دکتر محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی کنترل و نظارت بر مواد خام دامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان مسیر تردد زائران اربعین است امسال با حساسیت ویژه‌ای در قالب اکیپ‌های نظارتی از واحد‌های عرضه مواد خام دامی بازدید می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 06 October 2019
مدیرکل دامپزشکی استان همدان شعار امسال روز دامپزشکی را "دامپزشکی، امنیت غذایی و رونق تولید" اعلام کرد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۵۰ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان همدان ضبط شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر رسولی با تأکید بر اینکه خیال مردم از نظر بهداشت مراکز عرضه مواد خام دامی راحت باشد، اظهار کرد: در سالجاری ۴۸ هزار و ۹۸۰ مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع مواد خام دامی استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی کنترل و نظارت بر مواد خام دامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان مسیر تردد زائران اربعین است امسال با حساسیت ویژه‌ای در قالب اکیپ‌های نظارتی از واحد‌های عرضه مواد خام دامی بازدید می‌شود.

رسولی با اشاره به پلمب ۳ واحد قصابی در شهرستان اسدآباد و در مسیر تردد زائران به علت عدم رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد: دامپزشکی به صورت روزانه از واحد‌های عرضه مواد خام دامی بازرسی می‌کند به طوریکه در طول سال ۱۰۰ هزار بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد خام دامی صورت می‌گیرد که در سال گذشته ۶۵۰ واحد متخلف با ۵۸۰ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان همدان کشف و ضبط شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سالجاری ۲۵۰ تن مواد خام غیرقابل مصرف در استان همدان ضبط شده است، یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۸ هزار و ۹۸۰ مورد بازدید از مراکز عرضه توزیع مواد خام دامی صورت گرفت که ۳۷۹ مورد از این مراکز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی را به دامپزشکی اطلاع دهند و گفت: مردم خیالشان از بابت واحد‌های عرضه مواد خام دامی راحت باشد چرا که دامپزشکی روزانه از مراکز عرضه بازدید می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام پلمب ۳ واحد قصابی در این شهرستان، با بیان اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست و باخاطیان عرصه سلامت به شدت برخورد می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) از مسیر شهرستان اسدآباد و تشدید بازرسی‌های این اداره از مراکز عرضه موادخام دامی به ویژه واحد‌های بین راهی، از ابتدای مهرماه تاکنون با وجود تذکرات قبلی و عدم توجه به اخطاریه‌های این اداره، تعداد ۳ واحد قصابی در سطح شهر، جاده کرمانشاه و جاده سنقر، با کسب دستورات قضایی به علت عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی پلمب شد.

عادل بصیری محمدپور با اشاره به انجام ۲ هزار و ۱۵۰ مورد نظارت و بازرسی از واحد‌های فرآورده‌های خام دامی شهرستان طی ۶ ماه گذشته خاطرنشان کرد: در این نظارت و بازرسی‌ها ۸۲ مورد نمونه برداری برای انجام آزمایش‌های مربوطه انجام و ۶ واحد به‌علت تخلفات بهداشتی با هماهنگی و همکاری دادستانی و نیروی انتظامی پلمب شده است.

وی در ادامه از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی همزمان با سراسر کشور در سطح تمامی روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل (به صورت آشامیدنی) از شنبه ۱۳ مهرماه توسط ۶ اکیپ دامپزشکی شهرستان، در سطح روستا‌های کلیایی آغاز شده و تا پایان مهرماه کلیه روستا‌های شهرستان به نوبت تحت پوشش واکسیناسیون طیور بومی قرار خواهند گرفت که پیش بینی می‌شود در این طرح بیش از ۶۰ هزار قطعه طیور بومی مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

بصیری محمدپور در پایان با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون هزار واکسیناسیون دام در این شهرستان توسط دامپزشکی انجام می‌گیرد، افزود: بسیاری از واکسیناسیون‌های دام از جمله تب برفکی، پی پی آر، تب مالت، برسلوز، … رایگان بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار