همدان میزبان اجلاس جهانی "راه ابریشم"
کد خبر: ۷۸۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ 22 September 2019

ویژگی‌های منحصر به فرد همدان آن را میزبان اجلاس «راه ابریشم» کرد

نماینده رسمی ایران در یونسکو همدان را از نظر برخورداری از مشاهیر علمی و دینی، شهر مهمی دانست و با ابراز خرسندی از برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» در آن گفت: همدان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

به گزارش تابناک همدان از کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی «راه ابریشم» حسن باستانی‌راد با اشاره به اهمیت مسیر «جاده ابریشم» اظهار کرد: ثبت این جاده استراتژیک، تاریخی و طولانی بخش به بخش اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه مرحله اول بین قزاقستان و قرقیزستان و چین در سال ۲۰۱۱ ثبت شد و این روند ادامه یافت گفت: آخرین نشست برای ثبت بخش‌های مختلف این جاده مربوط به سال گذشته بود.

رابط ملی ایران در یونسکو با بیان اینکه تمرکز جلسه آتی روی محور‌هایی است که از ایران عبور می‌کند تأکید کرد: شاهراه جهانی از خراسان تا ری را طی می‌کند و در این منطقه دو شاخه می‌شود که یکی به تبریز و یکی به همدان می‌رود، سپس به جنوب ترکیه و سوریه می‌رسد.

وی در ادامه همدان را از نظر برخورداری از مشاهیر علمی و دینی، شهر مهمی دانست و با ابراز خرسندی از برگزاری همایش جهانی «راه ابریشم» در این شهر افزود: همدان از جمله شهر‌هایی است که با ویژگی‌های منحصر به فرد در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار