رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر تعیین تکلیف مجتمع های انبار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در منطقه کوی رضوان تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه کوی رضوان به فضای سبز و فضاهای ورزشی، لازم است مکانی برای انتقال مجتمع های انبار بنیاد مسکن برای این موضوع لحاظ شود.
کد خبر: ۷۸۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 20 October 2019
رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان بر تعیین تکلیف مجتمع های انبار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در منطقه کوی رضوان تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه کوی رضوان به فضای سبز و فضاهای ورزشی، لازم است مکانی برای انتقال مجتمع های انبار بنیاد مسکن برای این موضوع لحاظ شود.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ نرگس نوراله زاده در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان برگزار شد، گفت: با توجه به نیاز منطقه کوی رضوان به فضای سبز و فضاهای ورزشی، لازم است مکانی برای انتقال مجتمع های انبار بنیاد مسکن برای این موضوع لحاظ شود.

نوراله زاده با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای جابجایی سوله ها اعلام کرد: باید پیرو مذاکرات صورت گرفته در جلسات گذشته در توافق‌نامه‌ای جهت واگذاری ملک معوض مابین شهرداری و بنیاد مسکن این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی  اضافه کرد: نیاز است در  یک فرصت زمان یک ماهه مقدمات کار برای انعقاد تفاهم نامه جهت جابجایی سوله ها صورت پذیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع مطرح شده اظهار کرد: تنها منطقه‌ای که در کوی رضوان در طرح تفصیلی برای فضای سبز در نظر گرفته شده، زمین های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است که باید با توافق  این اداره کل با شهرداری در جهت تملک آن اقدام شود.

بادامی نجات اضافه کرد: با توجه به اینکه تجهیزات بنیاد مسکن در این مکان مستقر شده نیاز است تجهیزات و کارگاه واقع در این مکان به محل دیگری منتقل شود که در این راستا شهرداری منطقه ۳ حدود دو هکتار زمین را جهت تهاتر در نظر گرفته تا در اختیار بنیاد مسکن یا قررا دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر همدان حدود یک سال و نیم است که پیگیر تعیین تکلیف این سوله ها است، اضافه کرد: در صورتی که توافق لازم بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی با شهرداری صورت پذیرد  در مدت زمان کوتاهی پارک و معابر لازم در کوی رضوان ایجاد شده و جهت استفاده بهره برداری اهالی کوی رضوان خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری املاک به صورت رایگان توسط اداره راه و شهرسازی به شهرداری جهت ایجاد فضای سبز یادآورشد: در این راستا دو پارک احداث شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز به اهمیت توزیع عادلانه سرانه ها در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: اکثریت اعضای شورای شهر به این موضوع اعتقاد دارند و خواستار ایجاد فضای سبز در کوی رضوان هستند.

علی فتحی در ادامه اعطای معوض به بنیاد مسکن را تنها راه اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعیت درآمدهای شهرداری اعطای معوض تنها راه اجرای طرح است و در این زمینه عزم جدی در شورای شهر و بنیاد مسکن وجود دارد تا ساکنین شریف کوی رضوان پس از چند دهه صاحب پارک و فضای سبز شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به استقرار تجهیزات این ارگان در ۴ دهه در این منطقه گفت: این فضا برای پشتیبانی و خدمات دهی به مردم احداث شده و در صورتی که قرار باشد جابجایی صورت پذیرد باید زمینی در اختیار ما قرار گیرد که دارای امکانات لازم باشد.

حسین ظفری در ادامه برای همکاری با شورا و شهرداری جهت جابجایی مکان از کوی رضوان به مکان دیگر اعلام آمادگی کرد.

آوازه مسئول املاک حقوقی اداره راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه این جهت هر گونه همکاری این اداره کل با شهرداری اعلام آمادگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار