کد خبر: ۷۸۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 17 September 2019
با توجه به اینکه در ماده ۳۱ لایحه برنامه ششم توسعه کشور با تأکید بر عدالت جنسیتی در دستگاه‌ها، به حوزه بانوان و خانواده اختصاص یافته و از سوی دیگر توصیه‎های فقهی و احادیث معصومین (علیهم‌السلام) در رابطه با جایگاه زن، مطرح بوده است؛ مشارکت سیاسی زنان در کشور‌های در حال توسعه و بسیج آن‌ها در چارچوب مشارکت سازمان یافته در فرآیند توسعه پایدار، جایگاه ویژه‌ای دارد.

با سرمایه‌گذاری‌های ریشه‌ای می‌توان به منظور پرورش استعداد‌های بانوان، قدم برداشت تا با بهره‌گیری از این نخبگان، آن بخش از جامعه را که به دلایل عدیده از چرخه مدیریت خارج شده‌اند، به سطوح فوقانی جامعه رساند.

در این بین سید سعید شاهرخی، استاندار همدان با به‌کارگیری تعداد قابل توجهی از قشر بانوان در پست‌های مختلف مدیریتی، بسیاری از تابو‌ها را شکست و با انتخاب گزینه‌های مطرح بانوان در رده‌های مدیریتی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی، توجه ویژه خود را به این قشر، اثبات کرد که این مهم قابل قدردانی است.

با توجه به اینکه بانوان توانمندی در تیم دولت مشغول به فعالیت هستند؛ مدیریت ارشد استان در این راستا به صورت عملیاتی و حامیانه، گام برداشت که موجب افزایش مشارکت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بانوان و در نهایت رضایتمندی آنان، شده است.

شاهرخی با شناخت کامل نسبت به موانع حضور زنان در جامعه و اهمیت دادن به توانایی‌های مدیریتی آنان به عنوان لازمه رسیدن به توسعه پایدار در جوامع، پیش‌قدم بود تا شرایط این قشر از جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

توجه به جایگاه بانوان در استان همدان به گونه‌ای است که اکنون چندین تن از بانوان توانمند استان در حوزه ریاست، معاونت، مدیرکل و مشاور، مشغول به خدمت‌رسانی هستند که ضمن قدردانی از نگاه ویژه استاندار همدان نسبت به حضور بانوان در عرصه مدیریتی، استمرار انتصابات بانوان در حوزه‌های اثربخش، جرقه‌ای از امید در دل بانوان برای حضور فعالانه این قشر از جامعه در رده‌های مختلف مدیریتی، زد و این امر، ستودنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار