مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار کرد: طبق تصمیم وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کرایه اتوبوس تا مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.
کد خبر: ۷۸۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 06 October 2019
تخصیص ناوگان جاده‌ای به زائران، چگونگی تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین و تأمین امنیت و نظم جاده‌ها در این ایام از اهمیت خاصی برخوردار است و مسؤولان با تمام توان به دنبال خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران هستند.

به گزارش فارس، از آنجا که برای انتقال زائران از همدان به مرز‌های غربی، تنها راه مسیر جاده‌ای و با اتوبوس و خودرو‌های شخصی است برنامه‌ریزی برای چگونگی انتقال مسافران لازم و ضروری بوده و این برنامه‌ریزی درباره ساعات رفت و آمد و هزینه بلیت هر ساله با حضور متولیان دولتی و انجمن صنفی انجام می‌شود.

به گفته مسؤولان امسال قیمت بلیت اتوبوس نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و همچنان بر اساس نرخ گذشته محاسبه می‎شود.

 البته امکان مقایسه نرخ‌ها در همدان وجود ندارد چراکه در طول سال خط تعریف شده و دائمی از همدان به مرز‌های غربی وجود ندارد که بتوانیم قیمت آن را بسنجیم. هرچند نباید فراموش کرد در قیمت‌های تعیین شده به سمت مرز یک سر خالی بودن اتوبوس‌های مسافربری لحاظ شده است.

 سال‌های گذشته مسؤولان وعده پیگیری پرواز همدان - نجف از فرودگاه بین‌المللی همدان را داده بودند، اما تاکنون این وعده بر زمین مانده و عملیاتی نشده است. از طرفی در حوزه ریلی نیز همدان به سمت استان‌های مرزی خط راه‌آهن ندارد بنابراین تنها مسیر موجود برای زائران همدانی ناوگان جاده‌ای است.

زائران همدان از دو مرز مهران و خسروی تردد می‌کنند، اما در حال حاضر تمهیدات خاصی برای تردد در مرز خسروی اندیشیده نشده و تردد اتوبوس تنها به مرز مهران ممکن است

زائران همدان به دلیل نزدیکی به استان ایلام و کرمانشاه از دو مرز مهران و خسروی تردد می‌کنند، اما در حال حاضر تمهیدات خاصی برای تردد در مرز خسروی اندیشیده نشده، هرچند ممکن است در روز‌های آینده امکان تردد در مرز خسروی نیز فراهم شود. 

از سوی دیگر متولیان امر حمل و نقل و البته انضباط جاده‌ها نیز به مردم تأکید می‌کنند که برای حفظ ایمنی و سلامت خود از خودرو‌های عمومی استفاده کنند و رعایت نکات ایمنی مسؤولان را در تأمین نظم و انضباط بیشتر همراهی می‌کند، ضمن آنکه در سال جاری خودروی متخلفان متوقف نخواهد شد بلکه ثبت تخلف به صورت الکترونیکی انجام و اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت تداوم تخلف جریمه جداگانه لحاظ خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار کرد: طبق تصمیم وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کرایه اتوبوس تا مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

کرایه‌های تعیین شده از سوی مرکز برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۶۵ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفر ۸۰ هزار تومان و اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مصطفی پناهنده افزود: کرایه‌های تعیین شده از سوی مرکز برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۶۵ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفر ۸۰ هزار تومان و اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از میان مرز‌های چهارگانه عراق تنها دو مرزی خسروی و مهران از همدان عبور می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم جدیدی برای تردد زائران از مرز خسروی صورت نگرفته است و تنها مرز قابل تردد مرز مهران است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه اتوبوس‌ها به صورت یک سر خالی به سمت مرز مهران عزیمت می‌کنند این مبالغ تعیین شده است ادامه داد: با توجه به مسیر قیمت‌های اعلام شده معقول به نظر می‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه در طول سال از همدان اتوبوس مستقیم برای مرز مهران تعریف نشده است تصریح کرد: زائرانی که سال گذشته به پیاده‌روی اربعین حسینی مشرف شدند به خوبی از وضعیت قیمت‌ها مطلع هستند.

پناهنده با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌شود در این ایام از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند خاطرنشان کرد: مردم همدان تا حد امکان در ۶ روز برگشت زوار از ۲۴ مهرماه تا پایان ماه از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.



وی در ادامه به تخصیص ۷۵ درصد از ناوگان جاده‌ای همدان به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از ناوگان اتوبوسرانی در پایانه همدان برای سفر‌های ضروری در نظر گرفته شده است.

همدان در برگشت زائران میزبان ۵ استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه برای تردد در مسیر‌های غیر از مرز‌ها با کمبود اتوبوس مواجه خواهیم شد بیان کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم در این ایام صبور باشند تا به نحو احسن به زوار خدمات‌رسانی صورت گیرد.

همدان به عنوان میزبان استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و قم تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار پیش‌بینی شده است گفت: همدان به عنوان میزبان استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و قم تعیین شده است.

پناهنده اظهار کرد: حمل و نقل عمومی پاسخگوی مرحله بازگشت زائران نخواهد بود چراکه مرحله رفت پراکنده بوده، اما برگشت به صورت گروهی و گسترده است، بنابراین جابجایی دومرحله‌ای انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌ها فقط وظیفه تردد بین همدان تا مرز مهران را دارند تأکید کرد: تعدادی دیگر از همدان، زوار را به این پنج استان منتقل می‌کنند.

نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای بررسی و حذف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان ادامه داد: زائران در صورت مشاهده تخلف از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند به سامانه ۱۴۱ اطلاع‌رسانی کنند و سازمان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان مشتاقانه به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد: همه همکاران در حوزه راهداری و حمل و نقل از ۱۷ مهرماه تا سوم آبان‌ماه آماده خدمات‌رسانی هستند.

پناهنده با اشاره به اینکه پایانه موقت در بازه برگشت به زوار خدمات‌رسانی می‌کند افزود: برای مسیر رفت زوار به پایانه‎ انقلاب مراجعه کنند، بلیت در ساعات مختلف تعبیه شده است.

پایانه موقت در بازه برگشت به زوار خدمات‌رسانی می‌کند افزود: برای مسیر رفت زوار به پایانه‎ انقلاب مراجعه کنند، بلیت در ساعات مختلف تعبیه شده است.

وی در ادامه به حذف نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: مجتمع‌های خدماتی نیز آماده خدمات‌رسانی هستند و امیدواریم بدون کمترین حادثه و مشکل در محور‌های مواصلاتی این پیاده‌روی عظیم انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه روشنایی نقاط جاده‌ای اصلاح شده است بیان کرد: روشنایی گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خیز نیز در حد امکان بررسی و اصلاح شده است.

وی تأکید کرد: مسیر مواصلاتی در غرب کشور به صورت بزرگراه است و اگر رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

زائران احتیاط لازم برای عبور و مرور و رانندگی را در نظر بگیرند

رئیس پلیس راه استان همدان در گفت‌و‌گو با فارس نیز با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات اظهار کرد: عمده مشکلات پیش‌آمده برای زائران اربعینی حسینی در جاده‌ها مربوط به خواب‌آلودگی رانندگان است.



رضا عزیزی با بیان اینکه توصیه می‌شود زائران برای کاهش تعداد تصادفات و حوادث ناشی از خستگی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند گفت: وسایل نقلیه عمومی، راننده جایگزین دارد و همین موضوع ضریب امنیت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چندین مورد تصادف عابر پیاده برای عبور از جاده گزارش شد تأکید کرد: زائران احتیاط لازم را برای عبور و مرور و رانندگی داشته باشند.

استقرار سه تیم راهنمایی و رانندگی در گردنه اسدآباد در ایام اربعین

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود ادامه داد: در راه‌ها توقف و تعمیر اتومبیل غیرقانونی است چراکه منجر به تصادفات زنجیره‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های معمولی یک تیم راهنمایی و رانندگی در گردنه اسدآباد مستقر خواهد شد از استقرار سه تیم راهنمایی و رانندگی در این گردنه در ایام اربعین خبر داد.

عزیزی با بیان اینکه به طور حتم پلیس راهنمایی و رانندگی قصد جریمه رانندگان در مسیر مرز را ندارد تا منجر به بروز خاطره‌ای ناخوشایند در اذهان شود خاطرنشان کرد: البته به ناچار در صورت عدم رعایت قوانین و برای جلوگیری از بروز تخلفات از ابزار جریمه استفاده می‌کنیم.

حضور فعال تیم‌های محسوس و نامحسوس کنترل ترافیک در جاده

وی ادامه داد: در صورت بروز تخلف در مسیر، پلیس خودروی متخلف را برای جلوگیری از حوادث احتمالی متوقف نخواهد کرد بلکه به جای آن هر نوع تخلف با سخت‌افزار موبایلی ثبت و با پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه به حضور تیم‌های کنترل ترافیک نامحسوس در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: رانندگان در حین حرکت توسط تیم‌های محسوس و نامحسوس اعمال قانون خواهند شد.

در آزادراه همدان- کربلا ۱۴ پایه دوربین ثبت تخلف نصب شده است

وی با بیان اینکه در پیامک ارسالی به مالکان خودرو کد تخلف قید می‌شود افزود: در صورت تداوم تخلف تمام تیم‌های مستقر در مسیر به طور جداگانه جریمه را لحاظ می‌کنند.

عزیزی با توجه به اینکه همدان از استان‌های پیشتاز در سرعت غیرمجاز است تأکید کرد: دوربین‌های موجود در جاده سرعت غیر مجاز در مسیر را به صورت مستمر ثبت و تا آخرین دوربین اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آزادراه همدان- کربلا ۱۴ پایه دوربین ثبت تخلف نصب شده است بیان کرد: این دوربین‌ها علاوه بر سرعت لحظه‌ای سرعت متوسط را نیز ثبت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار