نماینده، ولی فقیه در استان همدان ابراز کرد: اگر یزید به راحتی امام حسین (ع) را شهید کرد برای این بود که می‌دانست در این جامعه با ساختار وویژگی‌هایی که دارد می‌تواند، ولی خدا، فرزند پیغمبر (ص) را به شهادت رساند، هرچند محاسبات او درست از کار درنیامد چرا که شهادت امام حسین (ع) آبروی خاندان بنی امیه را بر باد داد.
کد خبر: ۷۷۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 06 September 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز دولت بعد از اتفاقاتی که در برجام رخ داد گام سوم خروج از توافق را آغاز کرده است و فردا نیز جزئیات این گام اعلام می‌شود که امیدوارم این گام محکم و مقتدارانه باشد.

به گزارش تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام عزاداری قرار داریم لازم است علاوه بر موضوعاتی مانند اشک ریختن، برپایی دسته‌های عزدارای و ...، به مسائل معرفتی نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به کسب معرفت نسبت به امام معصوم (ع) و فلسفه قیام امام حسین (ع) نیز اهمیت دارد، افزود: دردوران کنونی تقوا یعنی علاوه بر ظواهر به باطن، شعار و فلسفه قیام اباعبدالله (ع) نیز توجه کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عاشورا فلسفه‌های بسیاری دارد، گفت: خداوند متعال در واقعه عاشورا کاری می‌کند ۷۲ نفر تمام جبهه کفر را در هم بریزند و آبروی معاندین و منافقین را بر باد دهند.

شعبانی بیان کرد: امام حسین (ع) در قیام خود جان خود را فدا کرد تا بندگان خدا را از ضلالت، جهالت و شک نجات دهد و این حقیقت فلسفه قیام عاشورا است.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که امام حسین (ع) در آن به شهادت رسید دچار چهار ویژگی ضلالت، جهالت عمیق، عدم بصیرت و شک بود، جامعه‌ای که بعد از گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، به جایی رسید که در مقابل شهادت امام حسین (ع) سکوت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان ابراز کرد: اگر یزید به راحتی امام حسین (ع) را شهید کرد برای این بود که می‌دانست در این جامعه با ساختار وویژگی‌هایی که دارد می‌تواند، ولی خدا، فرزند پیغمبر (ص) را به شهادت رساند، هرچند محاسبات او درست از کار درنیامد چرا که شهادت امام حسین (ع) آبروی خاندان بنی امیه را بر باد داد.

وی با بیان اینکه جامعه مسلمین در زمان امام حسین (ع) به نفاق آلوده شده بود، مطرح کرد: هیچ روزی مانند روز امام حسین (ع) سخت نبود چرا که در این روز ۳۰ هزار نفر که گمان می‌کردند مسلمان هستند، با قتل امام حسین (ع) به دنبال تقرب به خدای متعال بودند.

شعبانی با تشریح ویژگی‌های جامعه مسلمانان در زمان امام حسین (ع) افزود: جامعه زمان امام حسین (ع) در ظاهر یک جامعه اسلامی است، اما باز هم امام حسین (ع) فریاد می‌زند اسلام در خطر است پس لازم است توجه کنیم و ببینیم امام حسین (ع) از کدام اسلام حرف می‌زند و برای کدام حرف می‌جنگد.

 وی با تاکید براینکه اعتقاد داشتن به خدا و این مسیر الهی سبب پیروزی در برابر ظالم می‌شود، ابراز کرد: مبارزه با ظلم، مقاومت در برابر مستکیر، کوتاه نیامدن از آرمان‌ها، استقامت در برابر فرعون‌های زمان و ... راه امام حسین (ع) است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه چگونه ممکن است جامعه‌ای عزادار امام حسین (ع) باشد، اما با ظالم سر سازگاری داشته باشد، یا بر امام حسین (ع) گریه کند، اما با یزید بر سر یک سفره بنشیند، عنوان کرد: این موارد با یکدیگر قابل جمع شدن نیستند چرا که هرفردی که مانند امام حسین (ع) فکر کند، با امثال یزید کنار نمی‌آید.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) از روز هفتم توسط دشمنان تحریم شد، مطرح کرد: بدانید اگر امروز ما را تحریم می‌کنند موضوع جدیدی نیست بلکه این تحریم‌ها از صدر اسلام، از سه سال شعب ابی طالب آغاز شد، آن زمان که کفار مسلمانان را تحریم کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه از روز هفتم محرم دشمنان آب را بر سیدالشهدا (ع) بستند، گفت: امام حسین (ع) در برابر این تحریم و سختی مقاومت کردند و اگر هم مذاکره کرد در راستای هدایتگری لشگر دشمن و اتمام حجت با آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه خود امام حسین (ع) فلسفه مذاکرات خود با لشگر دشمن را بیان کرده است، عنوان کرد: اگر ایشان در شب عاشورا با عمر سعد صحبت می‌کنند از باب هدایتگری بوده است.

شعبانی با تاکید براینکه امروز اگر آمریکا به من و شما پیشنهاد مذاکره می‌دهد به معنای تسلیم شدن ما در برابر اوست و نه مذاکره، افزود: ملت شریف ایران در تجربه ۶ ساله خود متوجه شده است که آمریکا به دنبال مذاکره منطقی و عقلایی نیست بلکه به دنبال تسلیم کردن ما است.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌داند ملت ایرات عزادار فردی است که فریاد هیهات من الذله را سر داده است، گفت: دولت بعد از اتفاقات رخ داده گام سوم را آغاز کرده است و فردا نیز جزئیات این گام اعلام می‌شود که امیدوارم این گام که برای خروج از برجام است، محکم و مقتدارانه باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه مدت‌هاست ما منتظریم که اروپا به تعهدات خود عمل کند، اما هر بار یکی از آن‌ها ما را معطل می‌کند، افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند کشور ما در برجام باقی بماند منتها بدون اینکه نتیجه‌ای برای ما داشته باشد.

وی بار دیگر با تاکید بر لزوم رعایت حق الناس در برپایی عزدارای‌های امام حسین (ع) بیان کرد: امام حسین (ع) روز و شب عاشورا بسیاری از افراد را به خاطر همین حق الناس مرخص کرد و فرمود: هرکس حق الناسی بر گردن دارد، برود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان خطاب به زنان نیز ابراز کرد: اینکه صرفا به تماشای دسته‌های عزاداری بنشینید چیزی عاید شما نمی‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنم در مراسم عزدارای که ویژه بانوان است حضور یابید و از محتوای آن استفاده کنید.

وی افزود:گاهی اوقات نیز حجاب بانوان در روزی مانند عاشورا مناسب نیست در حالیکه شان روز عاشورا باید حفظ شود بنابراین بانوانی که برای تماشای دسته‌های عزاداری می‌آیند در پوشش خود، مراعات کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار