از مدیرکل کار دعوت می‌شود با حضور در یک میزگرد شفاف‌سازی کنند و از حاشیه‌ها بکاهند تا مبادا از این پس کسی مغرضانه کاری کند! آقای مدیرکل، درب رسانه به روی شما باز است، برای شفاف‌سازی تشریف بیاورید...
کد خبر: ۷۷۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 06 September 2019
از مدیرکل کار دعوت می‌شود با حضور در یک میزگرد شفاف‌سازی کنند و از حاشیه‌ها بکاهند تا مبادا از این پس کسی مغرضانه کاری کند! آقای مدیرکل، درب رسانه به روی شما باز است، برای شفاف‌سازی تشریف بیاورید...

به گزارش فارس، این روز‌ها مهمترین بحث جامعه رونق تولید و اقتصاد است، به ویژه اینکه رونق تولید خواسته مقام معظم رهبری از همه مسؤولان و مردم است و راهکار برون‌رفت از مشکلات امروزی کشور.

رسانه‌ها و متخصصان امر با رصد رویداد‌های اقتصادی و نرخ بیکاری اخبار و تحلیل‌های مختلفی در تأیید و یا رد آن منتشر می‌کنند اخباری که اگر وجه انتقادی داشته باشد به مذاق برخی مدیران خوش نمی‌آید پس به آن اعتراض می‌کنند و به منتشرکننده برچسب «معاند» و «رسانه‌نما» می‌زنند، درست مثل برخورد مدیرکل کار همدان.

آقای مدیرکل که این روز‌ها از انتقادات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و انعکاس این مطالب در رسانه خشنود نیست، به شدت عملکرد خود را قابل دفاع می‌داند و اظهارات آن‌ها را رد می‌کند.

داستان از این قرار است که بعد از چندین مصاحبه و انتقاد از مدیرکل کار، رئیس هیأت مدیره انجمن ایمنی و بهداشت همدان هم وارد گود شد و اخیراً طی جلسه‌ای به انتقاد از وضعیت حوزه کار و تعاون استان پرداخت.

رستمی‌نیا با این استدلال که مشکلات متعددی در این حوزه وجود دارد که به مدیریت ضعیف آن برمی‌گردد گفت: اداره کار از سرکشی به معادن و بررسی ایمنی آن‌ها خودداری می‌کند، ضمن اینکه همدان نسبت به برخی استان‌ها در حوزه کار و تعاون، وضعیت مناسبی ندارد و در قعر جدول قرار دارد.

وی شخص مدیرکل را مسوول این اتفاقات دانست و با بیان اینکه او باید از استان برود، سقوط ۱۴ پله‌ای اداره کار و آمار توهمی نرخ بیکاری را اتفاقی ناخوشایند برای همدان دانست.

به گفته رئیس هیأت مدیره انجمن ایمنی و بهداشت، کارگران همدان در بدترین شرایط کار می‌کنند، این ادعا که هفتگی با تشکل‌های کارگری جلسه برگزار می‌شود هم دروغ محض است.

بعد هم از این موضوع که مدیرکل اداره کار یک شوالیه گذاشته که اصلا نمی‌گذارد کسی او را ببیند، انتقاد کرد.

البته انتقادات به آقای توصیفیان به این مورد ختم نمی‌شود، محمدرضا محسنی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان هم با بیان اینکه اداره کار در راه‌اندازی تشکل‌های کارگری سنگ‌اندازی می‌کند، از تفاوت آمار مدیرکل گلایه کرد و گفت: آقای توصیفیان تعداد تشکل‌های کارگری استان را ۲۲۶ مورد عنوان کرده در حالی که در استان یک انجمن صنفی، ۲۵ شورای اسلامی کار و ۱۱۴ نماینده کارگری وجود دارد.

محسنی از عدم استفاده مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران سخن به میان آورد و گفت: این مجموعه برای استفاده رایگان و یا نیم‌بهای کارگران راه‌اندازی شده، اما تمام امکانات آن به بخش خصوصی واگذار شده؛ آقای مدیرکل می‌گوید کارگران از این مجموعه استفاده می‌کنند در صورتی که چنین نیست و هر کس این ادعا را دارد دروغگوست.

ادامه این ماجرا و کش و قوس انتقادات به نشست اخیر آقای توصیفیان ختم شد، او در پایان جلسه چند دقیقه از خبرنگاران خواست بیشتر بمانند تا نکاتی را گوشزد کند.

مدیرکل کار با بیان اینکه برخی افراد رسانه‌نما در پوشش و لباس رسانه در خط معاند قرار گرفته و نقش‌آفرینی می‌کنند بیان کرد: این افراد نه تنها از خواب غفلت بیدار نمی‌شوند؛ بلکه آگاهانه یا ناآگاهانه با بیان اطلاعات غیر مستند و بی‌اساس سعی در تیره و تار نشان دادن زحمت‌ها دارند.

او، اما از فعالان رسانه‌ای مرتبط با اداره کل قدردانی کرد و آن‌ها را افرادی متعهد و دلسوزی دانست که اطلاع‌رسانی به موقع داشته و انصاف را رعایت می‌کنند.

توصیفیان از رسانه‌ها خواست به تعبیر او «رسانه‌نما»‌ها را به جمع خود راه ندهند چراکه حیف است افراد کم‌سواد در این حوزه وارد شوند، بعد هم تأکید کرد «معلوم نیست برخی رسانه‌ها اصلاً مجوز فعالیت دارند که با انتشار اخبار نادرست، بهانه به دست دشمن می‌دهند؟»

توصیفیان که ظاهراً دل پُری از خبر رسانه‌ها به نقل از منتقدان داشت پس از جلسه تعدادی از خبرنگاران را به اتاق کارش دعوت کرده و با نشان دادن تابلوی اتاقش گفت: بنده در طول روز برنامه‌ها و جلسات متعددی برای رسیدگی به حوزه تعاون و کار برگزار می‌کنم؛ صحبت‌های رئیس هیأت مدیره انجمن ایمنی همدان، مغرضانه و برخاسته از اختلاف شخصی با این اداره است.

فارغ از اینکه کدام طرف درست می‌گوید و کدام طرف نه، کدام طرف مغرض است و کدام طرف مُحِق، به آقای مدیرکل پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای همیشه تکلیف این بحث‌ها را مشخص کند.

مگر نه اینکه شفاف‌سازی و پاسخگویی یکی از وظایف مدیران است، آقای توصیفیان هم که مدام بر طبل پاسخگویی می‌کوبد و می‌گوید پاسخگوست و درب اتاقش هم به روی همه باز، بهتر نیست با برگزاری یک میزگرد با حضور دو طرف به شبهه‌ها پاسخ داده شود؟

اتفاقی که البته دغدغه خبرگزاری فارس بوده و چندین بار از شخص مدیرکل نیز برای بررسی مشکلات این حوزه و دفاع از آمار اشتغال استان دعوت کرده است، هرچند ایشان نپذیرفته‌اند که البته ما مبنا را بر ترافیک کاری می‌گذاریم و فکر دیگری نمی‌کنیم.

این بار نیز از همین تریبون از آقای مدیرکل دعوت می‌کنیم با حضورشان در یک میزگرد شفاف‌سازی کنند و از حاشیه‌ها بکاهند تا مبادا از این پس کسی مغرضانه کاری کند!.

آقای مدیرکل، درب خبرگزاری به روی شما باز است، برای شفاف‌سازی تشریف بیاورید...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار