خواهر مرادی، مسؤول جهاد سازندگی حوزه بسیج شهیده گروسیان می‌گوید: اردوی جهای از ۱۰ شهریورماه آغاز شده است و دانش آموزان همین منطقه حصار علی‌آباد و اسلامشهر در مدرسه ابتدایی «شهید دقیقی» مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۷۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 12 September 2019
دانش‌آموزان بسیجی همدان به کمک هم مدارس مناطق کمتربرخوردار را برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند تا محیط تعلیم و تربیت برای همه دوست‌داشتنی‌تر شود.

تابستان فصل استراحت و تفریح دانش‌آموزان است، قرار است خستگی ۹ ماه درس و مطالعه را دربیاورند و برای ۹ ماه پیش رو خود را آماده کنند تا پایه تحصیلی دیگری را پشت سر بگذارند. برخی برای گذران این سه ماهه طلایی کلاس‌های ورزشی را برمی‌گزینند، برخی دیگر دنبال فراگیری زبان انگلیسی می‌روند و بعضی هم کلاس‌های هنری را انتخاب می‌کنند.

اما در این میان، دنیای دیگر نیز شکل گرفته و در قسمت‌هایی از گوشه و کنار شهر دانش‌آموزانی گرد هم آمدند تا به نوعی دیگر اوقات فراغت خود به ویژه این ماه آخر را از سر بگذرانند.

این دانش‌آموزان اردویی جهادی را برپا کردند و تصمیم گرفتند به جای پرداختن صرف به خود، مدرسه‌ای را برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آماده کنند تا آن‌ها هم سال تحصیلی را با شور و شعف بیشتری آغاز کنند، بنابراین صبح اول وقت دست به کار می‌شوند و تا زمانی که نور خورشید رمق دارد، ادامه می‌دهند.

مدرسه «شهید امیر طلایی»، در دل جولان یکی از محله‌های قدیمی همدان واقع شده است. این روز‌ها در این منطقه به جای خانه‌های قدیمی خشت و گلی، آپارتمان‌هایی سربه فلک کشیده و با این اوصاف اهالی بیش از هرچیز به مدرسه نیاز دارند.

چند مدرسه در گوشه و کنار این محله وجود دارد، اما مدرسه «شهیدطلایی» از مدارس قدیمی و دولتی همدان است. دیوار‌های کلاس‌ها غیر قابل استفاده است و حیاط مدرسه مناسب دانش‌آموزان نیست.

به همین خاطر دانش‌آموزان بسیجی که اغلب در مقطع دهم و یازدهم متوسطه مشغول تحصیل هستند، آستین همت بالا زدند تا مدرسه‌ای مناسب برای دانش‌آموزان مهیا کنند، این افراد تابستان خود را وقف جهاد برای آموختن و دانستن می‌کنند.

سید حامد محمدی، مسؤول حوزه بسیج شهید حمید هاشمی که دانش‌آموزان بسیجی جهادگر را هدایت می‌کند می‌گوید: شرایط مدرسه به شکلی بود که به یک بازسازی نیاز جدی داشت؛ به همین خاطر اوقات فراغت خود را صرف این کار مهم کردیم.

دانش‌آموزان کار را آغاز می‌کنند؛ مدرسه در درجه اول نیاز به رنگ‌آمیزی و ترمیم خرابی‌های به بار آمده، دارد.

دانش‌آموزان می‌گویند اگر رنگ ترافیکی هم در اختیارمان قرار دهند، حیاط مدرسه را آراسته‌تر خواهیم کرد.

در میان بچه‌ها پایه دوازدهمی کمتر پیدا می‌شود، دیگران می‌گویند بیشتر درگیر کنکور هستند، دهمی و یازدهمی‌ها فعلا وقت بیشتری تا کنکور دارند. در مجموع ۱۲ نفر مشغول به کارند، یکی دو دانشجو هم در میان دانش آموزان کار‌های سنگین‌تر را انجام می‌دهند.

مسؤول حوزه شهید هاشمی می‌گوید: مخارج را تاکنون بچه‌ها تأمین کردند و اگرچه قرار شده که مدرسه مبلغی را تأمین کند، اما تاکنون خبری از تأمین اعتبار نشده است.

بچه‌ها می‌گویند تا قبل از سال تحصیلی مدرسه را آماده خواهیم کرد تا همه دانش‌آموزان یک حس خوب به کلاس‌های درس داشته باشند. همه انتظار دارند از دانش آموزان این مدرسه افرادی تربیت شوند که در راه این کشور و این نظام مفید و مؤثر واقع شوند.

اردو‌های جهادی به منطقه جولان ختم نمی‌شود، در همین لحظه آن سوی شهر، که از نظر جغرافیایی شمال است و از لحاظ طبقه‌بندی شهری جنوب؛ دختران دانش آموزان مقاطع متوسطه دست به کار شدند تا مدرسه ابتدایی شهید دقیقی را برای دانش آموزان به ویژه کلاس اولی‌ها آماده کنند.

راستش را بخواهید، این کار تنها از دختران برمی‌آید تا حیاط مدرسه را آنقدر رنگ و وارنگ کنند که هر دختربچه و پسربچه‌ای را سر شوق آورد. هر یک از دانش آموزان با دقت قلم‌مو‌ها را در رنگ می‌زنند تا به دیوار‌های روح و جان دهند.

دختران با ذوق، چنان جانی بر دیوار‌ها می‌دمند تا به تک تک دانش آموزان در سال تحصیلی لبخند هدیه دهند. دنیای رنگ‌ها همه را محاصر کرده است. تصور لبخند‌ها و خوشحالی کودکان تازه به مدرسه آمده، یک لحظه خیال هیچ فردی را رها نمی‌کند، همین تصویر انگیزه همه دختران با سلیقه را تأمین می‌کند.

خواهر مرادی، مسؤول جهاد سازندگی حوزه بسیج شهیده گروسیان می‌گوید: اردوی جهای از ۱۰ شهریورماه آغاز شده است و دانش آموزان همین منطقه حصار علی‌آباد و اسلامشهر در مدرسه ابتدایی «شهید دقیقی» مشغول به کار هستند.

این افراد نیز منتظر رنگ‌های ترافیکی هستند تا حیاط مدرسه را نیز نقش و نگاری ماندنی دهند.

علاوه بر نقاشی‌های دیواری، کلاس‌های درس نیز در حال رنگ‌آمیزی است. هر روز از ساعت یک ربع به هشت تا ۲۰ به صورت یکسره ۲۲ نفر مشغول به کار هستند تا سال تحصیلی را مذاق خیلی‌ها شیرین بیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار