معاون خدمات شهری شهرداری همدان از اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی خبر داد و گفت: در شهر همدان آماده‌سازی شهر نظیر رفت و روب، فضاسازی مسیر، نصب بیلبورد، المان و... انجام شده است.
کد خبر: ۷۸۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 15 October 2019
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اسکان بیش از ۲ هزار زائر در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، بهروز کارخانه‌ای در ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه از ۱۳ مهرماه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ نفر از زائران در استان اسکان یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در این ایام ۲۶ حادثه جاده‌ای ثبت شده است گفت: به ۶۸ حادثه دیده امدادرسانی شده و متاسفانه یک نفر نیز فوت کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه ۲۶ تیم امدادی و ۸۱ نیرو هلال احمر در این ایام فعالیت دارند بیان کرد: ۲۵ آمبولانس و ۵ خودروی امدادی نیز برای این ایام فعال است.

وی با بیان اینکه در پایانه مریانج ۳۵ نیروی هلال احمر در قالب ۷ تیم به کار گرفته شده افزود: پنج تیم واکنش سریع، ۱۴ نفر نیروی اسکان و ۲ نفر روابط عمومی در این شهر خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه کنترل بهداشت موادغذایی و محیط اقدامات لازم را در ایستگاه صلواتی انجام می‌دهد اظهار کرد: ۳۳ نیروی معاونت بهداشتی به مرز مهران اعزام شده است.

حبیب معصومی با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی در ۳۰ موکب استقرار یافته است گفت: امروز در پایانه شهر مریانج اتوبوس آمبولانس مستقر می‌شود.

وی از استقرار آمبولانس در ایستگاه قطار همدان و ملایر خبر داد و بیان کرد: بیمارستان بعثت، سینا، ارتش و آتیه همدان نیز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه تاکنون چهار بیمار از مرز مهران به بیمارستان سینا و بعثت منتقل شده و خدمات دریافت کرده‌اند گفت: در حوزه درمان نیز ۹ نیرو به مرز مهران اعزام شده که قرار است ۱۰ نفر دیگر نیز اعزام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شهرداری همدان در سه بخش همدان، مرز خسروی و کربلا خدمات ارائه می‌دهد اظهار کرد: بخشی از پاکسازی شهر کربلا به شهرداری همدان محول شده که در این راستا ۱۵ خودرو و ۱۰۰ نیروی انسانی اعزام شده است.

وحید علی‌ضمیر از اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی خبر داد و گفت: در شهر همدان آماده‌سازی شهر نظیر رفت و روب، فضاسازی مسیر، نصب بیلبورد، المان و... انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری دو موکب بوستان راه کربلا و موکب شهروند را پشتیبانی می‌کند افزود: بیش از ۹۰ هزار پرس غذا در ایام رفت زائران توزیع شد و از امروز نیز موکب برگشت کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه از دیشب موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده است گفت: قرار است روز چهارشنبه ۵۹۰ دستگاه اتوبوس سایر استان‌ها از همدان تردد داشته باشند.

مصطفی پناهنده بیان کرد: روز پنج‌شنبه ۸۱۵ دستگاه، روز جمعه یک‌هزار و پنج دستگاه، روز شنبه یک‌هزار و ۱۸۰ دستگاه، روز یکشنبه یک‌هزار و ۱۷۵ دستگاه و روز دوشنبه ۹۷۰ دستگاه اتوبوس از مرز مهران به همدان عزیمت می‌کنند.

وی بیان کرد: تیم‌های کمکی از استان‌های دیگر در همدان حضور یافته اند تا اتوبوس‌های خود را به سمت شهر خود هدایت کنند.

مدیرکل راه‌آهن همدان نیز با بیان اینکه قطار مشهد - همدان ساعت ۱۱ امروز به همدان وارد می‌شود اظهار کرد: تعدادی از ظرفیت قطار خالی است تا مسافرانی که بلیت تهیه نکرده‌اند از این طریق به مشهد منتقل شوند.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه موکب راه‌آهن نیز برپا شده است گفت: دیروز پلیس اختصاصی راه‌آهن نیز مستقر شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز با بیان اینکه اقدام خاصی در میدان فرودگاه برای مواقع ضروری صورت نگرفته است اظهار کرد: در پایانه مریانج استفاده از برج نوری ضروری است و نیاز به نصب استوانه‌های پلاستیکی، هشدار دهنده‌ها و... است.

علی فکری با اشاره به اینکه شرایط ایستگاه در مریانج امکان رویت و اثربخشی را ندارد افزود: در این شهر کندرویی که برای توقف مسافران در طول محور کرمانشاه و ابتدای مریانج ایجاد شده، نیاز به زیرسازی است، زیرا با بارندگی مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی موکب‌ها به شکل مناسبی جانمایی نشده، اما سعی کرده‌ایم نیروی پلیس در آنجا مستقر کنیم افزود: تاکنون برگ جریمه‌ای برای زوار صادر نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار