مهدی کریمی از کسب رتبه نخست تویسرکان در حوزه تعداد عضویت با توجه به جمعیت در استان خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۳۰۶ نفر در هشت کتابخانه عمومی شهری و روستایی عضو هستند.
کد خبر: ۷۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 15 September 2019
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با تاکید بر اینکه ساخت کتابخانه استاندارد برای شهر تویسرکان یک ضرورت است گفت: مشکل فضای اطراف کتابخانه «عترت» برطرف شود.

به گزارش فارس، کریمی در انجمن کتابخانه‌های عمومی با اعلام فعالیت هشت کتابخانه عمومی شهری و روستایی در تویسرکان اظهار کرد: کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «عترت» به عنوان تنها کتابخانه کودک در استان همدان و غرب کشور در تویسرکان احداث شده است.

وی از کسب رتبه نخست تویسرکان در حوزه تعداد عضویت با توجه به جمعیت در استان خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۳۰۶ نفر در هشت کتابخانه عمومی شهری و روستایی عضو هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با اشاره به پرداخت مبلغ ۲۶ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۹۵ تومان سهم نیم درصد شهرداری‌های تویسرکان به کتابخانه‌های عمومی در پنج ماهه امسال افزود: ۹۸۸ هزار و ۵۹۵ تومان از این مبلغ را شهرداری سرکان پرداخت کرده و متاسفانه عملکرد شهرداری فرسفج در این زمینه صفر و شهر سرکان نیز منفی است.

وی میزان اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی امسال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب سال گذشته کتابخانه‌های عمومی تویسرکان ۱۲۰ میلیون تومان بود که تنها ۲۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت.

کریمی با اشاره به اینکه تجهیزات کتابخانه‌ها قدیمی شده و نیازمند به‌روزرسانی است بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیازمند نگاه ویژه‌ای برای بهسازی امکانات و تجهیزات خود به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰ جلد کتاب و ۴۵۰ جلد مجله در ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان افزود: شرکت توزیع برق، بهزیستی، شهرداری، زندان و یک نانوایی سازه را مهیا و ما کتاب‌های آن ایستگاه را تهیه و در اختیار علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در این نهاد‌ها قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نشست‌های کتابخوان، مسابقه نقاشی، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، نمایشگاه کتاب، کلاس کاردستی و نمایشنامه‌خوانی را از برنامه‌های فرهنگی این نهاد دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶۹ کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۶ جلد هدیه شده بود.

وی از آماده سازی بستر دسترسی رایگان به بزرگترین بانک مقالات بانک علوم اسلامی و انسانی پایگاه مجلات تخصصی «نورمگز» در کتابخانه شهید مدنی و میررضی خبر داد و گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع «کسب و کار» با حمایت مالی خیر سرکانی در شهرستان برگزار شد.

کریمی با اشاره به رشد ۵۸ درصدی مشارکت در جشنواره رضوی تویسرکان ادامه داد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت ۴ هزار و ۶۶۳ نفر در تویسرکان برگزار شد که طی مراسمی با حضور مسوولان استان و شهرستان از ۵۱ نفر از برگزیدگان این جشنواره در تویسرکان تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه تقریبا بعد از انقلاب به جز کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان عترت، کتابخانه‌ای در شهر تویسرکان ساخته نشده است تاکید کرد: ساخت کتابخانه استاندارد برای شهر تویسرکان یک ضرورت است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با اشاره به پیگیری ساخت کتابخانه برای شهرک قائم (عج) با توجه به جمعیت آن اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در این شهرک برای احداث کتابخانه را یک سال پیش واگذار کردند، البته واگذاری مقدماتی در حوزه شهری.

وی با اشاره به پیگیری مستمر برای تملک این زمین در شهرک قائم (عج)، در ادامه گفت: اداره کتابخانه‌های نیازمند کمک نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برای رفع مشکل اطراف کتابخانه عترت است کتابخانه عترت ویژه کودکان و نوجوانان است که باید از آرامش و امنیت لازم برخوردار باشد.

*ساماندهی فضای اطراف کتابخانه عترت

فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به روند رو به رشد عضویت در کتابخانه‌های تویسرکان و کسب جایگاه اول در استان اظهار کرد: رشد ۵۸ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی در تویسرکان نشان از علاقه‌مندی این شهرستان به کتاب و کتابخوانی دارد.

سیدرسول حسینی با تاکید بر ساماندهی فضای اطراف کتابخانه «عترت» بیان کرد: مشکل زمین برای احداث کتابخانه در شهرک قائم (عج) نیز قابل حل است که موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی از عملکرد خوب شهرداری تویسرکان تقدیر و خطاب به شهرداری‌های سرکان و فرسفج گفت: این دو شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد خود به اداره کتابخانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار