امام جمعه همدان۴ شعار کشورمان را که ادعای استقلال دارد را تهدیدی برای قدرت استعماری جهان دانست و افزود: تحلیلگران فهمیدند که کشور ما برای استکبارگران تهدید بزرگی است و خط و مشی دارد که منافع قدرت‌های دنیا را به خطر خواهد انداخت و باید از بین برود و همه به صدام فشار آوردند که به کشور ما حمله کند.
کد خبر: ۷۸۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 21 September 2019
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حذف عنوان شهید از برخی کوچه‌ها گفت: مسئولان نظام اسلامی به برکت خون شهیدان به مقامی که دارند رسیده‌اند، چرا باید برخی از افراد از نام شهدا بترسند و عنوان شهید را از نام کوچه‌ها حذف کنند؟

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: اهل کتاب که شامل مسیحی‌ها و یهود‌ها هستند تلاش می‌کنند که مسلمانان با آنان مدارا کنند و از موانع بگذرند و سازش کنند. آرزوی دشمن این است که مسلمانان همواره در سختی باشند و از تجهیزات نظامی و اقتصاد خود غافل شوند.

وی ضمن دعوت از همگان به تقوا و توجه به امام زمان افزود: همه باید به امام زمان (عج) توجه داشته باشیم تا برکات آن در زندگیمان مشاهده شود.

امام جمعه همدان با اشاره به انقلاب اسلامی و بازسازی از درون که در آن دوران شروع شد، گفت: دشمن ۴ شعار انقلاب را نتوانست تحمل کند و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در نظر نگرفت و همواره کشور ما را مورد حمله و تهدید قرار داد.

وی ۴ شعار کشورمان را که ادعای استقلال دارد را تهدیدی برای قدرت استعماری جهان دانست و افزود: تحلیلگران فهمیدند که کشور ما برای استکبارگران تهدید بزرگی است و خط و مشی دارد که منافع قدرت‌های دنیا را به خطر خواهد انداخت و باید از بین برود و همه به صدام فشار آوردند که به کشور ما حمله کند.

شعبانی موثقی با تاکید براینکه مسیر و شعار‌های کشورمان برای قدرت‌های استکبار خطر آفرین بود، عنوان کرد: این کشور نه تنها از بین نرفت بلکه استقلال و آزادی و جمهوریت آن تقویت شد و ۸ سال دفاع مقدس ما را به استقلال بیشتر و پررنگ‌تر شدن نقش مردم شد.

وی با اشاره به کشور یمن خاطرنشان کرد: یمن و ایران نقطه اشتراکی دارند و آن تشیع است و شعار و آرمان و ایمان و اعتقاد ما نقاط قوت ما و یمن است و پایداری یمن در مقابل نیرو‌های متهاجم صعودی موجب شده قیمت نفت ۵۰ درصد افزایش یابد.

شعبانی موثقی در ادامه با یاد و تقدیر از شهدا و خانواده‌های آنان اظهار کرد: در نظام اسلامی مسئولام خادم مردم هستند و همانگونه که امام (ره) و مقام معظم رهبری گفته اند ما خادم مردم هستیم.

وی با اشاره به حذف عنوان شهید از برخی کوچه‌ها گفت: مسئولان نظام اسلامی به برکت خون شهیدان به مقامی که دارند رسیده اند، چرا باید برخی از افراد از نام شهدا بترسند و عنوان شهید را از نام کوچه‌ها حذف کنند؟

وی در ادامه از خصوصی سازی‌های منفعت طلبانه سخن گفت و اعلام کرد: بسیاری از کارخانه‌ها با قیمت یک دهم ارزش واقعی به بخش خصوصی واگذار و کارگران زیادی از کار بیکار می‌شوند و حقیقت جامعه ما این است که به بیکاری جوانان و کارگران بپردازیم نه اینکه به تعامل با کشور‌ها و مذاکره توجه کنیم.

وی از واگذاری‌های خلاف قانون دراستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: مراجعاتی که در زمینه بیکاری افراد به ما صورت می‌گیرد قابل توجه است که لازم است مسئولان در این باره دقت و توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به مبارزه با سند ۲۰۳۰ گفت: برخی افراد ممکن است در این راستا شیطنت‌هایی انجام می‌دهند، اما راه مقابله با آن اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که امیدواریم مشارکت در اجرای آن صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در سخنرانی پیش از خطبه با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مرحله تئوری پردازی عبور کرده و سطح اجرا رسیده است، گفت: برنامه ریزی آسان‌تر از اجراست و آموزش و پرورش با تمام توان از سطح ستاد وزارتخانه و استان به نقطه مهم و مثبت اجرای سند تحول بنیادین رسیده و از مردم و مسئولان تقاضا داریم در این اجرا مشارکت کنند و با شور حسینی به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.

محمد پورداود اظهار کرد: استان همدان دارالمومنین با شور حسینی به استقبال سال تحصیلی خواهد رفت و با ۲۸۵ هزار دانش آموز و ۲ هزار ۵۱۹ مدرسه و ۱۰ هزار ۴۰۰ کلاس و ۴۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته، همدان جزو استان‌های پیشرو و برخوردار‌ترین استان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات آموزشی است.

وی با اشاره به پروژه مهر افزود: این پروژه که از اسفند ۹۷ شروع شده و بدون مشکلی سالتحصیلی را آغاز خواهیم کرد و با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته ۵۰۰ نفر نیروی جدید وارد گردونه آموزش و پرورش شده اند.

پورداود نیرو‌های جدیدالورود را شامل مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان سواد آموزی معرفی کرد و گفت: نیرو‌های جدید به صورت حق التدریس در دستگاه تعلیم و تربیت از اول مهر به خدمت خواهند پرداخت.

وی به ایجاد مراکز رفاهی و ورزشی برای فرهنگیان اشاره کرد وگفت: استان همدان در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس مقام اول کشور را دارد و دانش آموز برگزیده در رشته نماز از این استان و شهرستان کبودر آهنگ بوده و رشد فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در میان دانش آموزان بیش از ۴۲ درصد بوده است و جمعیت سوادآموز بین ۱۰ تا ۴۹ ساله استان بیشتر از میانگین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار