عاطفه زارع در مراسم افتتاح کتابخانه شهر زنگنه ملایر در گفتگو با خبرنگار تابناک ملایر، گفت: کتابخانه شهید آزموده بیست و دومین کتابخانه عمومی شهرستان ملایر همزمان با هفته دولت به ثمر رسید و با افتتاح این کتابخانه حدود یک هزار متر از کمبود سرانه را جبران کرده است.
کد خبر: ۷۷۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 29 August 2019

مدیر کل کتابخانه های استان همدان در مراسم افتتاح کتابخانه شهر زنگنه ملایر، گفت: کتابخانه شهید آزموده بیست و دومین کتابخانه عمومی شهرستان ملایر همزمان با هفته دولت به ثمر رسید.

به گزارش تابناک همدان از ملایر عاطفه زارع افزود: این پروژه ۸۵۰ متر زیربنا دارد که در دو طبقه با تجهیزات کامل و شامل بخش‌های مختلف از جمله کودک، نشریات، مرجع شناسی، اینترنت پرسرعت، مخزن و سالن مطالعه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر این کتابخانه با بیش از ۳ هزار نسخه جلد کتاب آماده ارائه خدمت به مردم است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در حال حاضر زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر ۵ هزار و ۵۵۰ متر مربع است که تا رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه حدود ۶ هزار متر کمبود وجود دارد.

وی عنوان کرد: افتتاح این کتابخانه حدود یک هزار متر از کمبود سرانه را جبران کرده است.

زارع در ادامه گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۸ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان آغاز شد که تا سال ۱۳۹۷ نیمه تمام باقی ماند که با انتقال آن به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شد و به بهره‌برداری رسید.

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاحیه این کتابخانه عمومی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از سبقه فرهنگی والایی برخوردار است که بخش اعظمی از آن به کتابخانه بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: شهید رجایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار خیابان به کتابفروشی می‌پرداخت و همین مسأله اهمیت کتاب را برای همه ما روشن می‌کند.

کاظمی تأکید کرد: هر فرد دلسوزی که دسترسی به تریبون دارد باید مردم را به مطالعه تشویق کند.

وی به مشارکت بانک پاسارگاد برای ساخت کتابخانه عمومی روستایی خبر داد و بیان کرد: طی توافقی که با مدیرعامل بانک پاسارگارد به عمل آمد، مجوز ساخت هفت کتابخانه روستایی گرفته شده که به زودی عملیات نخستین کتابخانه آغاز خواهد شد.


نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: همه مسئولان و متولیان باید دست در دست هم بدهند که اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان، جوانان و نوجوان عضو کتابخانه‌ها شوند.

فرماندار شهرستان ویژه ملایر نیز در پایان از اقدامات و پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تقدیر و تشکر کرد و نامگذاری این مکان فرهنگی را به نام یک شهید اقدامی شایسته و قابل تقدیر خواند.
 
۳ هزار نسخه جلد کتاب آماده ارائه خدمت به مردم / افزایش سرانه مطالعه در ملایر
 
۳ هزار نسخه جلد کتاب آماده ارائه خدمت به مردم / افزایش سرانه مطالعه در ملایر
 
۳ هزار نسخه جلد کتاب آماده ارائه خدمت به مردم / افزایش سرانه مطالعه در ملایر
 
۳ هزار نسخه جلد کتاب آماده ارائه خدمت به مردم / افزایش سرانه مطالعه در ملایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار