عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ملایر در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره بر اینکه ریاست با مدیریت کاملاً متفاوت است، گفت: در این زمینه انواع عقلانیت دینی، اخلاقی سیاسی، حرفه ای، قانونی و علمی مطرح است و پست‌های مدیریتی هیچگاه ماندگار نیستند
کد خبر: ۷۸۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴ 17 September 2019

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ملایر در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره بر اینکه ریاست با مدیریت کاملاً متفاوت است، گفت: در این زمینه انواع عقلانیت دینی، اخلاقی سیاسی، حرفه ای، قانونی و علمی مطرح است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، دکتر مرتضی مرادی  افزود: پست‌های مدیریتی هیچگاه ماندگار نیستند، بیش از ۲۳ سال است که در رشته مدیریت و شاخه‌های مختلف آن تحصیل کرده و تدریس داشته ام و در سال‌های ۹۷،۹۶،۹۷ به عنوان پژوهشگر برتر استان همدان معرفی شده ام.

مرادی تاکید کرد: اساتید ما اگر مطالبی را که می‌آموزند فقط در حد تئوری و در قالب کتاب باقی بماند، به بیت المال و مردم خیانت کرده اند

 وی با اشاره به اینکه در طول مدت ۴ سال و ۴ ماه حضورم در زمینه مدیریت این مرکز نهایت تلاش خود را کرده ام خاطر نشان کرد: شفاف سازی، پاسخگویی، اهمیت به مراجعه کنندگان، توسعه آموزشی و پژوهشی، تجهیز سالن آمفی تئاتر، ساخت سردرب دانشگاه، ادغام دانشگاه پیام نور سامن با مرکز ملایر، دایرکردن رشته کارشناسی ارشد مدیریت و جذب ۴۰۰ دانشجو را از عملکرد‌های خود عنوان کرد.

مرادی تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد قطعاً در آینده و در درازمدت خسارت می‌بینیم.

وی در ادامه گفت: من با سفارش نماینده خاصی به عنوان رئیس این مرکز معرفی نشدم و انتخاب بنده در ۴ سال پیش از سوی دکتر صفائی رقم خورده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ملایر اضافه کرد: یکی از نظریه‌های ارائه شده در مدیریت دولتی این است که معتقدند برخی مدیران در ایران مثل کبوتران حرم هستند، بر این اساس هر کسی نمی‌تواند وارد حوزه مدیریت دولتی ایران شود و دوام بیاورد.

مرادی در ادامه گفت: این نوع مدیران افراد مخالف و قویتر از خودشان را تحمل نمی‌کنند و مدام جای آن‌ها باهم عوض می‌شود، طی ۲ سال اخیر جو خاصی در ملایر حاکم شد و برخی افراد به سفارش اشخاصی می‌آمدند و می‌رفتند و رفتار‌هایی رخ داد که خارج از تخصص مدیریت دولتی بود.

وی اظهار ناراحتی کرد و گفت: بنده ۳ سال متوالی به عنوان پژوهشگر برتر استان شناخته شدم، اما ارتقای درجه علمی بنده را به دانشیاری نگه داشته اند صرفاً به دلیل اینکه سنم زیر سن قانونی است.

در ادامه حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مجموعه دانشگاه‌های پیام نور کشور، فرصتی برای دانش افزایی است، وضعیت و شرایط علمی کشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رشد چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: عملکرد وزارتخانه‌ها تا زمانی که از حواشی دور باشند، قابل دفاع است، سال‌های قبل نظام آموزش عالی کشور در تشتت به سر می‌برد.

آزادیخواه، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است، افزود: این بخش نیازمند انسجام مدیریتی بود که توسط دکتر غلامی رقم خورد.

نماینده مردم ملایر اظهار امیدوعری کرد و گفت: دانشگاه پیام نور فرصت بزرگی برای رشد علمی کشور است.

وی با بیان اینکه دکتر مردای در زمان مدیریتش در دانشگاه پیام نور ملایر بی حاشیه و قابل دفاع کار کرد، افزود: وجود افرادی، چون دکتر مردای که با سن کم مقالات علمی و پژوهشی فراوانی را ارائه داده اند، یک پدیده علمی به شمار رفته و باید مورد توجه جدی مسئولین مربوطه قرار گیرد و انتظار داریم دکتر صفائی از ظرفیت و دانش دکتر مردادی درجای دیگر بهره ببرد.

وی اضافه کرد:در بحث مدیریت ادارات، امکان‌ها و نهاد‌های شهرستان اصل اولیه که بدان توجه و روی آن تأکید داشته ام و دارم، مقوله بومی گرایی بوده است چراکه باید از ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی انسانی ملایر برای مدیریت شهرستان استفاده کرد.

دکتر صفی الله صفایی دبیر منطقه ۴ دانشگاه پیام نور و رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان نیز عنوات کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگرانش به یک ابر قدرت در جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد:با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها و فشار اقتصادی موجود در کشور بعد از خروج آمریکا از برجام، استکبار همه تلاش خود را کرد تا صادارت نفت ایران متوقف شود.

صفایی خبر داد: امروز شاهد هستیم که میزان تولید بشکه‌های نفت عربستان ۵.۶ میلیون بشکه کاهش داشته و ما معتقدیم اگر قرار است صادرات نفت برای ایران نباشد، باید برای سایر کشور‌ها هم نباشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بودجه دولتی دانشگاه‌های پیام نور، افزود: در این شرایط سخت تکلیف مدیران کار جهادی و شبانه روزی است.

وی اظهار کرد: وجود دکتر مردای برای ما به منزله یک سرمایه مدیریتی و علمی است و قصد داریم از توانمندی و تجریبات وی استفاده کنیم.

 صفایی در ادامه گفت: دکتر مرادی در خصوص صرفه جویی بودجه‌های عمرانی در ملایر بسیار خوب عمل کرد و الگویی برای استان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه پیام نور غرب کشور خاطر نشان کرد: ملایر، یک شهر مدیریت خیز است و بسیاری از مدیران خوب کشور در ملایر تربیت شده اند

صفایی گفت: دانشگاه پیام نور ملایر در زمینه کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های مرکز رشد، از همدان هم جلوتر بوده و دومین دانشگاه پیام نور استان در بحث دارا بودن تحصیلات تکمیلی است و من به فعالیت‌های قابل توجه پرسنل این مرکز غبطه می‌خورم.

وی با توجه به هزینه‌های جاری و حفظ و نگهداری مراکز و کم شدن تعداد دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور در سطح کشور، عنوان کرد: از دکتر ترکاشوند انتظار داریم به مقوله‌های توسعه کارآفرینی و جذب دانشجو توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان نیز اظهار کرد: در گماردن افراد به کاری، باید میزان توانمندی و دانش آن‌ها در آن زمینه لحاظ شود، باید میزان توانمندی و دانش آن‌ها در آن زمینه لحاظ شود، چراکه لزوماً هر انسان خوبی، مدیر مناسبی نیست.

وی بیاندکردمدیریت را باید به افراد توانمند بسپاریم، استفاده از تجربیات مدیران گذشته نکته مهمی در زمینه موفقیت مدیران تازه کار است.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش تعداد دانشجویان و کاهش بودجه مواجه هستیم، هنر مدیریت در شرایط سخت خودش را نشان می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: ایران از نظر مسائل برونی در اوج اقتدار به سر می‌برد و در فضای بین المللی به عنوان یک ابر قدرت مطرح شده است، اما وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور مطلوب نیست.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: امروز رسیدگی به بی عدالتی‌های اجتماعی، برخود جدی با فساد، برخورد با آقازاده پروری و خروج سرمایه مردم از کشور و... به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و مسئولین باید پاسخگو باشند.


رئیس جدید دانشگاه پیام نور ملایر در مراسم معارفه گفت: ملایر به واسطه انگور و کشمش شهرستانی بین الملی و به واسطه هنر مبل منبت شهرستانی ملی است و شهر واقفین خیر اندیش با ۶۳ درصد اراضی آن وقف است.

دکتر محمد قاسم ترکاشوند از اعتماد دکتر صفایی تقدیر کرد و افزود: دکتر مرادی در زمان تصدی خود در این مرکز زحمات ماندگار فراوانی را متقبل شد.

وی بیان کرد: امیدوارم بتوانم در مدت زمان حضورم ضمن انجام وظایف محوله، خدمات خوبی را به قشر فرهنگی و دانشگاهی ارائه دهم.

ترکاشوند اظهار داشت: تلاش می‌کنم با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرائی و همکارن خود در این مرکز سبب رونق و توسعه علمی ملایر شویم.

 در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله دکتر مرتضی مرادی تقدیر به عمل آمد و طی حکمی دکتر محمد قاسم ترکاشوندبه عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور ملایر معرفی شد.
 
چرخش مدیران باید بر اساس شایسته سالاری باشد/ مدیران ما به جای مدیریت، ریاست می‌کنند/ بخاطر رد کردن آمار جایگاه دانشگاه را تنزل داده ایم
 
چرخش مدیران باید بر اساس شایسته سالاری باشد/ مدیران ما به جای مدیریت، ریاست می‌کنند/ بخاطر رد کردن آمار جایگاه دانشگاه را تنزل داده ایم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار