معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: برای استانی مثل همدان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل عدد بالایی است و امیدوارم مدیریت خوبی صورت گیرد.
کد خبر: ۷۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ 02 October 2019
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: برای استانی مثل همدان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل عدد بالایی است و امیدوارم مدیریت خوبی صورت گیرد.

به گزارش تابناک همدان، محمود عباسی در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان افزود: وقتی از حقوق کودک سخن می‌گوییم مجموعه‌ای از حق‌ها و ارزش‌ها جلوی ما قرار می‌گیرد که کودکان نیاز به برخورداری از آن هستند که این حق در اسناد جهانی و کشوری مورد قبول است.

وی با اشاره به اینکه ملاک و معیار حرکت در راستای حقوق کودک قوانین و مقررات موجود در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مجموعه حق‌ها باعث می‌شود کودکان در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری تاکید کرد: عدم توجه به حقوق کودک و بی‌توجهی به او به خاطر این است که قوانین را اجرا نکرده‌ایم در صورتی که ما مسوولان وظیفه خطیری در این زمینه داریم.

وی تاکید کرد: برای احقاق حقوق کودکان گام مهمی برداشت و مهمترین این حقوق، حق حیات، آموزش، سلامت، بازی، زندگی و حضور شایسته در کنار خانواده و آرامش است.

عباسی با بیان اینکه معیار‌ها و استاندارد‌هایی در این حوزه تعریف شده که بسیار مهم بوده و باید مصالح عالیه کودکان را در نظر گرفت افزود: امروزه خسارت‌ها در حوزه‌های مختلف نشات گرفته از ضعف ماست و باید آن را اصلاح کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی در استان همدان کودک‌همسری است گفت: خراسان رضوی صدر این حوزه قرار دارد که متاسفانه استان همدان و زنجان در حال سبقت گرفتن هستند.

عباسی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط ادارات بهزیستی در کشور انجام شده است گفت: یکی از این اقدامات راه‌اندازی اورژانس اجتماعی بوده که همواره در حوزه کودکان پاسخگوست.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با ادارات بهزیستی به منظور آموزش خانواده‌ها منعقد کرده‌ایم گفت: امروز در حال ایجاد کلینیک حقوق کودک هستیم تا آموزش‌ها را در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی گسترش دهیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها نیاز به هماهنگی بیشتری داریم افزود: دفاتر امور بانوان وظیفه اصلی هماهنگی بین دستگاه‌ها را برعهده دارند که باید در این راستا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

عباسی با بیان اینکه بهره‌کشی اقتصادی از کودکان ممنوع است، خاطر نشان ساخت: لایحه‌ای تنظیم شده تا پلیس کودک فعال شود وخوشبختانه نیروی انتظامی با پیش‌دستی پلیس اطفال را فعال کرده که می‌تواند بسیار موثر و ارزشمند باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در پایان با بیان اینکه نگاه ما به پدیده‌ها باید اجتماعی باشد و پدیده‌ها را با نگاه سیاسی، امنیتی و... نمی‌توان اداره کرد، یاد آور شد: باید کودکان جایگاه خود را در کشور و در منطقه پیدا کنند و این نیازمند نگاه جدی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار