سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: با راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری، کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان حذف می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 21 August 2019
سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: با راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری، کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان حذف می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ رضا عسگری با اشاره به اهداف راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع، سهولت انجام مکاتبات مابین قسمت‌های مختلف شهرداری، ارتباط با شبکه دولت و حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان، جلوگیری از موازی‌کاری احتمالی در روند ارسال و دریافت نامه، قابلیت ارتباط نرم‌افزار با نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی و نیز قابلیت ارتباط با سایر نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی به صورت الکترونیک و مکانیزه از اهداف طرح اتوماسیون الکترونیک اداری است.

وی با بیان اینکه سامانه جدید اتوماسیون اداری شهرداری همدان برای تحقق میز خدمت الکترونیک با نام تجاری فرزین آی کن آماده بهره برداری است.

عسگری گفت: تهیه طرح و استقرار سامانه اتوماسیون اداری شهرداری همدان یکی از چندین طرح در دست اقدام سازمان فناوری شهرداری همدان بود که فرآیند تهیه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده بر روی شرکت‌های فعال و دارای محصول؛ سامانه فرزین انتخاب و در ابتدای سال جاری قرارداد استقرار نرم افزار بین شهرداری همدان و شرکت پیمانکار منعقد شد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان خاطرنشان کرد: ایجاد میز خدمت الکترونیک و حذف فیزیکی کاغذ از مهمترین اهدافی بود که با استقرار این سامانه به آن دست خواهیم یافت.

عسگری ادامه داد: تمامی مراجعان به شهرداری همدان بعد از ثبت نامه در تمامی دبیرخانه‌های مجموعه شهرداری همدان کد رهگیری دریافت خواهند کرد که از طریق اینترنت می‌توانند وضعیت درخواست یا نامه خود را در هر لحظه پیگیری کنند. 

وی با بیان اینکه با قابلیت دریافت پست الکترونیکی (ایمیل) توسط سامانه فرزین، شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق ارسال و مراحل گردش کار خود را پیگیری کنند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا مصرف کاغذ را در مکاتبات شهرداری به صفر برسانیم.

عسگری خاطرنشان کرد: با امکاناتی کاربری که در این سامانه تعبیه شده، همه استفاده کنندگان می‌توانند نامه‌های خود را به سهولت ایجاد و ارسال کنند و اقدامات بعدی آن شامل تصحیح، پاراف و یا هر اقدام دیگری به صورت الکترونیکی و بدون ایجاد کاغذ فیزیکی انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان بیان کرد: امکان تغییر، جعل و یا هر گونه سوء استفاده احتمالی در مستندات فیزیکی فراهم است که با حذف کاغذ و انجام همه فرآیند مربوط به مکاتبات در فضای الکترونیکی این احتمالات حذف می‌شود.

وی اظهار داشت: مصرف بالای کاغذ در رفت و برگشت‌هایی که در تصحیح و یا تایید نامه‌ها انجام می‌شد، موجب صرف هزینه در سازمان و در نگاه کلی موجب تضییع محیط زیست می‌شود.

عسگری تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک نباید فقط در حرف باشد، ما باید تلاش کنیم تا این موضوع را در عمل به واقعیت تبدیل کنیم و چه بهتر اینکه این موضوع را از بدنه شهرداری و در مجموعه داخلی آشکار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کوتاه کردن فرآیند ایجاد و ارسال نامه ها، حذف کاغذ، رصد موقعیت نامه، ایجاد سطوح دسترسی گوناگون، امکان دسترسی از محیط داخلی و خارجی سازمان، امکان ثبت درخواست ها، نمای کاربر پسند، امکان ارتباط از طریق گوشی تلفن همراه و یکپارچه بودن از دیگر امکانات استقرار این سامانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار