سردار بخشعلی کامرانی‌صالح گفت: با توجه به شعار پلیس تحت عنوان «پلیس هوشمند و امین مردم» در حوزه‌های تخصصی گام‌های زیادی برداشته شده و رویکرد حرفه‌گرایی، استفاده از نخبگان، همکاری با مراکز فنی و استفاده از اختراعات و اکتشفافات دانش بنیان می‌تواند در کشف علمی جرم کمک زیادی داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 04 October 2019
فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش بیش از ۵۰ درصدی جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی‌صالح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، عنوان کرد: پلیس در حوزه کالا‌های قاچاق، موادمخدر، امنیت اخلاقی و ... توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار پلیس تحت عنوان «پلیس هوشمند و امین مردم» در حوزه‌های تخصصی گام‌های زیادی برداشته شده و رویکرد حرفه‌گرایی، استفاده از نخبگان، همکاری با مراکز فنی و استفاده از اختراعات و اکتشفافات دانش بنیان می‌تواند در کشف علمی جرم کمک زیادی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه با کمک جوانان و امت حزب الله در تحقق ییانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم و مهندسی شده از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، اظهار کرد: برای تحقق گام مد نظر رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم همانند این ۴۰ سال با تلاش، کوشش و مجاهدت در جنبه‌های مختلف تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت پایدار برای آحاد مردم جامعه است، گفت: در حوزه تماس‌های مردمی بیش از ۵۳۵ هزار تماس با تلفن گویای ۱۱۰ برقرار شده که ۵۰ درصد آن‌ها به عملیات منجر شده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر پلیس ساماندهی بیش از ۵ هزار نگهبان محله، سرایدار و شبگرد در استان بوده و در حوزه امنیت اخلاقی بیش از ۳۵ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف برپا شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی شهدای زیادی را در راه مبارزه با فتنگران و آشوبگران اهدا کرده، اما این امر نیازمند عزم ملی همگانی است، ادامه داد: بیش از ۳۰ تن مواد مخدر توسط نیرو‌های مبارزه با مواد مخدر کشف و منهدم و ۴۱ باند مخدر نیز متلاشی شده است.

کامرانی‌صالح افزود: سامانه ۱۹۷ چندین سال است فعال شده و مردم باید از این طریق پلیس ما باشند همچنین در ۶ ماهه نخست امسال به صورت حضوری در خدمت ۶۰۰ نفر بودیم و از کمک‌های آنان بهره گرفتیم.

وی گفت: در حوزه مبارزه با سرقت ۱۳۰۰ نفر در بخش‌های مخالف دستگیر و ۳۱ باند متلاشی شده، اما برای کاهش جرائم همه مسئولان باید تلاش کنند مشکلات اقتصادی کم شود چرا که این مساله در حوزه امنیت اثرگذار است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و دستورات مقام معظم رهبری بر این مساله در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۲۴ هزار میلیارد کشف کالای قاچاق داشتیم و در حوزه باند‌های متلاشی شده نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

کامرانی‌صالح اظهار کرد: در راستای مبارزه با تخلفات فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش جرائم فضای مجازی داشتیم و این افزایش زنگ خطری برای جامعه است، اما با این وجود ۸۵ درصد کلاهبرداری اینترنتی را توانستیم کشف و ضبط کنیم.

وی فرهنگ انضباط اجتماعی را یکی از راه‌های کاهش تصادفات دانست و بیان کرد: نسبت به ۶ ماهه سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش تردد در جاده‌ها را داشتیم که به همین میزات تصادفات جاده‌ای نیز افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم ۳ هزار و ۵۰۰ فقره از پرونده‌ها به مصالحه کشانده شده که این امر یکی از حوزه‌های اثرگذار نیروی انتظامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار