نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نگین گردشگری "راه ابریشم" است و از این رو در بین شهرهای این مسیر در دنیا می‌درخشد.
کد خبر: ۷۸۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ 21 September 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نگین گردشگری "راه ابریشم" است و از این رو در بین شهرهای این مسیر در دنیا می‌درخشد.

به گزارش تابناک همدان، از کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم، حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: همدان به واسطه موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه دوران اسلامی مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است.

وی گفت: امروز برگزاری نشست‌های جهانی "راه ابریشم" در همدان موید این موضوع است که این خطه هم‌چنان نقش غیرقابل انکاری در این مسیر دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل همدان در حوزه گردشگری اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری همدان، قابلیت پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را مهیا کرده است.

وی ادامه داد: امروز همدان به عنوان پایلوت فرهنگی در ابعاد مختلف در کشور و حتی دنیا شناخته می‌شود و باید از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره را برد.

حاجی بابایی با اشاره به مصوبات خوب مجلس در چند سال اخیر برای همدان گفت: تصویب قطار شهری، تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن‌سینا، تصویب اتصال راه‌آهن همدان به غرب کشور، راه اندازی بیمارستان هزار تخت‌خوابی، ادامه تکمیل بیمارستان اکباتان، اتوبان تهران-همدان، راه‌اندازی دانشگاه D8، تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه منطقه‌ای همدان و موزه هنرهای معاصر و.... نشان از آن دارد که زیرساخت‌های لازم توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف ایجاده شده و یا در حال ساخت است. 

وی افزود: به جرات می‌توان گفت همدان در چند سال آینده جزو اولین مقصدهای گردشگری در ایران خواهد بود.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: همدان در چند سال اخیر با برگزاری رویدادهای مختلف بین‌المللی توانسته آوازه خود را در دنیا بیش از گذشته پرطنین کند.

وی اظهار کرد: برگزاری اجلاس جهانی "راه ابریشم" نیز سبب خواهد شد تا بار دیگر نگاه دنیا به همدان معطوف شود.

حاجی بابایی ضمن اینکه از مسئولین استان خواست با رایزنی و پیگیری جدی، زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی همدان را در یونسکو فراهم کنند بیان داشت: متاسفانه همدان به حق خود دست نیافته که باید از فرصت اجلاس جهانی "راه ابریشم" بهترین استفاده را برد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولین استان به ویژه استاندار و معاونین وی، شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان که در برگزاری این اجلاس تلاش کردند، گفت: همدان این بار نیز چون گذشته ثابت خواهد کرد شایستگی‌های فراوانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار