حجت‌الاسلام مجتبی نجفی با اشاره به تحصیل ۵۵۰ طلبه در حوزه‌های علمیه ملایر گفت: امسال نیز ۱۷۵ طلبه جدید پذیرش شده است.
کد خبر: ۷۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 16 September 2019
مدیر حوزه علمیه سطح عالی امام حسن مجتبی (ع) در ملایر از پذیرش ۱۷۵ طلبه در حوزه‌های علمیه برادران ملایر در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام نجفی با اشاره به فعالیت پنج مدرسه حوزه علمیه برادران اظهار کرد: این مدارس شامل مدرسه حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، حوزه علمیه امام علی (ع)، حوزه علمیه امام صادق (ع)، حوزه علمیه امام رضا (ع) در جوراب و حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) در شهر سامن است.

وی با اشاره به تحصیل ۵۵۰ طلبه در حوزه‌های علمیه ملایر گفت: امسال نیز ۱۷۵ طلبه جدید پذیرش شده است.

مدیر حوزه علمیه سطح عالی امام حسن مجتبی (ع) در ملایر با بیان اینکه طلاب در این مدارس در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند افزود: طلاب بعد از گذراندن دوره‌های عمومی سه ساله می‌توانند در مقطع کارشناسی یا ارشد ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به تدریس رشته فقه و اصول فلسفه و کلام و تبلیغ در حوز‌ه‌های علمیه برادران افزود: در حوزه علمیه امام صادق (ع) طلاب در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

نجفی از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه ملایر از بیست و پنجم شهریورماه خبر داد و گفت: مراسم آغاز کلاس‌ها با حضور جمعی از مسوولان و پذیرش‌شدگان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه بعد از گذراندن دوره کارشناسی می‌توانند در کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند تصریح کرد: طلاب علاقمند به ادامه تحصیل در مدارج بالاتر نیز می‌توانند برای گذراندن دوره‌های تکمیلی دکترا و یا اجتهاد در مراکز حوزه‌های علمیه قم ادامه تحصیل دهند.

مدیر حوزه علمیه سطح عالی امام حسن مجتبی (ع) در ملایر اضافه کرد: طلابی که مایل به ادامه تحصیل نباشند می‌توانند در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده و به عنوان دبیر و مربی پرورشی در آموزش و پرورش و یا به عنوان مسوولان عقیدتی در سایر ادارات، استاد دانشگاه و یا مبلغ فعالیت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار