تفاهم نامه اجرای طرح ملی "توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال " مابین دانشگاه صنعتی همدان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به منظورتوانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحد‌ها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای؛ فراهم‌سازی بستر‌های اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی واستفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی منعقد شد.
کد خبر: ۷۸۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 10 October 2019
تفاهم نامه اجرای طرح ملی "توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال " مابین دانشگاه صنعتی همدان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان

به گزارش تابناک همدان، دانشگاه صنعتی همدان تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان، در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال» منعقد کرد که اهدافی از جمله توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحد‌ها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای؛ فراهم‌سازی بستر‌های اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی واستفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی را دنبال می‌کند.

رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی همدان گفت: طبق این تفاهم‌نامه، بستر‌های اشتغال دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف دانشگاهی فراهم می‌شود و می‌توانیم از پتانسیل و ظرفیت سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای مهارت‌افزایی و آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان برای ورود به محیط کسب و کار استفاده کنیم. 

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای دارای مدرسین مجرب بوده و همینطور از نظر کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها دارای ظرفیت بالایی‌ست، گفت: در گذشته دوره‌های مفیدی در دانشگاه‌های دیگر مثل دانشگاه بوعلی سینا بصورت پراکنده تشکیل می‌شد که مورد اسقبال و توجه دانشجویان دانشگاه صنعتی که مخاطب اصلی این دوره‌ها بودند قرار می‌گرفت، اما بعد از این، کلاس‌ها در دانشگاه صنعتی همدان برگزار خواهند شد. دانشجویان هزینه بسیارکمی فقط بابت ثبت‌نام در سامانه مربوطه پرداخت خواهند کرد و نهایتا پس از گذراندن دوره که هم بصورت تئوری در دانشگاه و هم بصورت عملی در کارگاه‌ها وآزمایشگاه‌های مرکز فنی وحرفه‌ای برای آزمون معرفی خواهند شد و درصورت قبولی، مدرک بین‌المللی و قابل ترجمه‌ای که دراکثر کشور‌های دنیا اعم از آمریکا، اروپا و... معتبر است، به ایشان اعطا می‌شود که رزومه خیلی خوب و تاثیرگذاری برای استخدام دانشجویان در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز خواهدبود. 

وی افزود: برگزاری دوره‌ها را از همین نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آغاز می‌کنیم و دانشجویان و انجمن‌های علمی نیز می‌توانند دوره‌های موردنیاز و مرتبط با رشته تحصیلی خود برای ورود به محیط کسب و کار را پیشنهاد دهند که ما هماهنگی‌های لازم با سازمان فنی وحرفه‌ای را انجام دهیم.

خادمی در ادامه داد: درهمین راستا و در قالب این تفاهم‌نامه، مرکزی به نام «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» در دانشگاه صنعتی همدان تاسیس خواهد شد. محل این مرکز نزدیک به انجمن‌های علمی دانشجویان خواهدبود و پس از تجهیز به اطلاع دانشجویان خواهد رسید. درواقع این مرکز رابط بین دانشگاه صنعتی همدان و مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان خواهد بود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این مرکز و نماینده‌ای که از طرف سازمان فنی وحرفه‌ای در آنجا مستقر خواهدشد، اطلاعات بیشتری درمورد امور مربوطه کسب کنند.
 
امیدواریم این تفاهم‌نامه و تاسیس این مرکز، درایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان برای افزایش مهارت‌هایشان تاثیرگذار بوده و موفقیت را برایشان به ارمغان آورد.
 
انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح ملی
 
انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار