رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 18 November 2019
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از مهر، ابراهیم مولوی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هنوز نام «همدان» به عنوان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در اذهان می‌درخشد پنج شنبه هفته جاری همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر و به‌منظور بررسی راهکار‌های تداوم اجلاس‌های بین‌المللی در شهر همدان همانند رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهر همدان دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری است؛ گفت: توسعه گردشگری شهری، یکی از منابع مهم درآمدزایی و ابزاری در راستای رسیدن به توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر‌ها محسوب می‌شود از این‌رو برگزاری رویداد‌های ملی و بین‎المللی، اثرات چشمگیری در مناطق پذیرای گردشگری به جای می‌گذارد.

مولوی افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بهره‌گیری از نظرات اساتید و کارشناسان کمیته گردشگری این مرکز پژوهشی نسبت به برگزاری همایش «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» با حضور محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغاتی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به میزبانی چهلمین اجلاس جهانی UNWTO در سال گذشته، اهمیت این نقش و الزام رشد و توسعه گردشگری در شهر همدان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی گفت: بررسی تأثیر افزایش تسهیلات و امکانات مورد نیاز گردشگران و نقش معرفی و شناخته شدن همدان به واسطه میزبانی اجلاس جهانی گردشگری در شهر همدان موجب افزایش توسعه گردشگری می‌شود.

نقش گردشگری شهر همدان در مقیاس جهانی با برگزاری اجلاس جهانی، بیش از پیش اهمیت یافته است
مولوی افزود: نقش گردشگری شهر همدان در مقیاس جهانی با برگزاری اجلاس جهانی، بیش از پیش اهمیت یافته است و برگزاری و میزبانی چهلمین اجلاس جهانی UNWTO در شهر همدان پیامد‌های گسترده‌ای برای این شهر و کشور ایران در برداشته است.

وی تأکید کرد: هرچند مدت زمان زیادی از میزبانی شهر همدان نمی‌گذرد؛ اما به نظر می‌رسد تأثیرات مشهودی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جذب گردشگر در سطح استانی و ملی رخ داده باشد.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد: در مجموع برگزاری اجلاس بین‌المللی در شهر همدان از دو منظر تأثیر مناسب به‌منظور افزایش تسهیلات و امکانات گردشگری و میزان تأثیر قابل توجه برای معرفی و شناخته شدن این شهر در اذهان مردم و گردشگران، مشهود است.

مولوی با تأکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری عامل مهمی در رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود؛ بیان کرد: انتظار می‌رود همدان به عنوان آخرین شهری که میزبان اجلاس جهانی بوده است، درصد بالایی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب کرده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین با اشاره به اینکه سازمان جهانی گردشگری (unwto) یکی از آژانس‎‌های رسمی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که هدف اصلی آن پیشبرد و توسعه گردشگری در سراسر جهان است؛ گفت: یکی از اهدافی که این سازمان ملزم به انجام آن شده، رسیدن به اهداف «توسعه هزاره» است.

مولوی ریشه‌کنی فقر، تأمین آموزش ابتدایی در سطح جهانی، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، کاهش مرگ‌ومیر اطفال، بهبود وضعیت مادران، مبارزه با ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط‌زیست و مشارکت جهانی برای توسعه را از جمله اهداف اساسی و قابل توجه سازمان جهانی گردشگری برشمرد.

وی در ادامه با توجه به اینکه آینده گردشگری همانند صنایع پیشرفته دنیا، درخشان به نظر می‎رسد؛ اظهار کرد: گردشگری از طریق تأثیر بر درآمد ملی، تغییر قیمت‌ها، تراز بازرگانی ملی و اشتغال، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از این رو اکثر دولت‌ها در تلاش هستند تا بخش مهمی از درآمد ملی خود را از این صنعت تامین کنند، زیرا درآمدزایی این صنعت نسبت به هزینه‌های آن بسیار بالاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار