نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه کشور ناکارآمد است که به عدم شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها بازمی‌گردد.
کد خبر: ۷۹۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 31 October 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه کشور ناکارآمد است که به عدم شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها بازمی‌گردد.

بودجه کشور ناکارآمد است

به گزارش تابناک همدان از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر‌های استان همدان با بیان اینکه بودجه کشور ناکارآمد است که به عدم شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها بازمی‌گردد اظهار کرد: همه می‌دانند که بودجه شفاف نیست و مشخص نیست که درآمد دولت بالاخره چقدر است.

وی با بیان اینکه قانون می‌گوید که همه درآمد‌ها باید به خزانه دولت بروند و سپس تخصیص یابد افزود: نمونه بارز آن درآمد از محل هدفمندی یارانه‌ها بود که اعلام کردند ۳۱ هزار میلیارد است، اما با وجودی که در سال اول، مجلس با من همراهی نکرد، اما بالاخره ۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را اثبات کردیم و امسال ۱۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل یارانه‌ها است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این موارد احصا می‌شد از محل غیر نفتی، چهار برابر نفت درآمد داشتیم تصریح کرد: در نهایت ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد زنده کردیم که از آن محل توانستیم به اعضای زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و... مبالغی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه اگر برنامه ششم اجرا می‌شد، بسیاری از مشکلات برطرف می‎شد ادامه داد: دولت در حال تعریف ساختار جدید است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همه درآمد‌های دولتی باید به یک حساب در بانک مرکزی واریز شود خاطرنشان کرد:، اما متأسفانه این چنین است و برخی از نهاد‌ها پول‌ها را در حساب‌های بانکی نگاه می‌دارند چراکه برای آنان درآمد دارد.

وی با بیان اینکه چهره اقتصاد ما زرد است و خون در آن نمی‌چرخد گفت: خون هست، اما نمی‌چرخد و هرکس یک ایستگاه زده و اجازه چرخش نمی‌دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی واقعی داریم اظهار کرد: البته برخی از معافیت‌ها را نمی‌توان برداشت و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز فرار مالیاتی داریم که از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده هارمونی ندارد افزود: بسیاری از موارد باید تغییر کند و باید در کمیسیون بررسی شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه اگر ۱۰ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اضافه کنیم نیاز به کمک مردمی نداریم تصریح کرد: بنابراین جلوگیری از فرار‌های مالیاتی بسیاری از مشکلات ما را برطرف می‎کند.

وی با بیان اینکه امروز برای اداره شهرداری‌ها مشکل داریم ادامه داد: قانون‌گذاری یکباره نمی‌توان انجام داد و ریزه‌کاری‌ها بسیاری را باید در نظر گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر همدان برای اینکه از شهر‌های مطرح شود نیاز به طرح‌های بزرگ دارد خاطرنشان کرد: مجموعه شهری را باید پیش ببریم و این نیست که شهر‌ها را به هم بچسبانیم.

وی با بیان اینکه دو سال است می‌خواهیم بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی احداث کنیم، زمین مناسب را پیدا نکردیم گفت: همدان یک‌هزار میلیارد تومان درآمد دارد که به شهرداری نمی‌رسد، بنابراین باید مجتمع شهری همدان را احداث کنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه نگاه استان‌های دیگر به ما تغییر کرده است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم استان قدرتمندی بخواهیم جز تبدیل شدن به مجموعه شهری نیست و باید تا نجف را پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه پشتیبانی کردن زوار اربعین نشان‌دهنده ظرفیت همدان بود افزود: تا زمانی که مسؤولیت نگیریم و نقش‌آفرینی نکنیم در سطح کلان ما را دخیل در کار‌های بزرگ نمی‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به اینکه ۱۰ سال طول کشید تا کلانشهر به نتیجه برسد تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ زمان دار هستند و باید بلندمدت فکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار