رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر فرهنگسازی بین شهروندان برای استفاده از کارت‌های شهروندی کرایه اتوبوس‌رانی، گفت: یک ماه فرصت زمانی برای نصب دوربین‌های نظارتی در اتوبوس‌های شهری تعیین می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 07 September 2019
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر فرهنگسازی بین شهروندان برای استفاده از کارت‌های شهروندی کرایه اتوبوس‌رانی، گفت: یک ماه فرصت زمانی برای نصب دوربین‌های نظارتی در اتوبوس‌های شهری تعیین می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ علی فتحی در کمیسیون خدمات شهری شورا، اظهار کرد: طرح واگذاری خطوط اتوبوس به بخش خصوصی می‌بایست مجددا مورد بازبینی و کارشناسی قرار گیرد تا در نهایت با خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد رضایتمندی بیشتر آنان، همراه باشد.مهلت یک ماهه برای نصب دوربین اتوبوس‌های شهری در همدان/ ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر به بخش خصوصی واگذار شد

وی در ادامه با توجه به بررسی برنامه‌های استقبال از مهر، بیان کرد: در ماده ۱۸ و ثبت‌نام از سرویس مدارس تأکید بر رعایت ظرفیت سرویس‌ها شود تا از بروز تخلف در این زمینه جلوگیری شود.

فتحی افزود: شهرداری باید در راستای طرح استقبال از مهر و ارائه خدمات به مدارس در طول سال، اقدامات انجام شده را مستندسازی کند و در قالب تفاهم‌نامه به صورت تهاتر با آموزش‌وپرورش انجام دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تأکید کرد: رفع معایب و نواقص شهری به‌منظور کاهش حجم کار‌ها و افزایش کارایی، صرفاً به طرح‌های استقبال از مهر یا نوروز، محدود نشود.

 گردان: افزیش کرایه‌های نقدی عاملی برای تشویق شهروندان باشد

رئیس شورای شهر همدان نیز در خصوص سرویس مدارس بیان کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بود؛ اما ۳ هزار و ۵۰۰ سرویس خدمات ارائه می‌کردند که امسال باید سرویس‌های تحت نظارت را به ۲ هزار سرویس برسانیم.

کامران گردان در خصوص افزایش دریافت کرایه نقدی اتوبوس از شهروندان، عنوان کرد: نباید این موضوع منجر به افزایش تخلف از سوی رانندگان اتوبوس‌ها شود؛ بلکه باید عاملی به منظور ترغیب شهروندان به تهیه کارت بلیت الکترونیکی شود.

 عسگریان: ارزیابی محاسن و معایب واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: باید محاسن و معایب واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی را ارزیابی کنیم؛ بلاتکلیفی بخش خصوصی نیز زیبنده مردم نیست.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه صرفاً با نگاه اقتصادی در این زمینه تصمیم نگیریم، ادامه داد: باید ارزیابی کنیم که آیا واگذاری به بخش خصوصی موجب افزایش سطح ارائه خدمات و رضایت‌مندی شهروندان می‌شود و اگر صرف برداشتن باری از دوش شهرداری باشد، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی همچنین تأکید کرد: اگر ما اعتقاد به مدیریت بخش خصوصی داریم و دارای توجیه اقتصادی است، باید در اجرای قوانین برون‌سپاری با نظارت کامل، این واگذاری انجام شود؛ در غیر این صورت، چنانچه سطح خدمات‌دهی به شهروندان با این شیوه، کاهش یابد، برون‌سپاری را انجام دهیم.

عسگریان افزود: در مجموع از شهرداری همدان انتظار می‌رود با ارزیابی عملکرد بخش خصوصی فعلی و مطالعات جامع، پیرامون واگذاری اتوبوس‌های واحد شهری به بخش خصوصی، اقدام شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به سرویس مدارس نیز یادآور شد: باید سال به سال سرویس مدارس منظم‌تر و قانون‌مدارتر شوند؛ گاه شاهد هستیم خودرو‌های از رده خارج با بیش از تعداد ظرفیت در سرویس مدارس فعالیت دارند؛ زیرا حفاظت از جان انسان‌ها اولویت نخست هر مسئولی است.

 علی‌ضمیر: شهرداری و استقبال از مهر

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه هر ساله ستاد استقبال از مهر در شهرداری تشکیل می‌شود، گفت: برای تمام بخش‌های مرتبط، دستورالعمل تعریف شده و اقدامات از ۲۵ شهریورماه آغاز و تا ۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وحید علی‌ضمیر با اشاره به انجام نقاشی دیوار مدارس و زیباسازی مدارس، افزودد: امسال ۱۲ مدرسه از ۴ منطقه هر در نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش به منظور انجام این اقدامات به عنوان پایلوت انتخاب شده و رنگ‌آمیزی از امروز شنبه، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پاکسازی معابر منتهی به مدارس در روز اول مهر و روز شکوفه‌ها و انتخاب یک مدرسه در هر منطقه به منظور نواختن زنگ مهر با حضور اعضای شورای شهر و مسئولان شهری از دیگر اقدامات در این راستاست.

علی‌ضمیر همچنین با اشاره به همزمانی آغاز مهرماه با هفته دفاع مقدس، ادامه داد: اقداماتی از جمله نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی و تبریک در این زمینه در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به عدم صدور مجوز حفاری به مناسبت آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس، یادآور شد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته اهدای گلدان به دانش‌آموزان در مدارس منتخب را در دستور کار داریم.

علی‌ضمیر با اشاره به اقدامات خوب ترافیکی با توجه به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ارائه خدمات رایگان اتوبوس‌های درون‌شهری در روز اول مهر و افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح شهر از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه تأکید بر نظارت کامل بر ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار است، گفت: پایش مدارس به منظور حوزه مدیریت بحران همچون سال گذشته انجام می‌شود؛ سال گذشته ۲۰ مدرسه با جمعیت ۳۰۰ دانش‌آموز انجام شد و امسال نیز انجام پایش ۲۰ مدرسه در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: با توجه به روز آتش‌نشانی در روز هفتم مهرماه برنامه‌های مرتبط با آموزش شهروندی و حضور در مدارس پیش‌بینی شده است؛ اقلام فرهنگی نیز در هفته اول مهرماه انجام خواهد شد.

علی ضمیر با اشاره به ایجاد بازارچه‌های ارائه نوشت‌افزار‌های ایرانی اسلامی، افزود: در این خصوص در بحث نمایشگاهی مگر با مجوز اصناف، مجوز نداریم.

 صباغ: تجهیزات ایمنی ترافیکی در مدارس شهر دیده شده است

مدیرعامل سازمان حمل، نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین ایمنی مدارس با توجه به آغاز فصل بازگشایی مدارس، یادآور شد: ۴۸۷ مدرسه دولتی و غیردولتی در سطح شهر فعال است.

احسان صباغ با تأکید بر اینکه اکنون هیچ مدرسه‎ای در سطح شهر نداریم که حداقل تجهیزات ایمنی ترافیکی را نداشته باشد، اظهار کرد: امسال تمام مدارس شهر را به صورت آماری با وزن‌دهی امتیاز دادیم و مدارس پرحادثه مشخص شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ۵ ساله ایمنی مدارس نباید مدرسه فاقد حداکثر موارد ایمنی داشته باشیم، گفت: از ۱۳۰ مدرسه احصا شده موارد ایمنی ۱۱۰ مدرسه انجام شده و تعداد باقی مانده نیز تا هقته آینده انجام خواهد شد.

 پوروخشوری: افزودن ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز در خصوص واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی، اظهار کرد: هیأت دولت سال ۸۸ واگذاری ناوگان حمل و نقل به بخش خصوصی را مطرح کرد که در آن زمان در همدان ۵۰ درصد را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

محمد پوروخشوری با اشاره به عدم پرداخت یارانه از سوی دولت از سال ۹۴ به این سازمان، بیان کرد: به مردم دوسوم یارانه می‌دهیم؛ ماهانه ۱.۵ میلیارد تومان هزینه حمل و نقل بار و مسافر است که بیشتر آن در بخش اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه ۱۹ خط خصوصی اتوبوسرانی در شهر داریم که هر ۴ ماه به صورت چرخشی در خطوط مختلف فعالیت دارند، عنوان کرد: در صورتی که ۳۰ دستگاه دیگر به بخش خصوصی واگذار شود این خطوط نیز به صورت چرخشی خواهند بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار