نظرپور با تأکید بر اینکه در سالجاری ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است، بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۶۰ تن گوشت مرغ در ۵ ماهه امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 21 August 2019
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود ۵ میلیون واحد دامی در استان گفت: در ۵ ماهه امسال ۱۹۳ هزار و ۶۹۷ تن مواد پروتئینی در استان همدان تولید شده است.

به گزارش ایسنا، محمد نظرپور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی تعهد تولید ۵۰۰ هزار تن مواد پروتئینی در سالجاری را دارد، افزود: در ۵ ماهه امسال ۳۸ درصد از تعهدات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات مواد پروتئینی در ۵ امسال نسبت به‌مدت مشابه ۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در ۵ ماهه امسال ۱۴۶ هزار تن شیرخام در همدان تولید شده است.

نظرپور با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تولید گوشت قرمز در سالجاری، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در سالجاری تولید شده این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده بود.

خروج مرغ از همدان به دنبال اجرای مصوبه تنظیم بازار

نظرپور با تأکید بر اینکه در سالجاری ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است، بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۶۰ تن گوشت مرغ در ۵ ماهه امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه نیاز استان به گوشت مرغ روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است، درباره علت کمبود و گرانی مرغ در بازار ادامه داد: استان همدان ۲ درصد از تولید مرغ کشور را برعهده دارد و استان تأثیرگذاری در تولید مرغ نیست، اما با این وجود تولید استان ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان تنها استانی است که مصوبه تنظیم بازار در رابطه با قیمت مرغ را اجرایی کرده، عنوان کرد: اجرایی شدن مصوبه تنظیم بازار در همدان باعث شده اختلاف قیمتی بین همدان و استان‌های همجوار ایجاد شود و همین امر موجب خروج مرغ از استان شده است که با تمهیدات اندیشیده شده در روز‌های اخیر میزان کشتار در استان افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش عرضه در بازار خواهیم بود.

تولید ۵۰ تن مرغ مازاد در همدان

نظرپور با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال روزانه ۱۸۰ تن مرغ در استان تولید شده که ۵۰ تن بیش از نیاز استان است، از تولید ۸۳۴۰ تن تخم مرغ در سالجاری خبر داد و یادآور شد: تولید تخم مرغ در ۵ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود ۲۶۵ هزار کلنی زنبور عسل در استان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ تن عسل در استان تولید شده است.

۲ کشتارگاه طیور استان غیرفعال است

نظرپور با بیان اینکه ۶ کشتارگاه طیور در استان وجود دارد، تصریح کرد: از ۶ کشتارگاه موجود در استان ۲ کشتارگاه تویسرکان و فیروزان نهاوند غیرفعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۵ کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین، ۴۲ واحد فرآورده‌های لبنی، ۵۴ واحد جمع آوری شیر، ۱۷ واحد تولید خوراک طیور و یک واحد جوجه کشی، ۶ واحد سوسیس و کالباس و همبرگر، ۱۱ واحد بسته بندی گوشت و مرغ و ۱۱ واحد بسته بندی عسل در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت واحد‌های مرغ گوشتی کمتر از ۱۵ هزار قطعه، افزایش ظرفیت مرغداری‌های تمام اتوماتیک، ایجاد واحد‌های پرورش مرغ تخم گذار با حداقل ۲۰ هزار قطعه طرفیت، ایجاد واحد‌های پرورش بوقلمون، کبک، بلدرچین و قرقاول و مرغ مادر بومی از سیاست‌های جدید سازمان جهادکشاورزی در سالجاری است.

پلاک گذاری ۱۰ درصد از دام‌های استان

نظرپور از هویت گذاری ۱۰ درصد از دام‌های استان خبر داد و گفت: هویت گذاری و پلاک گذاری دام‌ها از اواخر سال گذشته آغاز شده و قرار است تمامی دام‌های سبک و سنگین موجود در استان پلاک گذاری شوند.

وی اظهار کرد: در استان همدان ۴ مجری برای پلاک گذاری انتخاب شده که‌هم اکنون در حال فعالیت هستند، اما پلاک گذاری دام‌ها در استان رضایتبخش نیست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: استقبال خوبی از سوی دامداران استان صورت نگرفته چرا که دامداران تصور می‌کنند پلاک گذاری برای بحث‌های مالیاتی است درحالیکه هدف ما مالیات گذاری نیست بلکه هدف شناسایی دام‌های استان به منظور برنامه ریزی درست است.

نظرپور بیان کرد: در سالجاری ۱۹۴ فقره موافقت اصولی با ظرفیت ۵۹۳ رأس، ۱۵۷ پروانه تأسیس با ۲۹۱ هزار و ۲۴۶ رأس ظرفیت و ۸۸ پروانه بهره برداری با ظرفیت ۳۹۶ هزار و ۴۴۰ رأس صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار