کتاب "حدیث حاضر غایب" روایتی صاف، ساده، عمیق و پرفراز و نشیب از زندگی سردار سرلشکر حاج حسین همدانی است که از زبان جعفر مظاهری، همراه و همراز ۳۴ ساله این شهید در مدت چهار سال به رشته تحریردر آمده است.
کد خبر: ۷۸۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 06 October 2019
کتاب "حدیث حاضر غایب"، روایت زندگی سرلشگر شهید حاج حسین همدانی با حضور سردار "غلامرضا سلیمانی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، همزمان با فرا رسیدن چهارمین سالگرد شهادت قافله سالار شهدای مدافع حرم، حبیب سپاه سرلشکر شهید حاج حسین همدانی از کتاب "حدیث حاضر غایب"، روایت زندگی این شهید معزز با حضور سردار "غلامرضا سلیمانی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی می‌شود.

 کتاب "حدیث حاضر غایب" روایتی صاف، ساده، عمیق و پرفراز و نشیب از زندگی سردار سرلشکر حاج حسین همدانی است که از زبان جعفر مظاهری، همراه و همراز ۳۴ ساله این شهید در مدت چهار سال به رشته تحریردر آمده است.

نگارش این کتاب را محسن صیفیکار از فعالان عرصه ثبت تاریخ شفاهی برعهده داشته است، کتابی که روایتی کامل از دوران فرماندهی جنگ، پس از جنگ، فعالیت‌های سیاسی و جهادی این شهید بزرگوار را بیان می‌کند.

 این کتاب ۱۵ مهرماه با حضور سردار "غلامرضا سلیمانی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین همزمان با نماز مغرب و عشا و با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندهان و مسئولان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود.

در کتاب "حدیث حاضر غایب" جعفر مظاهری در نقش راوی در منزل نخست از اولین دیدار و آشنایی با سردار همدانی روایت می‌کند و سپس از دور و نزدیک، رزم و مدیریت جهادی و فرماندهی شهید را تا پایان جنگ و سپس نگرش و عملکرد جهادی او را پس از جنگ در سمت‌های مختلف استانی و کشوری به نمایش می‌گذارد.

فصول آخر این اثر برجسته با موضوع حضور مستشاری شهید همدانی در سوریه به نگارش در آمده است و در واقع فصل آخر این کتاب به شرح شهادت سردار همدانی در سوریه می‌­پردازد.

 کتاب "حدیث حاضر غایب" روایتی جامع و صحیح از رزم و مدیریت شهید همدانی است که برای تدوین محتوای این اثر علاوه بر اخذ ۸۰ ساعت مصاحبه، از موضوعاتی مانند گشت‌های برون مرزی در کردستان عراق، فرمانده میدانی در مهار فتنه ۸۸، حضور مستشاری موثر در سوریه و جبهه مقاومت، حضور در کنگو به عنوان وابسته نظامی و بیان فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی شهید همدانی نیز بهره برده است.

محسن صیفی­کار تاکنون آثاری، چون "ده متری چشمان کمین" و "آیینه‌تر از آب"، "تبسم نسیم"، "همکیش موج"، "گنجنامه"، "از متن سرخ، "رقص خاکریز"، "آن شب قدر" را به رشته تحریر در آورده است. وی کتاب "حدیث حاضر غایب" را همانند دیگر آثارش در حوزه ثبت تاریخ شفاهی با هدف تدوین دقیق رویداد‌های تاریخی در دفاع مقدس، همراه با جزئیات و جلوگیری از انحرافات و اشتباهات تاریخی به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش تسنیم، در بخشی از این کتاب آمده است: "او استاد مدیریت در شرایط بحرانی بود، چه در ابتدای جنگ و چه در انتهای جنگ. مهمتر از همه اینها، او در نیروی زمینی سپاه از رده تیپ، لشگر، قرارگاه تا معاونت هماهنگ کننده مسئولیت و تجربه داشت. او در نیروی مقاومت هم از رده فرماندهی ناحیه تا جانشین نیروی مقاومت بسیج فعالیت کرده بود و همچنین توفیق بسیار بزرگی در برقراری امنیت تهران در فتنه اول و دوم سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ با کمترین هزینه برای نظام به دست آورده بود.. "
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار