خطیب نماز جمعه همدان در خطبه‌های امروز به مسئله حذف یارانه ثروتمندان در لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: ثروتمندان ۲۳ برابر از یارانه‌های غیر مستقیم بهره می‌برند که این عادلانه نیست و دولت و مجلس باید به این مهم رسیدگی کنند.
کد خبر: ۷۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 01 November 2019
خطیب نماز جمعه همدان در خطبه‌های امروز به مسئله حذف یارانه ثروتمندان در لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: ثروتمندان ۲۳ برابر از یارانه‌های غیر مستقیم بهره می‌برند که این عادلانه نیست و دولت و مجلس باید به این مهم رسیدگی کنند.

به گزارش تابناک همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی افزود: باید توجه به مناطق کم برخوردار و قشر ضعیف در توزیع یارانه‌ها مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه مستکبر در اصطلاح کسی است که کبر و غرور خود را بروز و ظهور می‌دهد و برای سود و منفعت طلبی خود اقدام می‌کند، گفت: مستکبر فقط منافع خود را مهم می‌داند کما اینکه تعهد اخلاقی و انسانی هم ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خداوند متعال قران کریم را با استفاده از الفاظ در کمال فصاحت و بلاغت برای هدایت بشر آورده است، گفت: این قدرت تبدیل گری خداوند در بسیاری از مخلوقات آشکار است به طور مثال آنگونه که از خاک بی مقدار انسان را به عنوان " احسن الخالقین " خلق کرد و لذا پیام آن برای انسان این است انسان هم همانند خدای متعال باید در تبدیل گری به بهترین شکل عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه‌ای دیگر از کلام الهی که توصیه به سخن گفت: با " قول سدید" را مطرح می‌کند، اظهار داشت: انسان‌ها باید محکم و استوار سخن بگویند و در کلام آن‌ها غیبت و تهمت نباشد چرا که غیبت و تهمت تمام اعمال انسان را تباه می‌کند.

شعبانی سخن گفتن با زبان خوش و از روی دلسوزی را توصیه دیگر خداوند در قرآن شریف بیان کرد و افزود: خداوند به موسی (ع) دستور می‌دهد که حتی در برخورد با فرعون مستکبر نیز " قول لینا " سخن بگوید چرا که با این نحوه سخن گفتن احتمالا خشوع و پذیرش در او بیشتر است. بهرحال امروز شایسته سخن گفتن یکی از نیاز‌های مهم جامعه است.

وی با بیان اینکه احترام مخاطب باید در سخن گفتن حفظ شود و محتوای سخن را عقل از نظر شریعت بپذیرد، گفت: محکم، قرآنی و عقلانی حرف بزنید و صحبت‌ها کذب و غیبت و تهمت نباشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در سخن گفتن باید بزرگ‌منشی طرف مقابل حفظ شود و محتوای صحبت‌ها پسندیده باشد، گفت: حروف الفبا را به فحش و ناسزا تبدیل نکنید چرا که گاهی با یک سخن خانواده‌ای از هم پاشیده می‌شود.

آیت الله شعبانی در خطبه دوم نماز جمعه همدان به مسئله وقف اشاره کرد و با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است و امیرالمومنین (ع) در ۲۵ سالی که خانه نشین شده بودند وقف نامه‌های بسیاری دارند و حتی به فرزندان خود نیز وقف می‌کردند، گفت: در استان همدان در برخی قسمت‌ها وقف به خوبی عمل شده، اما بعضی از وقف‌ها نیازمند توجه است.

وی وقف برای جوانان و حل مشکل مسکن و اشتغال آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: موقوفات به سمت ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جوانان هدایت شود کما اینکه حوزه‌های علمیه نیز با ما مشکل مالی روبرو هستند و بعضی از موقوفات باید به این سمت هدایت شود.

امام جمعه همدان به پیش رو بودن روز ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: در ۱۳ آبان سال ۴۳ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه رخ داد.

وی با بیان اینکه ۳۰ مهر سال ۵۷ دانش آموزان همدانی قیام کردند و ۱۳ روز بعد قیام دانش‌آموزان کشور مطرح شد و در روز ۱۳ آبان ۵۷ بسیاری از دانش آموزان به شهادت رسیدند، گفت: ۳۶ هزار دانش آموز شهید در کشور وجود دارد و بسیج دانش آموزی نیاز اصلی مراکز آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رخ داد و امام (ره) این حرکت را انقلاب دوم مطرح کردند، خاطر نشان ساخت: ۱۳ آبان روز مبارزه با مستکبر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار