سعید فرجی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیکی سلامت یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان است، عنوان کرد: بر اساس آمار‌ها نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت استان پرونده الکترونیکی سلامت دارند.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 17 September 2019
مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بیمه سلامت اجباری از ابتدای آبان ماه امسال با ثبت نام از افراد واجد شرایط در استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرجی در نشست خبری با اشاره به اینکه یک میلیون نفر در استان از بیمه سلامت بهره‌مند هستند، افزود: بیمه اجباری سلامت، مصوبه هیات دولت است و افراد فاقد پوشش بیمه درمانی واجد شرایط، ۶ ماه فرصت دارند تا با ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه، از خدمات درمانی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ماه مبلغی به عنوان حق بیمه، از ثبت نام کنندگان دریافت می‌شود، اظهار داشت: افرادی که توانمدی پرداخت حق بیمه دارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده، ثبت نام کنند.

فرجی با اشاره به اینکه هرکس در این مدت برای دریافت بیمه اجباری ثبت نام کند شامل ۵۰ درصد تخفیف می‌شود، عنوان کرد: هزینه بیمه سلامت اجباری نزدیک به ۵۸۰ هزار ریال به ازای هر نفر در ماه است که با اعمال تخفیف به ۲۹۳ هزار و ۹۰۰ ریال کاهش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: تا آغاز ثبت نام بیمه اجباری سلامت، افراد می‌توانند با ثبت نام در بیمه ایرانیان از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا ۹۶ همه افراد می‌توانستند از دفترچه درمانی بیمه سلامت همگانی رایگان استفاده کنند، ادامه داد: از آبان ۹۶ بر اساس مصوبه دولت ارائه این خدمات رایگان متوقف شد.

فرجی افزود: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه به دنبال این هستیم تا خدمات سلامت و پزشکی را هم راستای سایر نقاط کشور به سمت الکترونیکی شدن ببریم.

وی عنوان کرد: برآورد می‌شود برای دریافت خدمات درمانی نزدیک به ۳۰ درصد، مراجعه غیر حضوری داریم که با الکترونیکی شدن خدمات، این میزان کاهش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: چهار طرح الکترونیکی در سازمان تعریف شده است که اولین آن استحقاق سنجی است و بر اساس آن نوع بیمه افراد مشخص می‌شود و همپوشانی سازمان‌های بیمه گر را تعیین می‌کند.

فرجی اظهار داشت: دومین طرح نسخه نویسی الکترونیکی است که در حال حاضر در هفت شهرستان استان فعال و در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: سومین طرح ارجاع الکترونیکی است که بر اساس این سامانه، نوبت دهی منسجم و سریع می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان عنوان کرد: چهارمین طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری است که در آن ساماندهی و رسیدگی به اسناد بستری بیماران سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای شهریور در بیمارستان‌های سینا همدان و قائم اسدآباد در دست اجرا است، تاکید کرد: طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری، تا سه ماه آینده در سایر بیمارستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیکی سلامت یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان است، عنوان کرد: بر اساس آمار‌ها نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت استان پرونده الکترونیکی سلامت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: با اجرای این چهار طرح دسترسی به اطلاعات و خدمات درمانی بیمه شدگان سریع‌تر می‌شود.

فرجی گفت: همچنین پرداخت مطالبات مراکز درمانی و ارائه کننده خدمات بهداشت و سلامت سازماندهی شده و به دنبال تسریع در پرداخت مطالبات هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار