علی مالمیر از رشد ۳۸ درصدی مراکز اقامتی استان همدان در ۴ سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: برای ایجاد این زیرساخت‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۸۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 30 September 2019
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ۱۳ هزار و ۲۳۲ گردشگر خارجی در ۶ ماهه نخست امسال از همدان بازدید کردند.

به گزارش تسنیم، مالمیر در حاشیه تور بازدید خبرنگاران از مراکز بومگردی و روستا‌های هدف گردشگری استان همدان به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد اظهار داشت: در ایامی که استکبار جهانی تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه‌ای برای ملت و دولت ایران ایجاد کرده است شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به ایران بوده‌ایم.

وی افزود: تفاوت قیمت ارز و ریال یک فرصت مورد استفاده گردشگران خارجی قرار گرفته تا سفر ارزان‌تری به ایران داشته باشد.

مالمیر با اشاره به این که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها شاهد رشد صنعت گردشگری در ایران هستیم گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۳۲ گردشگر خارجی به همدان آمدند درحالی که در سال گذشته در مدت زمان مشابه ۹ هزار گردشگر خارجی از همدان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از رشد ۳۸ درصدی مراکز اقامتی استان همدان در ۴ سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: برای ایجاد این زیرساخت‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مالمیر با بیان این که ۱۶ هتل دیگر در شهرستان‌های استان از جمله ملایر، نهاوند و اسدآباد تاسیس می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان ۴ هزار تخت است که تا سال ۱۴۰۰ این رقم به ۷ هزار تخت می‌رسد.

وی عنوان کرد: استان همدان از ۲۴ اقامتگاه بومگردی هم برخوردار است و ۲۳ اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز تشکیل پرونده داده‌اند که برخی به مرحله احداث بنا رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان این که در ۳ سال گذشته اعتبارات میراث فرهنگی از رشد خوبی برخوردار بوده است تاکید کرد: امسال از نظر اعتبارات متوازن در محدودیت بودیم.

مالمیر با اشاره به این که امیدواریم تبدیل سازمان به وزارتخانه باعث گشایشی برای تامین نیروی انسانی متخصص شود اظهار داشت: ۶۰ درصد نیرو‌های ما قراردادی هستند و اجازه جذب نیرو را هم نداریم و از این بابت در مضیقه هستیم.

وی با اشاره به این که در هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره آلو ملحمدره، جشنواره انگور اکنلو و جشنواره شیره‌پزی مانیزان در حال اجرا است گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها کم‌هزینه‌ترین و خلاقانه‌ترین راه برای افزایش جذب گردشگر است.

مالمیر افزود: برگزاری این جشنواره‌ها و همچنین روید همدان ۲۰۱۸ و اجلاس جاده ابریشم سبب معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، افزایش گردشگر و در نتیجه افزایش چرخش مالی آن خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با موضوع تاسیس موزه خصوصی که توسط یکی از مجموعه‌داران همدانی در حال پیگیری است گفت: افرادی که دارای مجموعه موزه‌ای باشند و بخواهند موزه خصوصی تاسیس کنند میراث فرهنگی از آن‌ها حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در رابطه با طرح توسعه و رشد آرامگاه حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان نیز اظهار داشت: این بنا جدا از آنکه یکی از مهم‌ترین آثار ثبتی استان است از جایگاه مذهبی ویژه‌ای برخوردار است و بنابراین هرگونه فعالیت عمرانی باید با حفظ الزامات قانونی و معیار‌ها و ضوابط صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار