هرچند جلسه به مناسبت هفته تعاون برگزار شده و سمت و سوی صحبت‌های مدیرکل تعاون استان و پرسش‌های اندک خبرنگاران به همین سمت بود؛ توصیفیان در پایان جلسه گریزی به اظهارات مطرح شده از طرف رئیس یکی از تشکل‌های کارگری استان زد.
کد خبر: ۷۷۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 04 September 2019
مدیرکل تعاون و کار استان همدان گفت: در کدام سوله شهرک صنعتی مراسم عروسی برگزار می‌شود که رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند و اگر هست به اداره اماکن یا متولی شهرک‌های صنعتی که سازمان صنعت و معدن است، اطلاع دهید و این موضوع به اداره تعاون ربطی ندارد.

به گزارش تسنیم؛ سید احمد توصیفیان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۰۶ مورد تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و ۱۸۱ مورد توزیعی هستند.

وی با اشاره به طرح‌های حوزه تعاون افتتاح شده در هفته دولت هم گفت: ۵۱ طرح با ایجاد ۷۲۱ فرصت شغلی به بهره‌برداری رسید که ۱۷ طرح در بخش صنعتی و معدنی، ۱۹ طرح در بخش کشاورزی، یک طرح در بخش مسکن و ۱۴ طرح هم در بخش خدماتی بوده است.

توصیفیان با اشاره به روند کار چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان هم بیان کرد: این جشنواره در ۱۹ گرایش، چون کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی، دانش‌بنیان و ... برگزار شد.

وی افزود: ۳۱۴ شرکت تعاونی دارای بیش از سه سال سابقه فعالیت برای حضور در چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی دقیق مدارک و مستندات آن‌ها ۲۴ تعاونی به در رده استانی و یک تعاونی در رده ملی برگزیده شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، تعاون را راهکار مناسبی برای گردش عدالت اجتماعی دانست و گفت: اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان‌محور، دارای ویژگی‌های رشد گرایی و باز توزیعی بوده و فعالیت در عرصه تعاون، رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را به دنبال دارد.

توصیفیان تأکید کرد: فعالیت در عرصه تعاون سبب تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها شده و با حاکم شدن روحیه مشارکت جمعی سبب نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه چتر گسترده شرکت‌های تعاونی، قشر‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر را زیرپوشش خود قرار می‌دهد، افزود: رویکرد اداره کل تعاون استان همدان حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها بوده و ضمن کمک به ثبت و راه‌اندازی تعاونی‌ها، پیگیری پرونده‌های شرکت‌های تعاونی برای دریافت تسهیلات را در اولویت کاری خود قرار داده است.

رسانه نما‌ها را راه ندهید!

هرچند جلسه به مناسبت هفته تعاون برگزار شده و سمت و سوی صحبت‌های مدیرکل تعاون استان و پرسش‌های اندک خبرنگاران به همین سمت بود؛ توصیفیان در پایان جلسه گریزی به اظهارات مطرح شده از طرف رئیس یکی از تشکل‌های کارگری استان زد.

وی که از خبرنگاران خواسته بود چنددقیقه‌ای بیشتر در جلسه بمانند، افزود: برخی افراد رسانه نما در پوشش و لباس رسانه در خط معاند قرارگرفته و نقش‌آفرینی می‌کنند.

توصیفیان بیان کرد: این‌ها نه‌تن‌ها از خواب غفلت بیدار نمی‌شوند؛ بلکه آگاهانه یا ناآگاهانه با بیان اطلاعات غیر مستند و بی‌اساس سعی در تیره و تار نشان دادن همه زحمت‌ها در استان و کشور را دارند.

وی گفت: در کدام سوله شهرک صنعتی مراسم عروسی برگزار می‌شود که رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند و اگر هست به اداره اماکن یا متولی شهرک‌های صنعتی که سازمان صنعت و معدن است، اطلاع دهید و این موضوع به اداره تعاون ربطی ندارد.

توصیفیان خطاب به حاضران در جلسه مطرح کرد: افرادی که این موارد را مطرح می‌کنند؛ منافع و مصالح خود را بر منافع و مصالح جامعه و نظام ترجیح می‌دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها افکار عمومی را مهندسی می‌کنند، گفت: فعالان رسانه‌ای مرتبط با اداره کل تعاون، افراد متعهد و دلسوزی هستند که اطلاع‌رسانی به‌موقع داشته و انصاف را رعایت می‌کنند.

توصیفیان تصریح کرد: افرادی که خود را در لباس و پوشش رسانه نشان می‌دهند بدانند که باوجود تحریم‌های ناجوانمردانه، نظام قوت گرفته، دشمن تضعیف شده و ایران اسلامی به برکت هدایت‌های رهبری در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه تأکید کرد: این افراد را به جمع رسانه‌ها راه ندهید چراکه حیف است افراد کم‌سواد در حوزه رسانه وارد شوند و معلوم نیست که برخی رسانه‌ها اصلاً مجوز فعالیت دارند که با انتشار اخبار نادرست، بهانه به دست دشمن می‌دهند؟

توصیفیان که ظاهراً دل پُری از خبر روز گذشته رسانه‌ها به نقل از رئیس هیئت‌مدیره انجمن ایمنی و بهداشت استان همدان داشت پس از جلسه تعدادی از خبرنگاران را به اتاق کارش دعوت کرده و با نشان دادن تابلو اتاقش گفت که در طول روز برنامه‌ها و جلسه‌های متعددی برای رسیدگی به حوزه تعاون و کار استان دارد.

وی اعلام کرد: صحبت‌های روز گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن ایمنی و بهداشت همدان، مغرضانه و برخاسته از اختلاف شخصی با اداره کل تعاون بوده است.

خبرنگار تسنیم هم در واکنش به اظهارات مدیرکل تعاون گفت: رسانه‌ها موظفند صحبت‌های افراد سخنران در هر جلسه را بدون دخل و تصرف منتشر کنند و اخباری هم که روز گذشته از این جلسه در «رسانه‌ها» مطرح شده بر اساس همین اصل بوده و اگر اداره کل تعاون، دفاعی از خود دارد برای انتشار در اختیار رسانه‌ها بگذارد.

به گزارش تسنیم، مهدی رستمی نیا، رئیس هیئت مدیره انجمن ایمنی و بهداشت همدان روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با انتقاد از وضعیت حوزه کار و تعاون استان گفت: مشکلات متعددی در این حوزه وجود دارد که به مدیریت ضعیف آن برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون از سرکشی به معادن و بررسی ایمنی آن‌ها خودداری می‌کند، افزود: همدان نسبت به برخی استان‌ها در حوزه کار و تعاون، وضعیت مناسبی نداشته و در قعر جدول قرار دارد و مدیرکل تعاون و کار که مسئول این اتفاق‌هاست باید از استان برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار