مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: استان همدان به واسطه قرار گرفتن در شاهراه غرب کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، آثار و بنا‌های تاریخی همواره مورد توجه بسیاری ازگردشگران داخلی و خارجی است که گردشگری سلامت را نیز می‌توان رونق داد.
کد خبر: ۷۸۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 17 October 2019
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: استان همدان به واسطه قرار گرفتن در شاهراه غرب کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، آثار و بنا‌های تاریخی همواره مورد توجه بسیاری ازگردشگران داخلی و خارجی است که گردشگری سلامت را نیز می‌توان رونق داد.

به گزارش تابناک همدان، دکتر علیرضا صفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال ۸۸ برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی تلاش شده است و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقای هتلینگ بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی مطرح و موجب فراهم شدن زیر ساختهای مناسب شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ بیمارستان در سراسر کشور برای گردشگری سلامت انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: بیمارستان آتیه همدان جزو نخستین بیمارستان‌هایی است که مجوز راه اندازی گردشگری سلامت را از وزارت بهداشت اخذ کرده است.

صفری با تاکید بر این مطلب که بیمارستان آتیه همدان آمادگی کامل برای پذیرش بیماران خارجی را دارد، افزود: بیمارستان از نظر زیرساخت توریسم سلامت مشکلی ندارد و سایت گردشگری و بخش زبان انگلیسی آن فعال است و زبان عربی نیز به زودی فعال خواهد شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح هتلینگ بیمارستان آتیه خاطرنشان کرد: بیمارستان آتیه از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضربا ۱۶۰ تخت فعال مشغول خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان استان است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ تخت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان فعال است، اظهار داشت: استان همدان از نظر نسبت بیمه‌شدگان به تخت‌های فعال رتبه چهارم کشور را دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: تعرفه توریسم سلامت سه تا پنج برابر تعرفه خصوصی است که با قیمت دلار محاسبه می‌شود که درآمدزایی خوبی برای استان خواهد داشت و در جذب و حفظ پزشکان متخصص نیز تاثیرگذار است.

صفری با اشاره به اینکه امروز در بیمارستان آتیه همدان دستگاه «سی تی اسکن» و «ام آر آی» فعال است و دستگاه‌های رادیولوژی به دیجیتال تبدیل شده‌اند، گفت: در گذشته آمبولانس‌های تامین اجتماعی استان شرایط خوبی نداشت، اما امروز ۱۴ دستگاه استاندارد فعال است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه آزمایشگاه و هر وسیله تجهیزاتی مشکل خاص نداریم، افزود: فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بازسازی شده و طبق استاندارد‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان آتیه بازسازی شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمینه هتلینگ پایلوت کشور است.

وی با اشاره به خدمات پرستاری در بیمارستان آتیه همدان عنوان کرد: خدمات پرستاری بیمارستان آتیه در سال ۸۹ رتبه ۴۶ را داشت که این عدد در سال گذشته به رتبه اول کشور رسید.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان آتیه استان را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته ۵۰ تخت به این بیمارستان اضافه شده است.

صفری در پایان با اشاره به اینکه گردشگری سلامت را می‌توان شاخه‌ای مهم و جدید از صنعت گردشگری دانست، یاد آور شد: با جهانی شدن بهداشت و درمان، کشور ما آمادگی و زیر ساخت‌های لازم را جهت گسترش توریسم سلامت را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار