نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امیدواریم برای دو سال آینده حداقل یک اثر تاریخی همدان ثبت شود؛ گفت: تپه هگمتانه، تپه نوشیجان، غار علیصدر و یکی از کاروانسرا‌ها در نوبت ثبت جهانی هستند که امیدواریم با حضور مسئولان یونسکو، موانع ثبت تپه هگمتانه بررسی و رفع شود.
کد خبر: ۷۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 02 October 2019
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امیدواریم برای دو سال آینده حداقل یک اثر تاریخی همدان ثبت شود؛ گفت: تپه هگمتانه، تپه نوشیجان، غار علیصدر و یکی از کاروانسرا‌ها در نوبت ثبت جهانی هستند که امیدواریم با حضور مسئولان یونسکو، موانع ثبت تپه هگمتانه بررسی و رفع شود.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حمید بادامی‌نجات در چهل و پنجمین صحن شورا با اشاره به آخرین روز نشست «راه ابریشم»، گفت: برگزاری این نشست بین‎المللی، دستاورد‌هایی برای همدان داشته که حداقل آن بحث ثبت جهانی برخی آثار است و در مجموع بر روی ریل پیشرفت، حرکت می‌کند.

به گفته وی؛ همدان چند سالی است که به عنوان قطب گردشگری، خود را مطرح کرده است و باید این روند ادامه یابد تا شاهد رونق مباحث اقتصادی و توسعه گردشگری باشیم.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به درخواست راه‌اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در همدان، اظهار کرد: آقای ایوبی این قول را داده است که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد و بتوانیم از ظرفیت جهانی یونسکو برای ثبت سریع‌تر آثار استفاده شود.
 
 گیاه‌شناس: تأکید بر اهتمام مدیران برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با تبریک روز جهانی جهانگردی، گفت: گردشگری، صنعت بزرگی است که نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی دارد.

جواد گیاه‌شناس با اشاره به شعار امسال گردشگری با عنوان «تحقق دیجیتال در توسعه گردشگری»، افزود: با برگزاری نشست بین‎المللی راه ابریشم و حضور مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری و گسترش چنین فرآیندی با شکل‌گیری دفتر منطقه‌ای یونسکو در همدان، می‌تواند پایدار باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد‌های بین‎المللی در فضای کنونی کشور که درگیر تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکاست، می‌تواند ظرفیت دیپلماسی ایجاد کند؛ یادآور شد: مهمترین وضعیت ایجاد شده امروز ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان بوده که تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و امیدواریم در آینده این وضعیت با اهتمام مدیران ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در ادامه اظهار کرد: شهرداری در سال ۲۰۱۸ به عنوان نخستین شهرداری عضو UNWTO شد؛ اما در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حق عضویت شهرداری همدان به آن مجموعه پرداخت نشده است که درخواست داریم شهرداری به پرداخت حق عضویت خود اقدام کند.

گیاه‌شناس با بیان اینکه حضور در مجامع بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشد؛ گفت: متأسفانه با گذشت یک سال از اجلاس ۲۰۱۸ همدان، حضوری از سوی مسئولان امر را در این مجامع شاهد نبودیم.

وی بیان کرد: در کنار اجلاس‌ها باید اهتمام ویژه به فعالان عرصه گردشگری داشته باشیم و رویکرد‌ها و ظرفیت گردشگری همدان را به ظهور برسانیم.

 عسگریان: ارائه تمام دستاورد‌های مثبت و مصوبات همایش «راه ابریشم» به شورا

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با اشاره به برگزاری همایش راه ابریشم، گفت: تمام دستاورد‌های مثبت و مصوبات همایش به صورت مکتوب و جمع‌بندی شده، به شورای شهر به‌منظور پیگیری و گزارش به شهروندان ارائه شود تا برای مردم، این دستاورد‌ها بازگو شود.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه شورا، شورای صرفاً شهرداری نیست؛ بیان کرد: اگر این اجلاس برگزار نمی‌شد و شهرداری ورود نمی‌کرد، آیا نباید میراث فرهنگی برای ثبت جهانی آثار واجد ارزش همدان اقدامی نمی‌کرد؟

وی با بیان اینکه آنچه افکار عمومی اکنون به آن می‌پردازند و سوال می‌کنند این است برگزاری اینگونه نشست‌ها چه نتیجه‌ای دارد؟ عنوان کرد: باید رویکرد‌ها و نتایج این همایش بین‌المملی جایی ثبت شود که برای ما و آیندگان قابل بررسی و پیگیری باشد؛ جز اینکه تنها نام همدان مطرح شود چه دستاوردی دارد؟

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان افزود: ۵ شهر به عنوان شهر پایلوت گردشگری ثبت شده‌اند که همدان نیز یکی از آن‌ها بود؛ اما پس از آن باید دستگاه‌های متولی، دستاورد خود برای ارتقای مباحث گردشگری را ارائه دهند.

عسگریان با تأکید بر اینکه دستاورد‌ها و رهاورد این جلسات در قالب یک صورتجلسه ارائه شود؛ گفت: حداقل به عنوان نمایندگان مردم طی دو سال باقی مانده باید دستاورد‌ها را پیگیر باشیم و اگر دستگاهی نتوانست محقق کند؛ باید پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار