دادستان عمومی و انقلاب همدان هم با بیان اینکه پرونده این تخلف در دستگاه قضائی تشکیل شده، می‌گوید: گوشت‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی منتقل شده و موضوع در دست رسیدگی است، اما نه هیچ فردی بازداشت شده و نه فروشگاه پلمب شده است.
کد خبر: ۷۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 27 August 2019
یک فروشگاه زنجیره‌ای معتبر قصد توزیع نزدیک به ۲ تن گوشت در همدان را داشت، گوشت‌هایی که تاریخ مصرفشان گذشته بود و مسئولان فروشگاه به بهای بازی با سلامت مردم، قصد جلوگیری از ضرر مالی را داشتند.

به گزارش تسنیم ، دو روز پیش بود که خبر کشف گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته در یکی از فروشگاه‌های معتبر منتشر شد؛ گوشت‌هایی که فروشگاه رفاه قصد داشت آن را توزیع کند، اما به‌وسیله دامپزشکی جمع‌آوری شد.

حال خبرگزاری تسنیم به دنبال رسالت خود در آگاه‌سازی مردم به بررسی موضوع پرداخته و جزئیات بیشتری را بازگو می‌کند:

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در این مورد به «تسنیم» می‌گوید: بازرسان اداره دامپزشکی چند روز پیش در بازرسی سرزده از اصناف و واحد‌های عرضه مواد غذایی، ۹۵ لاشه گوشت گوسفندی تاریخ مصرف گذشته را کشف کردند.

محمود رضا رسولی می‌افزاید: این گوشت‌ها که ۸ ساعتی از تاریخ انقضای آن گذشته بود در فروشگاه رفاه همدان آماده توزیع بود که با اقدام به‌موقع بازرسان پیش از توزیع جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر موضوع بیان می‌کند: گوشت‌ها پنج‌شنبه ۳۱ مرداد از استان البرز خریداری و به همدان منتقل شده بود و مسئولان فروشگاه رفاه پیش‌بینی می‌کردند که یک‌روزه به فروش می‌رسد، اما این اتفاق نیفتاده و باقی مانده بود.
 
دو سکانس متفاوت از یک سناریوی یکسان؛ ماجرای فاسدشدن ۳۱ تن مرغ منجمد در هاله‌ای از ابهام

رسولی اعلام می‌کند: مسئولان فروشگاه رفاه، فردای آن روز قصد داشتند گوشت‌ها را که ۸ ساعتی از تاریخ‌مصرفشان گذشته به فروش برسانند که اقدام به‌موقع بازرسان دامپزشکی مانع این کار شد.

وی، وزن ۹۵ لاشه گوشت کشف شده از فروشگاه رفاه را هزار و ۷۰۰ کیلوگرم دانسته و می‌گوید: گوشت‌ها برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه منتقل و موضوع برای پیگیری به مراجع قضائی واگذار شده است.

اجازه تهدید سلامت مردم را نمی‌دهیم

دادستان عمومی و انقلاب همدان هم با بیان اینکه پرونده این تخلف در دستگاه قضائی تشکیل شده، می‌گوید: گوشت‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی منتقل شده و موضوع در دست رسیدگی است، اما نه هیچ فردی بازداشت شده و نه فروشگاه پلمب شده است.

حسن خانجانی با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی را برای اعلام رأی نهایی تعیین کرد، می‌افزاید: بررسی پرونده‌ها به‌طورمعمول سه تا چهار ماه زمان می‌برد.
 
وی تصریح می‌کند: دستگاه قضائی با افرادی که بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیاندازند برخورد کرده و اجازه تهدید سلامت مردم را نمی‌دهد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار