رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر استفاده از ظرفیت پیش روی زوار اربعین حسینی برای رونق گردشگری مذهبی در شهر همدان تاکیدکرد و گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی یک همایش بزرگی است که اتحاد و همدلی شیعیان جهان را نشان می‌دهد و این همایش باید به نحو مطلوب‌تر اجرا شود.
کد خبر: ۷۸۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 25 September 2019

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر استفاده از ظرفیت پیش روی زوار اربعین حسینی برای رونق گردشگری مذهبی در شهر همدان استفاده کرد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا که پیرامون هماهنگی برگزاری اربعین حسینی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی جدید، افزود: همایش پیاده روی اربعین حسینی یک همایش بزرگی است که اتحاد و همدلی شیعیان جهان را نشان می‌دهد و این همایش باید به نحو مطلوب‌تر اجرا شود.

قراباغی با اشاره به اینکه همایش اربعین حسینی هر سال قدرت شیعیان را رخ به جهانیان می‌کشد افزود: در این همایش مسیر پررنگ زائران از مسیر همدان می‌گذرد که طبق آمار‌های مختلف در سال گذشته حدود دو میلیون زائر حسینی از همدان عبور کردند و این؛ فرصت خوبی است تا جهت معرفی همدان بهره برداری کنیم.

وی تاکید کرد: لازم است با هم‌فکری یکدیگر اقداماتی، برای هرچه بهتر برگزار شدن اربعین انجام شود باید به گونه‌ایبرنامه ریزی صورت پذیرد بهره برداری اقتصادی نیز همراه با نگاه قالب مذهبی، اجتماعی و گردشگری برای شهر همدان داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله خدمات رسانی همدان در شهر‌های اطراف نیز صورت پذیرفت، افزود: امسال ارائه خدمات به صورت متمرکز در شهر همدان انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اضافه کرد: بهره مندی از ظرفیت حضور زائران در مسیر همدان فرصتی است تا بتوان از آن به عنوان معرفی کهن شهر همدان و رونق گردشگری مذهبی استفاده کرد و در این راستا این موضوع در کمیته تخصصی گردشگری شورای شهر همدان بررسی و مطرح شده است.

قراباغی با تاکید بر اینکه همدان باید از شهر عبوری به شهر مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: در استفاده از ظرفیت پیاده روی اربعین برای گردشگری مذهبی می‌توان با مشارکت سازمان‌های مختلف زمینه حداقل یک شب اقامت زائران را فراهم کرد و در این راستا هدف سود بردن نیست بلکه اقامت بیشتر و به دنبال آن توسعه و رونق گردشگری در همدان است.

وی تاکید کرد: ارگان‌ها و بخش خصوصی از جمله جامعه هتل‌داران، آژانس‌های مسافرتی و مراکز گردشگری بخش خصوصی باید برای معرفی همدان و جذب گردشگر در مسیر رفت و برگشت زائران عتبات کربلای معلا بنر‌ها و تبلیغات محیطی مناسبی را نصب کنند.

قراباغی اضافه کرد: مسافرانی که وارد استان می‌شوند باید در بدو ورود شاهد تبلیغات اماکن گردشگری و تاریخی همدان باشد و در این تبلیغات می‌توان تخفیفات ویژه را نیز لحاظ کرد تا آن‌ها آگاه به این موضوع باشند که می‌توانند از اماکن دیدنی و گردشگری همدان با تخفیفات ویژه در این ایام استفاده کنند.

وی همچنین استقرار کانکس‌های راهنمای گردشگری در مسیر زائران کربلا برای اربعین حسینی ضروری دانست.

پناهنده: پیش‌بینی عبور ۵ میلیون زائر اربعین از همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حذف روادید حدود ۳ تا ۵ میلیون زائر در اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شوند.

مصطفی پناهنده اضافه کرد: روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از مرز‌ها به همدان خواهند آمد و ما برای این افراد باید خدمات مناسبی ارائه دهیم که بحث گردشگری در این زمینه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در کشورمحل تجمع و سوار شدن مسافران بحث پس (بارانداز) مطرح شده، افزود: به گونه‌ای است که شهر‌های انتخاب شده زائران را پس از بازگشت از کربلا به شهر‌های خود انتقال دهند و همدان قرار است ۸ شهر کشور را پوشش دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین حسینی و تقسیم وظایف دستگاه‌های اجرایی گفت: ما باید بتوانیم از این ظرفیت، برای رونق حوزه گردشگری برای بهره‌مندی آیندگان در شهر همدان استفاده بهتری داشته باشیم.

 حمید بادامی نجات با اشاره به جایگاه همدان در صنعت گردشگری افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان باید ستادی همانند ستاد تسهیلات نوروزی برای این امر ایجاد کند تا با کمک دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های مختلف، بخش خصوصی و همراهی و همدلی مردم بتوانیم علاوه بر ارائه خدمات به زائران از این فرصت برای جذب گردشگران و معرفی همدان استفاده کنیم.

 وی نسبت به تهیه بروشور‌های تبلیغاتی جهت معرفی همدان و توزیع آن بین زائران تاکید کرد و یادآور شد: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب اقامت چند ساعت تا چند روزه زائران در همدان را فراهم کرده و در این راستا باید از ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری شهر استفاده کرد تا دستاورد‌هایی برای رونق گردشگری سال‌های آینده شهر را رقم بزنیم.

وی همچنین پیشنهاد داد لازم است بازارچه یا نمایشگاه موقتی برای عرضه سوغات همدان و تولیدات صنایع دستی و چرم همدان ایجاد کرد تا بتوانیم از این ظرفیت برای معرفی محصولات و سوغات همدان استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه کارشناس فرهنگی معاون سیاسی فرمانداری همدان هم ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر همدان جهت برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری همایش اربعین، اظهار کرد: برگزاری موازی این جلسه با همایش جهانی جاده ابریشم دوراندیشی شورا را نشان می‌دهد و این بسیار ارزشمند است.

سید عادل حسنی اضافه کرد: اگر بتوانیم سازماندهی شده و بر اساس برنامه‌ها کار‌ها را پیش ببریم نه تنها به اهداف میزبانی زائرین اربعین حسینی بلکه در امر گردشگری مذهبی و معرفی همدان نیز موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به زائران و توزیع بسته‌های فرهنگی همراه با سوغات همدان، یاد آور شد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان در قالب بسته‌های فرهنگی به همراه هدیه می‌تواند با معرفی این کهن شهر، بستر حضور زائران را در سال‌های آینده جهت مقصد گردشگری فراهم کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرداری همدان باید برنامه مدونی برای اربعین داشته باشد، گفت: در سال‌های گذشته این سازمان نسبت به همایش اربعین نگرش جدی نداشته و لازم است امسال با توجه به متمرکز شدن ارائه خدمات در این زمینه، برنامه مدونی را تهیه و اجرا کند.

جواد گیاه شناس استقرار کانکس‌های راهنمایی گردشگر برای راهنمای زائرین اربعین حسینی را ضروری دانست.

استفاده از ظرفیت اربعین برای جذب گردشگران مذهبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار