را توضیح دهند و نگرانی مردم را رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سهمیه بندی بنزین فقط نگرانی مردم مطرح نیست چراکه با وعده‌ای که دولت داده یارانه‌هایی به حساب مردم واریز می‌شود که نگرانی‌ها را تاحدودی رفع می‌کند، گفت: ناراحتی و نگرانی مردم از ایجاد تورم در کالا‌های اساسی است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین ضرورت دارد و کار کارشناسی صورت گرفته و مردم هم آن را قبول دارند، اما چیزی که برای مردم مساله ساز شده تورمی است که اجرای این طرح در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: اگر قیمت کالا‌های اساسی افزایش پیدا کند تورم را شاهد خواهیم بود که نگرانی مردم را به دنبال دارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشکل در سهمیه بندی بنزین نیست چراکه تا حدودی با پرداخت یارانه‌ها جبران می‌شود، ادامه داد: جای این سئوال وجود دارد که اگر قیمت کالا‌ها افزایش پیدا کند در آن صورت چه باید کرد؟

وی با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند و مسئولان هم وعده داده اند نظارت‌های علمی، دقیق، جدی و پایدار و روزانه در بازار خواهند داشت، گفت: با این اقدام باید جلوی تورم را که ممکن است به قدرت خرید مردم ضرر بزند گرفت.

نگرانی مردم از افزایش نامتعادل قیمت‌ها است

وی با بیان اینکه ما به تبعیت از مقام معظم رهبری به تصمیم سران ۳ قوه احترام می‌گذاریم، اما انتظار مردم این است که دولت به صورت جدی نظارت را داشته باشد، گفت: نگرانی مردم از افزایش نامتعادل قیمت‌ها است.

امام جمعه همدان همچنین با تاکید بر اینکه دولت و قوه قضاییه قول داده اند که با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت گیرد، گفت: بنده متولی نظارت نیستم، اما می‌توانم مطالبه کنم و از مسئولان استان همدان می‌خواهم که نظارت‌ها جدی باشد.

آیت الله شعبانی به اغتشاشاتی که طی چند روز گذشته در برخی مناطق کشور رخ داد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در پی رخداد این حوادث میلیارد‌ها تومان به اموال عمومی و بیت المال آسیب وارد شد، گفت: اغتشاش‌ها نه تنها نگرانی مردم را حل نکرد بلکه آسیب دیگری به مردم زد چراکه دولت باید این خسارت‌ها را ترمیم کند و این به معنای آسیب دیگری برای مردم است.

وی با بیان اینکه نابود کردن اموال عمومی ناامنی ایجاد می‌کند، گفت: در این حوادث مردم و رهگذاران، نیرو‌های نظامی و انتظامی و مغازه داران و کسبه مورد هجوم قرار گرفتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آشوب هیچ گاه منافع مردم را تامین نمی‌کند، گفت: طی ۴۰ سال اخیر هرگاه مردم ایران قصد داشتند مطالبات خود را عنوان کنند عده‌ای آشوبگر وارد صحنه شده و اغتشاش ایجاد می‌کردند و مطالبات به حق مردم هم به فراموشی سپرده می‌شد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا و سلطنت طلب‌ها از این آشوب‌ها حمایت کرده اند، گفت: کشوری که بدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران بکار گرفته آیا فکر مردم است؟

کسانی که آشوب ایجاد می‌کنند و خواسته‌های به حق مردم را به حاشیه می‌برند و قرآن آتش می‌زنند سربازان آمریکا هستند و از مردم نیستند
وی با بیان اینکه کسانی که آشوب ایجاد می‌کنند و خواسته‌های به حق مردم را به حاشیه می‌برند و قرآن آتش می‌زنند سربازان آمریکا هستند و از مردم نیستند، گفت: مردم ایران نسبت به اسلام، نظام و قرآن با همه سختی‌ها ایستاده اند.

امام جمعه همدان با قدردانی از مردم استان همدان که با اغتشاشگران همراهی نکردند، گفت: اغتشاش مشکل اقتصاد را حل نمی‌کند بلکه به امنیت آسیب می‌زند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئولان باید به وعده‌های خود عمل کنند، گفت: امنیت بالاترین نعمت است و باید مواظب امنیت باشیم.

وی با بیان اینکه باید مطالبات خود را در آرامش بیان کنیم، گفت: خواسته طلبه‌ها و حوزه علمیه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه منافقان، آمریکایی‌ها و تمام کسانی که برای ایجاد آشوب در ایران برنامه ریزی کرده بودند باید بدانند که مردم ایران برای همیشه از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد، گفت: ایران؛ سوریه یا لیبی یا برخی کشور‌های عربی نیست که دیگران مشکلاتش را حل کنند و مردم ایران خودشان مشکلاتشان را حل خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار