رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: در رنکینگ دانشگاه‌ها در ISC دانشگاه بوعلی سینا در رتبه هشت کشور، دانشگاه رازی در بین رتبه ۱۶ تا ۲۲، دانشگاه لرستان بین ۳۱ تا ۴۰ و دانشگاه ایلام نیز بین ۴۱ تا ۵۰ کشور قرار دارند.
کد خبر: ۷۷۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 06 September 2019
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه بخش بررسی نیازمندی‌های پژوهشی دولتی را باید در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تاکید کرد: جذب دانشجو در دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز‌ها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا؛یعقوب محمدی‌فر در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور افزود: ظرفیت خاصی در دانشگاه‌های این منطقه وجود دارد و باید در بخش آموزش عالی بهره برداری اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر اکوسیستم تحصیلی و دانشگاهی تاسیس نکنیم نمی‌توانیم از علم بهره‌وری داشته باشیم.

محمدی‌فر با بیان اینکه در بخش گردشگری در همدان توجه ویژه‌ای شده است، عنوان کرد: آمار نشان می‌دهند چهار استان همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری در یک حد هستند و می‌توانند با هم توسعه پایدار داشته باشند.

وی ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و فرهنگیان منطقه سه کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد: از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی کشور سهم منطقه سه مناسب است.

محمدی فر گفت: در استان همدان ۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و در چهار استان غرب کشور سهم دانشگاه‌های دولتی بیشتر از دانشگاه‌های غیر دولتی است که این قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه نمودار کیفی مقالات علمی ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: در رشته‌های شیمی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و ریاضیات در حوزه ISI بیشترین مقالات ارائه شده است.

محمدی‌فر ادامه داد: در رنکینگ دانشگاه‌ها در ISC دانشگاه بوعلی سینا در رتبه هشت کشور، دانشگاه رازی در بین رتبه ۱۶ تا ۲۲، دانشگاه لرستان بین ۳۱ تا ۴۰ و دانشگاه ایلام نیز بین ۴۱ تا ۵۰ کشور قرار دارند.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌های ما از بسیاری از مشکلات صنعت ما بی خبر هستند و صنعت نتوانسته برای حل مشکلات خود به دانشگاه‌ها اعتماد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار