مصطفی آزادبخت یادآوری کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین سال گذشته از محور‌های ارتباطی استان همدان تردد کردند و امسال نیز به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام زائران در مرز، زائران پنج استان یاد شده هنگام برگشت از عراق ابتدا به همدان منتقل شده سپس از این استان به مقصد‌های مورد نظر عزیمت می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 15 September 2019
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: زائران اربعین پنج استان قم، گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی هنگام بازگشت ابتدا در همدان حضور یافته و سپس به استان‌های مقصد عزیمت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آزادبخت در نشست اعضای ستاد اربعین تاکید کرد: تمهیدات ترافیکی و مکان‌یابی برای استقرار بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در همدان صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین سال گذشته از محور‌های ارتباطی استان همدان تردد کردند و امسال نیز به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام زائران در مرز، زائران پنج استان یاد شده هنگام برگشت از عراق ابتدا به همدان منتقل شده سپس از این استان به مقصد‌های مورد نظر عزیمت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن این استان در مسیر عبوری زائران اباعبدالله الحسین (ع)، باید زمینه لازم برای استقبال از زائران در همدان مهیا شود.

آزاد بخت عاشورا و اربعین حسینی را ادامه راه تقویت مبانی اسلامی دانست و اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در اربعین حسینی نهفته است و دشمنان از جمله آمریکا با اعزام ۵۰۰ خبرنگار به عراق دنبال پی بردن علت حضور مردم در اربعین حسینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم خطراتی را به عشق حضور در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به جان پذیرفتند مسئولان نیز باید زمینه حضور مردم در این آیین معنوی را فراهم کنند.

آزاد بخت با بیان اینکه مسئولان باید برنامه اربعین را مافوق کار تشکیلاتی و اداری و یک کار عقیدتی بدانند افزود: این برنامه مهم در راستای تقویت اسلام، نظام و محور حق است بنابراین از تمامی امکانات برای آسان شدن آمد و شد زائران استفاده شود.

وی از اعضای کمیته‌ها خواست گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارائه دهند و در این راستا مهراد نادری فر را به عنوان سخنگوی ستاد اربعین همدان معرفی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خواستار توجیه مردم و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها شد و گفت: زائران با نامنویسی در سامانه سماح به صورت تشکیلاتی و ساماندهی شده به کربلا اعزام شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار