امام جمعه همدان با تأکید بر نیاز به وجود مرکز جامع آموزش دینی کودکان عنوان کرد: مرکزی لازم است که بتواند از اعتقادات اصیل اسلامی شیعه و سنت دفاع عقلانی کند و به صورت تخصصی، تبلیغی و ترویجی کار تربیت کودکان و نوجوانان را انجام دهد و زیرنظر آموزش و پرورش فعالیت کند.
کد خبر: ۷۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 16 October 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نیاز به ایجاد مرکز جامع برای دفاع عقلانی از اعتقادات اصیل اسلامی شیعه و سنت وجود دارد، گفت: باید مرکزی به صورت تخصصی، تبلیغی و ترویجی کار تربیت دینی کودکان و نوجوانان را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه ۵۰ درصد مصوبه جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است، با بیان تذکری درباره آئین نامه اجرایی اظهار کرد: باید این شورا‌ها با حضور اعضا و رسیدن به حد نصاب تشکیل شود و براساس تعریف فرهنگ عمومی، مشکلات فرهنگی استان شناسایی و مرکز تخصصی تبلیغی برای تربیت کودکان ایجاد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه بسیاری از مسائل موجود به علت وجود اختلاف‌های زیربنایی در اعتقادات است که به صورت یک فرهنگ و سنت در جامع جا می‌افتد، خاطرنشان کرد: به دنبال حلقه‌ای مفقوده در استان هستیم که نیرو‌های متخصص و مربیان را به دانش آموزان متصل کند.

وی به واگذاری امور مربوط به این موضوع به مجموعه‌های فعال در قالب کمیته تخصصی اشاره کرد و یادآور شد: آنچه در آن کمیته مصوب می‌شود به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان تلقی خواهد شد.

شعبانی موثقی اعضای کمیته تخصصی را برشمرد و گفت: نمایندگان فرهنگی دستگاه‌های تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی ادارات از اعضای این کمیته هستند و ردیف بودجه ناچیزی که برای آن درنظر گرفته می‌شود، در حد امور فرهنگی شهرداری هم نیست.

امام جمعه همدان در ادامه از مهجور ماند برخی امامزاده‌های استان و استفاده نکردن از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی آن سخن به میان آورد و گفت: وضعیت آرامگاه حیقوق نبی (ع) در شأن پیامبر الهی نیست و میراث فرهنگی اجازه توسعه با هدف جاذبه گردشگری آن را نمی‌دهد.

ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه

استاندار همدان نیز بر اهمیت و ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه زمانی به رشد و تعالی می‌رسد که زمینه‌های فرهنگی آن فراهم باشد و معضل‌ها از بین برود و ارزش‌ها بازسازی شود که لازمه آن تقویت باور‌های نسل جوان است.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه مشکل ساختار نداریم، افزود: ما مراکز متعدد فرهنگی داریم که با بودجه‌های استانی و ملی در حال فعالیت هستند و نیاز به ایجاد ساختار جدید نداریم.

وی با تأکید بر لزوم هدفمندسازی فعالیت‌های مراکز موجود بیان کرد: بیش از ۲۰ ساختار و سازمان فرهنگی آموزشی در استان داریم که لازم است با هم افزایی در راستای هدف مشترک حرکت کنند و با برنامه ریزی منسجم از ظرفیت‌های ویژه مراکز و کارشناسان آن‌ها استفاده شود.

استاندار با اشاره به ۲۸۰ دانش آموز و ۸۰ هزار دانشجوی استان عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بیشترین مخاطب جوان را در اختیار دارند که بهترین ساعات عمرشان را در خدمت مراکز آموزشی هستند. ۳۵۰ هزار نفر از جوانان استان در مراکز علمی و فرهنگی حضور دارند که لازم است توانمان را بسیج کنیم تا بهره لازم را به آن‌ها بدهیم.

وی با اشاره به ۴۰ هزار نفر کادر آموزشی و اولیا و مربیان مدارس خاطرنشان کرد: با احتساب سایر افراد مرتبط با آموزش و پرورش می‌توان گفت: در آموزش و پرورش با ۸۰۰ هزار نفر در مجموع ارتباط آموزشی داریم.

شاهرخی تعداد گردشگران استان را ۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۵ میلیون بازدید از اماکن گردشگری استان صورت گرفته که این مطلب گویای ظرفیت خوبی است که در حوزه گردشگری استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار