منصور ستوده با اشاره به وضعیت منابع آبی استان همدان اعلام کرد: حجم ذخیره سد اکباتان ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب است که هزار و ۴۰ لیتر در ثانیه از آن برای مصرف شرب همدان و ۶۱۰ لیتر در ثانیه برای کشاورزی باغ‌های پایین‌دست خارج می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 21 September 2019
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: منابع آبی همدان در وضعیت مناسبی قرار داشته و باوجود قرار داشتن در ماه پایانی فصل گرم سال، ذخیره قابل توجهی پشت سد‌های استان وجود دارد.

به گزارش تسنیم، ستوده اظهار داشت: حجم ذخیره سد‌های استان بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب است و مشکلی برای تأمین آب شرب مردم وجود ندارد، اما رعایت الگوی مصرف همواره باید موردتوجه مردم باشد.

وی گفت: از ابتدای سال آبی یعنی پاییز ۹۷ تاکنون ۶۰۷ میلی‌متر بارندگی در استان همدان رخ‌داده که بهبود منابع آبی همدان را به دنبال داشته و بیشتر سد‌های استان پر شده و برخی از آن‌ها، چون اکباتان و کلان سرریز کرد.

ستوده بیان کرد: این رقم نسبت در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۹ و در میانگین بلندمدت ۴۰ ساله ۳۴۵ میلی‌متر بوده که بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ و نسبت به بلندمدت ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان همدان اعلام کرد: حجم ذخیره سد اکباتان ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب است که هزار و ۴۰ لیتر در ثانیه از آن برای مصرف شرب همدان و ۶۱۰ لیتر در ثانیه برای کشاورزی باغ‌های پایین‌دست خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد آبشینه هم ذخیره دوم شهرستان همدان است که ۳ میلیون و ۶۰ هزار متر مکعب آب داشته و ۶۱ درصد آن پر است.

ستوده از پر بودن ۶۹ درصد حجم مخزن سد شیرین سو خبر داد و افزود: این سد در منطقه کم بارش کبودراهنگ قرار داشت، اما با بارش‌های استثنایی امسال پر شد و اکنون هم باوجود قرار داشتن در فصل گرم سال، ذخیره خوبی دارد.

وی بیان کرد: سد کلان ملایر هم ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب داشته و ۹۵ درصد آن پر است و ذخیره سد سرابی هم ۷ میلیون و ۶۲۰ هزار متر مکعب معادل ۸۳ درصد حجم کل آن است.

ستوده اعلام کرد: ذخیره سد شنجور رزن هم نزدیک به ۴ میلیون متر مکعب بوده و ۸۵ درصد آن پر است و سد نعمت‌آباد اسدآباد هم نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب آب داشته و بیش از ۶۰ درصد آن پر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار