شهردار همدان:
شهردار همدان با بیان اینکه باید با جداسازی شهر قدیم از شهر جدید بافت قدیمی همدان را حفظ کرد، گفت: در راستای حفاظت بافت قدیمی همدان مصوبه ایجاد شهرداری منطقه ۵ از شورای شهر دریافت شد.
کد خبر: ۷۸۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 26 September 2019
شهردار همدان با بیان اینکه باید با جداسازی شهر قدیم از شهر جدید بافت قدیمی همدان را حفظ کرد، گفت: در راستای حفاظت بافت قدیمی همدان مصوبه ایجاد شهرداری منطقه ۵ از شورای شهر دریافت شد.
 
به گزارش تابناک همدان از کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم عباس صوفی در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشور‌های مسیر جاده ابریشم و در سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار باستانی و توسعه گردشگری از وجود شهروندان علاقه‌مند به میراث تاریخی و طبیعی در همدان سخن به میان آورد و آن را ظرفیتی نیکو برشمرد.

وی بابیان اینکه بار‌ها و بار‌ها تکرار شده که همدان با ۳۹۰۰ سال سابقه، ۵۰۰ سال پایتخت ایران بوده است، گفت: اینکه نتوانستیم از میراث خود دفاع کنیم و یک اثر ثبت جهانی از همدان داشته باشیم مایه تاسف است.

شهردار همدان با اشاره به برگزاری نشست‌های جهانی «راه ابریشم» در همدان، آن را اتفاقی مطلوب دانست و افزود: حضور معاون آسیا و اقیانوسیه یونسکو در همدان برای ما یک غنیمت است ضمن اینکه وی قول داده حتما از ثبت جهانی آثار همدان دفاع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقدم باید با جداسازی شهر قدیم از شهر جدید بافت قدیمی را حفظ کنیم، اظهار داشت: در راستای حفاظت بافت قدیمی همدان مصوبه ایجاد شهرداری منطقه ۵ از شورای شهر دریافت شد.

صوفی با تأکید بر اینکه همدان جزو راه‌های اصلی جاده ابریشم و چهارراه اصلی آن بوده است، گفت: باید یک مسیر از راه ابریشم را در همدان تعریف کنیم که قول‌هایی در این زمینه داده شده است.

وی در پایان سخنانش از برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی کشور‌های راه ابریشم در همدان در سال ۲۰۲۰ خبر داد و افزود: دفتر منطقه‌ای یونسکو نیز در همدان افتتاح خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم که با حضور ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان در همدان در حال برگزاری است ۱۸ پرنده صلح به مهمانان اهدا شد و کودکان ایران زمین با تقدیم پرنده صلح و دوستی با نام سپیدا خواستار صلح در سراسر جهان شدند.

در برنامه دیگری از این اجلاس نیز پیام صلح و دوستی با شعار «پرنده‌ات را به آشیان برگردان» از همدان به جهانیان ارسال شد.

همچنین نماد راه ابریشم بر روی تابلویی با ابعاد ۱۶۰ در ۷۰ توسط پویا کدری هنرمند همدانی که بیانگر مسیر راه ابریشم به مصور بود با حضور میهمانان رونمایی و امضا شد.

در این اجلاس که تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار