محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰۰ هزار قطعه مرغ بومی روستایی در کاهش بیماری نیوکاسل واکسیناسیون خواهند شد گفت: واکسیناسیون رایگان است و تمام تجهیزات آن از استان تهران خریداری شده است.
کد خبر: ۷۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 06 October 2019
مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان از اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل برای ۸۰۰ هزار طیور بومی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، تعدادی از خبرنگاران استان همدان به مناسبت روز دامپزشکی به دیدار محمودرضا رسولی؛ مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان رفتند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان ضمن قدردانی از این اقدام اظهار کرد: همواره حرفه دامپزشکی را با کار خبرنگاری مقایسه می‌کنم چرا که کار خبرنگاران مانند دامپزشکان بسیار خطیر و ارزشمند است.

رسولی در ادامه از اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی در استان خبر داد و اظهار کرد: از فردا تمام طیور بومی روستا‌های استان واکسیناسیون می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰۰ هزار قطعه مرغ بومی روستایی در کاهش بیماری نیوکاسل واکسیناسیون خواهند شد گفت: واکسیناسیون رایگان است و تمام تجهیزات آن از استان تهران خریداری شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه از ۱۵ مهرماه این طرح آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت افزود: تقریباً ۷۰ درصد کار توسط بخش دولتی انجام می‌شود و ۳۰ درصد آن به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی است.

وی از اجرای طرح سامانه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: در طول سال ۱۰۰ هزار صورت جلسه و ۱۰۰ هزار بازدید داریم و برای تمام آن‌ها کاغذ زیادی مصرف می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه به دنبال حذف کاغذ و صرفه‌جویی هستیم.

رسولی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها دامپزشکی دیگر آنلاین می‌شود افزود: بارکدی فردا توسط شرکت تحویل اداره می‌شود که بر دیوار مغازه‌ها نصب و اطلاعات آن‌ها از طریق گوشی مخابره شود.

وی با بیان اینکه اگر تخلفی در مغازه باشد از طریق ارسال عکس آنلاین قابل رویت است گفت: طرح برای نخستین بار در استان اجرایی می‌شود و چند استان نیز درخواست اجرای آن را داشته‌اند که امیدواریم روزی در سراسر کشور اجرایی شود.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان از راه‌اندازی دستگاه «ریل تایم پی سی آر» طی فردا در استان خبر داد و افزود: این دستگاه قابلیت تشخیص مولکولی دارد و بیماری آنفلوآنزا و... را به شکل موکولی مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه تشخیص بیماری قبلا از طریق تهران برای استان انجام و وقت زیادی صرف آن می‌شد افزود: ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید این دستگاه هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار