آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان این که در امر حمایت از آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها باید حامی آموزش و پرورش باشند، ابراز کرد: مساله نماز یک امر شخصی در رابطه با آموزش و پرورش نیست بلکه همه ادارات کل و مسئولان فرهنگی باید به حل و رشد این مساله کمک کنند.
کد خبر: ۷۸۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 06 October 2019
نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بسیاری از بودجه‌های فرهنگی صرف همایش‌های بی‌اثر می‌شود در حالیکه برای ترویج نماز همواره با کمبود بودجه رو به‌رو هستیم، گفت: امروز برخی از طلاب ماهانه با ۵۰۰ هزارتومان شهریه امرار معاش می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شعبانی در شورای اقامه نماز استان همدان با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز اظهار داشت: مطرح کردن شعار "اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ " شهادت به معنای درک واقعیت عملکرد امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه بیان این شعار به این معنی است که واقعیت عملکرد امام حسین (ع) را ما با تمام وجود درک کرده‌ایم و می‌دانیم که حضرت برای نماز قیام کرده است، افزود: این شعار را باید در جامعه ترویج دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: اگر مسئولان و جامعه ما به این درک عمیق از هدف قیام امام حسین (ع) برسند قطعا نماز در راس همه کار‌های فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: ترویج فرهنگ نماز در جامعه راه حل رفع مشکلات اجتماعی است، هرچند بودجه‌های فرهنگی فراوانی که در کشور وجود دارد بسیاری از مواقع در زندان‌ها و در پیشگیری از جنایت‌ها خرج می‌شود در حالی که اگر این بودجه را به سمت ترویج نماز سوق دهیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: طبیعی است اگر جامعه نماز خوان شود در قسمت‌هایی که برای رفع مشکلات نیازمند بودجه کلان در امر فرهنگی هستیم با کاهش مشکلات رو‌به‌رو می‌شویم.

وی بیان کرد: اگر این موضوع را باور کنیم بودجه پیشگیری از جرایم کمتر خواهد شد بنابراین اگر به سمت کار فرهنگی و در راس آن نماز حرکت کنیم شاهد رشد فراوانی در جامعه خواهیم بود.

 شعبانی با بیان این که در امر حمایت از آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها باید حامی آموزش و پرورش باشند، ابراز کرد: مساله نماز یک امر شخصی در رابطه با آموزش و پرورش نیست بلکه همه ادارات کل و مسئولان فرهنگی باید به حل و رشد این مساله کمک کنند.

وی تصریح کرد: بنده وقتی از طلاب در مورد شهریه آن‌ها پرس وجو می‌کنم باورم نمی‌شود که چه طور با ۵۰۰ هزار تومان شهریه در حالی که هم متاهل هستند و هم مستاجر، گذران زندگی می‌کنند، موضوعی که یک واقعیت در جامعه است.

امام جمعه همدان نماز را در راس کار‌های فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از بودجه‌های فرهنگی در قسمت همایش‌ها و جشنواره‌هایی خرج می‌شود که هیچ اثرات اجتماعی ندارد، اما در بحث بودجه نماز غالبا با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: وظیفه اصلی همه ما انجام کار فرهنگی و در راس آن نماز است چرا که نمی‌توان کاری فرهنگی نام برد که بالاتر از نماز و ترویج نماز باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور زائران اربعین از استان‌های مختلف در استان همدان اظهار داشت: در ایام اربعین اگر بتوانیم غرفه‌هایی را در ورودی شهر تعبیه کنیم تا هم جنبه‌های فرهنگی داشته باشد و هم جنبه‌های اقتصادی برای شهر نیز مناسب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار