چهل‌وهفتمین صحن علنی شورای شهر در حالی برگزار شد که پورمدیرکل آموزش و پرورش مهمان اصلی در این جلسه حضور نیافت و این موضوع موجب اعتراض و اعلام نارضایتی اعضا و رئیس شورا شد.
کد خبر: ۷۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 06 October 2019
جلسه پرحاشیه صحن شورای شهر همدان از عدم حضور مدیرکل آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به نبود معلم در کلاس‌ها شروع و با انتقاد به نوع برخورد معاون عمرانی استاندار در جلسه الحاق روستا‌ها به یکی از اعضای شورا ادامه یافت.

به گزارش فارس، رئیس شورای شهر همدان در ابتدای جلسه با اعلام نارضایتی از عدم حضور پورداوود در صحن شورا اظهار کرد: با وجود گرفتاری‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات بسیار، اعضا به لحاظ دعوت از مدیرکل آموزش و پرورش به منظور توضیح برخی مسائل در این جلسه حضور یافتند.

کامران گردان به بند ۱۰۳ قانون اساسی بر تأکید به پاسخگویی مدیران به شورا اشاره کرد و گفت: متأسفانه آقای پورداوود با وجود دعوت از قبل در این جلسه حضور نیافت که گله‌مندیم.

وی با تأکید بر اینکه آقای پورداوود حتی اگر جلسه دیگری هم داشت می‌توانست نیم ساعت در شورا حضور یافته و پاسخگوی سوالات باشد بیان کرد: شورا کمتر از جلسات دیگر و سایر دستگاه‌ها نیست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز با انتقاد از عدم حضور مدیرکل آموزش و پرورش افزود: مهمترین و اساسی‌ترین بحث هر جامعه مباحث پرورشی و آموزشی است.

اکبر کاووسی‌امید با بیان اینکه تمام جوامع غربی و شرقی به مسئله آموزش به عنوان اولویت اول نگاه می‌کنند تصریح کرد: در سطح کلان در آموزش و پرورش مشکلات اساسی داریم که راهکار در اجرای سند تحول بنیادین است که باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث محوری در آموزش و پرورش معلم است ادامه داد: بدون معلم یعنی آموزش و پرورش ستونی ندارد باید به بحث دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه می‌شد که امروز با کمبود نیرو مواجه نمی‌شدیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: دولت وقتی بحث تدبیر را مطرح می‌کند باید افرادی باشند که در این خصوص پیش‌بینی کنند چه تعداد نیرو بازنشسته می‌شوند و به تناسب چه تعداد جذب نیرو مورد نیاز است؟

کاووسی‌امید: از سال ۹۲ به بعد جذب در دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ به بعد جذب در دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت یادآور شد: این امر موجب تضعیف دانشگاه فرهنگیان و ایجاد مشکل کنونی در کمبود نیرو شد؛ این یک غفلت بود که اتفاق افتاد.

کاووسی‌امید با درخواست از نمایندگان مجلس برای پرداختن به این مشکل اظهار کرد: نمایندگان مجلس و دولت در این خصوص کوتاهی کرده‌اند و مجلس باید این مورد را پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه سه ماه تابستان تعطیل بوده و هر تدبیری در این مورد می‌خواستند داشته باشند باید طی این مدت انجام می‌شد گفت: باید تدابیری می‌اندیشیدند که اول مهر در مناطق محروم شهر این مشکل وجود نداشته باشد و کلاس خالی نداشته باشیم؛ این اتفاقات قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان بیان کرد: از هیچ مدیری نمی‌توانیم کوتاهی را قبول کنیم چراکه هر کوتاهی یک ضربه به سیستم خدماتی نظام است.

وی خواستار حل این مشکل در کوتاه‌ترین زمان شد و افزود: در این دولت چند وزیر در حوزه آموزش و پرورش تغییر کرد و مشخص است با این وجود چنین اتفاقاتی رخ دهد.

کاووسی‌امید با اشاره به موضوع ائمه جماعت مدارس خاطرنشان کرد: دیگر مشکل در حوزه آموزش و پرورش است که مدیران مناطق اعلام کرده‌اند باید خانواده‌ها حق‌القدم امامان جماعت مدارس را تأمین کنند؛ این مسئله حداقل موضوعی است که باید در مسائل پرورشی به آن پرداخته شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: در اصل ۳، ۳۰ و ۴۳ قانون در خصوص آموزش و پرورش رایگان در مدارس دولتی تأکید شده است.

قراباغی: اگر مدیریت صحیح باشد عدم ارائه کتاب به دانش‌آموزان پیش نمی‌آید

حسین قراباغی با تأکید بر اینکه چرا اجرای صحیح قانون در این خصوص اجرا نمی‌شود گفت: باید در این خصوص تأمل کرد و عدم اجرای آن جای تأسف دارد.

وی یادآور شد: چرا در مدارس دولتی که تأکید قانونی است آموزش رایگان ارائه شود تا هزینه پرداخت نشود ثبت‌نام نمی‌کنند؟ این موضوع با قانون منافات دارد و کار غیرقانونی است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: مسوولان مربوطه باید در این خصوص پاسخگو باشند و از نمایندگان نیز در انتظار پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم در آموزش و پرورش به منظور برنامه‌ریزی درست برای دانش‌آموزان باید از قبل برنامه‌ریزی صورت گیرد افزود: چرا چند روز بعد از بازگشایی مدارس کتاب دست برخی دانش‌آموزان نرسیده است؟!

قراباغی تصریح کرد: باید تعداد دانش‌آموزان و تعداد کتب مورد نیاز باید مشخص می‌شد جالب این است در بازار آزاد همان کتاب‌ها با چند برابر قیمت وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه چه کسی باید پاسخگوی دانش‌آموزی باشد که کتاب به دستش نرسیده است ادامه داد: مدیریت صحیح اگر باشد این مورد پیش نمی‌آید.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: مهمتر از بحث آموزشی و پرورشی نداریم که با بی‌تدبیری مسوولان آموزش و پرورش این کمبود و نقص‌ها را می‌بینیم.

در ادامه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر به دلیل حضور در جلسه‌ای در خصوص الحاق روستا‌ها به شهر در جلسه حضور یافت و در خصوص نتیجه این جلسه گفت: در این جلسه مقرر کردند شهرداری در اسرع وقت این روستا‌ها را تحویل گرفته و خدمات ارائه دهد.

نورالله‌زاده: شهردار باید آینده شهر را ببیند نه بازه زمانی دو سال دیگر که خود در این جایگاه است

نرگس نورالله‌زاده با انتقاد از برخورد معاون عمرانی استاندار با وی به عنوان نماینده شورای شهر در جلسه اظهار کرد: سال ۹۶ حدود ۵۶۰ هزار تومان سرانه هزینه ارائه خدمات به هر شهروند بوده و الحاق روستا‌ها و ارائه خدمات شهرداری در این مناطق باعث افت خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسه عنوان کردم ۳۵ درصد بودجه شهرداری محقق شده است افزود: در این جلسه همچنین عنوان کردم امکان اصلاح بودجه و خدمات‌رسانی شهرداری در روستا‌های الحاق شده طی امسال وجود ندارد، اما کنترل نظارت وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: متأسفانه با توجه به گفته‌های بنده در خصوص نظرخواهی از شهروندان و اینکه این کار به صلاح شهروندان نیست به بنده گفت: «شما می‌خواهید اخلال ایجاد کنید و در این صورت با شما برخورد می‌شود».

وی با اشاره به نظر موافق شهردار در آن جلسه بر ارائه خدمات در آن مناطق ادامه داد: شهردار باید آینده شهر را ببیند نه اینکه بازه زمانی دو سال دیگر که خودش در این جایگاه است؛ شهردار باید پاسخگو باشد که محل تأمین این هزینه را کجا دیده است.

نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه قانون باید تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی الحاق به شهر‌ها را ببیند خاطرنشان کرد: وزارت کشور باید بودجه‌ای را به این منظور اختصاص دهد؛ شهرداری از لحاظ اعتباری امسال توانایی ارائه خدمات در روستا‌های الحاقی را ندارد.

وی با بیان اینکه قرار نیست شهر را خراب کنیم، واقعیت‌ها را ببینیم و چیزی نگوییم یادآور شد: قرار نیست مهر و موم به دهان کسی بزنیم اگر سکوت کنیم و یا بترسیم خائن هستیم ما نمایندگان مردم در این جایگاه هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: اکثر اعضای شورا با ادغام روستا‌ها مخالفت کردند؛ شهردار هزینه مورد نیاز ارائه خدمات در روستا‌های الحاقی را برآورد و طی نامه‌ای اعلام شود که چه میزان اعتبار استانی به این منظور نیاز است.

عسگریان: همیشه عقب‌ماندگی از نظر توسعه شهری در مناطق الحاقی وجود دارد

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه به مواردی که در گذشته الحاق شده هنوز نتواسته‌ایم به درستی خدمات دهیم گفت: همیشه عقب ماندگی از نظر توسعه شهری در آن مناطق وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است مخالفتی برای اختصاص بودجه به روستا‌های الحاقی باشد که اصل آن را قبول نداریم نقض غرض است بیان کرد: استاندار به مثابه مناطقی که تازه دارند به شهر ملحق می‌شوند یک بودجه به این روستا‌های الحاقی نیز اختصاص دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به ساخت و ساز‌ها در این مناطق افزود: البته بحث کنترل و نظارت توسط شهرداری انجام می‌شود.

شهردار همدان نیز با اشاره به برگزاری جلسه تصریح کرد: این موضوع قانونی شده و شهرداری مجری مصوبات قانونی است، اما از لحاظ بودجه‌ای باید تصویب شود.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه هیچ عملیاتی در این مناطق انجام نداده‌این ادامه داد: بحث کنترل و نظارت در این مناطق را داریم، اما هیچ تعهدی در این جلسه نداشته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار