محمد مهدی آرتیمانی گفت: اینک در همدان ۳۲ طرح آبخیزداری در دست اجرا است که برای عملیاتی کردن آن‌ها ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۸۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 06 October 2019
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند مانع از بروز ۷۰ درصد خسارت‌های ناشی از سیل شود.

به گزارش ایرنا، آرتیمانی بیان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در برخی نقاط استان همدان موجب کاهش خسارت‌های ناشی از سیل به مردم، کشاورزان و مراتع در فروردین امسال شد.

وی افزود: اینک در همدان ۳۲ طرح آبخیزداری در دست اجرا است که برای عملیاتی کردن آن‌ها ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: با تکمیل این طرح‌ها و ایجاد سازه‌های آبخیزداری شاهد کنترل سیلاب ها، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های زیر زمینی خواهیم بود.

آرتیمانی گفت: طرح‌های آبخیزداری امسال شامل ۱۱ طرح جنگل کاری در ۳ هزار و ۶۴۸ هکتار، بوته کاری در هفت هزار هکتار و عملیات‌های مکانیکی است.

وی خواستار مشارکت مردم در طرح‌های آبخیزداری شد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری نوعی عملیات پیشگیرانه از خسارت‌های ناشی از سیل و بارندگی‌های سیلابی است.

آرتیمانی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها همچنین باعث افزایش نفوذ آب در خاک، تقویت منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از شسته شدن سطح خاک که برای کشت و زارعت مفید است، می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار