مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال جوانان در مناطق مرزی و محروم، از افزایش هفت درصدی سهم این صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خبر دادو گفت: حمایت از مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار یکی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید بوده و همواره نگاه ویژه‌ای به این مناطق در بحث اشتغالزایی داشته است. 
کد خبر: ۷۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 28 September 2019
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال جوانان در مناطق مرزی و محروم، از افزایش هفت درصدی سهم این صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی صندوق کار آفرینی،اصغر نوراله زاده گفت: حمایت از مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار یکی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید بوده و همواره نگاه ویژه‌ای به این مناطق در بحث اشتغالزایی داشته است. 

به گفته وی در راستای پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه اشتغال پایدار، تاکنون بیش از ۹۷۵۰ طرح به ارزش بیش از ۳۹۸۰ میلیارد ریال با نرخ کارمزد چهار درصد در مناطق مرزی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به عملکرد مطلوب صندوق در مرحله اول و دوم پرداخت تسهیلات افزود: این امر افزایش سهم صندوق در مرحله سوم و چهارم را به دنبال داشت و موجب شد تا با همکاری وزارت کار، تمهیدات لازم برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات صورت گیرد.

نوراله زاده در ادامه بر لزوم نگاه ویژه به اشتغالزایی در مناطق محروم و مرزی تاکید و خاطرنشان کرد: بی تردید اشتغالزایی در نقاط مرزی علاوه بر کاهش معضلات اجتماعی به ایجاد امنیت پایدار در کشور منجر می‌شود و از این جهت صندوق همواره نگاه حمایتی نسبت به این مناطق داشته است.

وی در عین حال از افزایش هفت درصدی سهم صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: روند تسهیلات دهی در چند استان به طور تصادفی بازرسی شد و گزارش‌ها نشان داد که در میان موسسات عامل بهترین عملکرد در پرداخت متعلق به صندوق کارآفرینی امید بوده است. بر این اساس با توجه به عملکرد مثبتی که صندوق در مراحل سوم و چهارم پرداخت تسهیلات داشت، ۱۰ درصد از سهم بانک کشاورزی کاسته، هفت درصد آن به صندوق کارآفرینی امید، دو درصد به بانک توسعه تعاون و یک درصد به پست بانک افزوده شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از انحراف منابع اشتغال اشاره کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید با طراحی سیستم‌های نظارتی، توانسته انحراف از منابع را در حد بسیاری کاهش دهد به نحوی که در تمام استان‌ها مدیر معین تعیین کرده و همه ارکان صندوق در عملیات نظارت بر تسهیلات نقش دارند و هر شش ماه تغییر می‌کنند.

به گفته نوراله زاده وضعیت اجرای طرح‌های اشتغال با استفاده از سیستم نظارتی سحام، از طریق GPS به طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و اطلاعات مربوط به طرح‌ها و محل اجرای آن با ارسال تصاویر ثبت می‌شود تا تسهیلات پرداختی در همان طرح مورد نظر هزینه شود و انحراف منابع به حداقل برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار