معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به آغاز طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان گفت: همه باید دولت را در اجرای این طرح یاری کنیم تا به اهداف طرح به‌ویژه حمایت معیشتی از خانوار‌های کم‌درآمد برسیم.
کد خبر: ۷۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 18 November 2019
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به آغاز طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان گفت: همه باید دولت را در اجرای این طرح یاری کنیم تا به اهداف طرح به‌ویژه حمایت معیشتی از خانوار‌های کم‌درآمد برسیم.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، سعید کتابی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد تنظیم و کنترل بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز با اعلام حمایت از این طرح، خطاب به مسئولان تاکید کردند به وظایفشان در راستای کنترل و تنظیم بازار عمل کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر عزم جدی دولت در پراخت کمک‌های معیشتی از امشب /دوشنبه/ طی سه مرحله به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی افزود: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با تبیین مزایای اصلاح قیمت بنزین به مردم اطمینان خاطر داد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: طبق تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مشکلی در تامین کالا‌های اساسی و خدمات وجود ندارد و بر اساس اطلاعیه وزارت کشور هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

کتابی با بیان اینکه مشکلی در تامین کالا‌ها و خدمات در ملایر وجود ندارد و شهر در آرامش کامل است، خطاب به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکید کرد: مراقبت و نظارت‌های بیشتر در توزیع کالا‌ها صورت گیرد.

فعالیت ۲۷ جایگاه سوخت در ملایر 

وی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه اجرایی مجوزی برای افزایش قیمت کالا‌ها را ندارد ادامه داد: در شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و نظارت‌ها بر بازار جدی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اعلام سهمیه‌بندی بنزین و اعمال این سهمیه در کارت‌های سوخت گفت: در حال حاضر ۲۰ جایگاه بنزین، هفت جایگاه سی‌ان‌جی و شرکت پرسی گاز برای توزیع گاز مایع در شهرستان فعال است و مشکلی در تامین سوخت خودرو‌ها نداریم.

کتابی اظهار داشت: در تامین گاز مایع مشکل داشتیم که با پیگیری‌های مستمر فرماندار ویژه ملایر این مشکل رفع شد و گاز مایع بدون محدودیت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. 

وی خواستار رصد و کنترل انبار‌های موجود در شهرستان و پالایش ورودی و خروجی کالا‌های موجود در این انبار‌ها شد و تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر نیز کنترل شود تا در تامین کالا‌های اساسی شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر حمل و نقل و بار و مسافر را موضوعی مهم برشمرد و با اشاره به اعلام سهمیه بنزین توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: سهمیه تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها، آژانس مدارس و تاکسی‌های بین شهری اعلام شده و باید برای ساماندهی در سامانه سپند ثبت نام کنند.

کتابی با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت کرایه‌ها از سوی خودرو‌های شخصی به ویژه در مسیر‌های روستایی هستیم گفت: هر چه سریعتر جلسه‌ای تشکیل و خودرو‌های شخصی که در مسیر‌های روستایی شهرستان در حال فعالیت هستند، شناسایی و برای تعیین سهمیه بنزین ساماندهی شوند.

وی همچنین خواستار بکارگیری از تمامی ظرفیت حمل و نقل عمومی شهرستان برای جابجایی مردم و جلوگیری از ازدحام جمعیت، نظارت مستمر بر پایانه‌های برون شهری، تقویت و تشدید گشت‌های مشترک نظارتی در بازار و پیگیری برای تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم در فروشگاه‌های سطح شهرستان شد.

مشکلی در بازار ملایر نداریم

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به تشکیل جلسه‌های تنظیم و کنترل بازار از روز جمعه و برگزاری هفتگی جلسات این ستاد در شهرستان گفت: در حال حاضر با نظارت‌های انجام شده مشکلی در بازار ملایر و تامین کالا‌های اساسی مردم وجود ندارد.

لیلا غفاری افزود: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به جد پای کار هستند و گروه‌های مشترکی نیز برای رصد و کنترل بازار تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های ستاد تنظیم بازار به صورت برخط (آنلاین) به استانداری اعلام و در حال حاضر مورد خاصی از افزایش قیمت کالا‌ها در ملایر نداریم. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز بیان کرد: همراهی خوبی بین اتاق اصناف و اتحادیه‌های شهرستان با این اداره وجود دارد و به صورت شبانه‌روزی بازار را رصد می‌کنند.

کامران زنگنه با تاکید بر اینکه از کوچکترین تخلف‌ها در زمینه افزایش قیمت چشم‌پوشی نمی‌کنیم ادامه داد: هشت تا ۱۰ گروه به صورت رسمی بازار را کنترل می‌کنند و تمامی همکاران ما نیز به عنوان یک بازرس در کنترل بازار پای کار هستند.

۱۰ گروه رسمی بازار ملایر را کنترل می‌کنند

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ از هفت صبح تا ۲۰ شب و پیگیری سریع گزارش‌های ارسالی از طریق این سامانه افزود: برای ساماندهی سهمیه آژانس‌ها لیست آن‌ها را درخواست کرده‌ایم و به زودی جلسه‌ای با آن‌ها داریم

زنگنه عمده‌ترین مشکل را خودرو‌های شخصی کرایه‌ای که تحت نظارت هیچ ارگانی نیستند، دانست و ادامه داد: در تامین آرد و نان، گاز مایع و کود مشکلی نداریم، در حالیکه تعاونی مرغداران نسبت به قیمت مرغ گلایه دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز خواستار بازنگری در قیمت مرغ شد و اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۲۵ تُن سهمیه کود به این شهرستان اعلام شده که یک‌هزار و ۹۰۰ تُن آن تحویل شده است.

علی‌مروت امیری با بیان اینکه ۲۰۰ تُن کود هنوز تحویل نشده و ۱۲۵ تُن نیز به تازگی اعلام شده ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت کالا‌ها نباید افزایش یابد، اما قیمت کود از حدود ۴۲ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان افزایش یافته و باید برای تحویل این رقم را واریز کنیم.

طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد روز جمعه هفته گذشته اجرا شد.

به گفته معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی از منافع این طرح بهره‌مند می‌شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود. همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار