رئیس جشنواره شهروندان برگزیده همدان گفت: ۸ شهریورماه ۹۸ در آخرین روز از هفته همدان، اختتامیه دومین «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی اجتماعی شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 31 August 2019
رئیس جشنواره شهروندان برگزیده همدان گفت: ۸ شهریورماه ۹۸ در آخرین روز از هفته همدان، اختتامیه دومین «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی اجتماعی شهر برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک همدان،  از روابط عمومی جشنواره شهروندان برگزیده همدان؛ عباس صوفی، شهردار همدان که ریاست جشنواره و شورای سیاست‌گذاری آن را برعهده دارد، در جمع خبرنگاران گفت: آیین اختتامیه جشنواره، روز جمعه هفته جاری رأس ساعت ۱۷ در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار خواهد شد که در این مراسم باشکوه، شهروندان برگزیده در بخش‌های مختلف تجلیل می‌شوند.

وی همچنین علاوه بر برگزاری اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده؛ برپایی نمایشگاه تاریخ محلی همدان، نمایشگاه تولیدات بانوان همدانی و نخستین جشنواره ورزشی جانبازان و توان‌یابان، برگزاری مراسم نکوداشت هفته همدان، جشن پایان مرمت و تشکیل گروه شاهنامه‌خوانی، افتتاحیه مدرسه فوتبال و گذر کودک را از دیگربرنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شهرداری همدان در هفته بزرگداشت روز همدان برشمرد.

صوفی در ادامه گفت: شهروندان برگزیده در حوزه‌های مختلفی تقدیر می‌شوند؛ شهروندان برگزیده عامل به وظایف شهروندی که فعالیت آن‌ها در حوزه مدیریت‌شهری ستودنی است، شهروند افتخاری -که به پاس قدردانی از خدماتش، کلید طلایی شهر همدان به وی اهدا می‌شود-، خانواده فداکار همدانی، خانواده معزز شهدا، شهروند بخش ویژه با محوریت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر و... در این آیین بزرگ به شهروندان معرفی خواهند شد.

وی معتقد است: شهروندان برگزیده به عنوان سرمایه‌های توانمند جامعه، یاری‌رسان و همراه مدیریت شهری در تمامی عرصه‎های مختلف هستند که در راستای کمک به توسعه و تقویت اهداف مدیریت شهری گام برمی‌دارند.

رئیس جشنواره شهروندان برگزیده همدان تأکید کرد: پیشینه فاخر فرهنگ شهر همدان، مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشته است تا فرهنگ و رفتار شهروندی را بر مبنای عامل به وظایف شهروندی در اولویت قرار دهد؛ زیرا معتقدم شهرایده‌آل با محوریت توجه به فرهنگ رفتاری شهروندان به دست خواهد آمد.

صوفی با تأکید بر اینکه ملاک انتخاب شهروند برگزیده سال ۹۸، عامل به وظایف شهروندی است که با این رویکرد، «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» کلید خورد؛ بیان کرد: چشم‌انداز و راهبرد اساسی این جشنواره در سال ۹۸، «همدان، شهر برتر با شهروندان برتر» با هدف شناسایی، معرفی و برجسته‌سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه شهری همدان تعریف شد.

وی همچنین گفت: تبیین فرهنگ رفتار شهروندان در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین هدف‌های شکل‌گیری آموزش‌های شهروندی است که برگزاری جشنواره شهروند برگزیده، روشی موثر در راستای توسعه زیرساختی فرهنگ شهروندی خواهد بود.

صوفی با اشاره به محل برگزاری این جشنواره، توضیح داد: مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان پذیرای بیش از هزار و ۵۰۰ مهمان در حوزه‌های استانی و شهری خواهد بود که به طور قطع مورد استقبال قرار خواهد گرفت و همانند سال گذشته، به عنوان یکی از شاخص‌ترین اقدامات در کارنامه مدیریت‌شهری می‌درخشد.

رئیس جشنواره شهروندان برگزیده همدان در پایان اعلام کرد: این مراسم به صورت ویژه و مستقیم از طریق شبکه صداوسیمای مرکز همدان و اینستاگرام رسمی جشنواره پخش خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار