حسین افشاری تاکید کرد: شهرداری همدان به عنوان مجری باید طرح مطالعاتی را شتاب دهد تا در بودجه سال آینده صاحب ردیف اعتبارات ملی شود.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 17 September 2019
فرماندار همدان با اشاره به ابلاغ طرح قطار شهری از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری همدان تاکید کرد: طرح مطالعاتی قطار شهری باید شتاب گیرد تا به لایحه بودجه سال ۹۹ برسد.

به گزارش ایرنا، افشاری اظهار داشت: مطالعه و اجرای طرح قطار شهری همدان در پیوست قانون سال ۹۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به تازگی ابلاغ این طرح نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری همدان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: شهرداری همدان به عنوان مجری باید طرح مطالعاتی را شتاب دهد تا در بودجه سال آینده صاحب ردیف اعتبارات ملی شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهرداری کار‌های مقدماتی مطالعه قطار شهری و انتخاب مشاور را آغاز کرده است، افزود: مسیر‌های اجرا و برآورد مالی طرح از سوی مشاور ذی صلاح باید اعلام و به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

افشاری خاطرنشان کرد: چنانچه طرح مطالعه قطار شهری تکمیل نشود نمی‌توان آن را در لایحه بودجه سال ۹۹ دولت گنجاند. 

به گزارش ایرنا تاکنون ایده و طرح‌های بسیاری برای روان سازی ترافیک شهر همدان از سوی مسئولان و مردم پیشنهاد شده، اما هر کدام به دلایلی مورد تایید قرار نگرفته است.

پیشینه بهره مندی همدان از قطار شهری به ۱۶ سال پیش باز می‌گردد که در سفر هیات دولت وقت به تصویب رسید، اما به علت تامین نشدن اعتبار موررد نیاز در قانون بودجه رها شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار